KTM EXC 125

putsipa
Pyörä:
(ex) KTM 125 EXC -08
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
11.8.2011 22:28
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut putsipa » 27.10.2012 15:52

Elikkäs no irrotin sen kaasarin ja katoin ettei oo koho jumissa. Putsailin samalla kaasarin jne, mutta vieläkin tulvii vaa!! :itku: Mistä voisi johtua ?
Edit: nyt valuttaa kokoaja bensaa ylivuotoletkusta.. ajaessakin siis! nyt tarttis nopeesti neuvoja !
Edit2: Katottu uusiks neulaventtiili ja koho, kumpikaan ei ole jumissa, vieläkin valuttaa bensaa pihalle. :(
Edit3: Loppu ideat keske, nii käytin Team Örthenil. Nostivat neulaventtiiliä ylöspäi nii nyt ainaki näyttäs toimivan. 8)
Viimeksi muokannut putsipa päivämäärä 30.10.2012 0:04, muokattu yhteensä 2 kertaa
Sandeels
Pyörä:
KTM EXC 125 -05, ex HVA WR 125
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
12.12.2010 20:30
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Sandeels » 27.10.2012 17:34

Mulle iski nyt tämmönen pyöränvaihtokuume kun mennyt hussella ties kuinka monta vuotta ja nyt ajattelin täältä KTM-jätkien ja -tyttöjen puolelta kysäistä, että olisiko joku halukas vaihtamaan kottaraistaan (mielellään smotot) mun hussen WR:ään? http://www.nettimoto.com/husqvarna/wr/1412252 Anteeksi mainostus :nolo:
jonipe
Pyörä:
Ktm EXC 125 -09
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
1.2.2011 19:01
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut jonipe » 30.10.2012 17:10

Joo eli olis tarkotus tehä koneremontti talven aikana, hieman mietityttää että miten onnistuu. Ihmisten tekemiähän ne nämäki on, joten pakko ainakin kokeilla.

Mitä kaikkia erikoistyökaluja tarvii? Riittääkö yks ulosvetäjä vai pitääkö niitäki olla montaa eri sorttia? :roll: Ja miten sitte, kun laittaa kampiakselia paikalleen, nii millä sen saa menemään paikalleen kunnolla, ettei jää lohkot irvistämään kun laittaa kiinni ? :lol:

Paljonko tullu muilla maksamaan kun vaihtaa:
kampuran ja kiertokangen
runkolaakerit
vaihelaatikon laakerit
tiivisteet ja stefat?

Kiitos! :)
Alexir
Pyörä:
EX HusQ 125 SM -09 ,EX Yamaha DT 50 -07 & -09 ,EX KTM EXC 125 -09, EX Yamaha WR 183 -11,EX WR125 -12, EXC450 -04
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
30.9.2011 18:05
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Alexir » 30.10.2012 17:27

jonipe kirjoitti:Joo eli olis tarkotus tehä koneremontti talven aikana, hieman mietityttää että miten onnistuu. Ihmisten tekemiähän ne nämäki on, joten pakko ainakin kokeilla.

Mitä kaikkia erikoistyökaluja tarvii? Riittääkö yks ulosvetäjä vai pitääkö niitäki olla montaa eri sorttia? :roll: Ja miten sitte, kun laittaa kampiakselia paikalleen, nii millä sen saa menemään paikalleen kunnolla, ettei jää lohkot irvistämään kun laittaa kiinni ? :lol:

Paljonko tullu muilla maksamaan kun vaihtaa:
kampuran ja kiertokangen
runkolaakerit
vaihelaatikon laakerit
tiivisteet ja stefat?

Kiitos! :)


Kaikki laakerit, stefat, tiivisteet ja uusi kanki on tonni paukku.
YouTube kanava
[X] M-Kortti [X] A1-Kortti [X] A2-Kortti [X] B-Kortti
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 30.10.2012 18:07

Ei oo ihan niin kallis kyllä. 800e max menee.
Pöö
jonipe
Pyörä:
Ktm EXC 125 -09
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
1.2.2011 19:01
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut jonipe » 30.10.2012 18:23

Noniin hyvä, ku itelläki pyöriny mielessä että 800e vois olla aika likellä! Miten on ensikertalaiset konerempan teossa onnistunu? : DD
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 30.10.2012 19:18

jonipe kirjoitti:Noniin hyvä, ku itelläki pyöriny mielessä että 800e vois olla aika likellä! Miten on ensikertalaiset konerempan teossa onnistunu? : DD


Osaava kaveri viereen ja hyvät työkalut ni onnistuu.
Ei 2t kone mitään rakettitiedettä ole.
Pöö
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut jukke96 » 30.10.2012 22:52

Kaverin YZ konetta ku avattiin, ei oltu koskaan ennen moottoria käytetty kokonaan auki. Kuvia räpsittiin purkuvaiheessa paljonkkin varmuuden vuoksi, mutta olihan se niin helppo kasata että ei tarttenu kuvia katella. Tuskin näissä peleissä paljoa on eroa YZ moottoriin.
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 30.10.2012 23:15

Kiilat heti alkuun talteen, koska hukkuu helvetin helposti.. Riippuu tosin missä tekee.
Vauhtipyörän magneetteihin menee kivasti jemmaan.

Ja sittenku tohinassa yläkertaa kasaa niin muistaa laittaa sen pakoaukonsäätimen tapin sinne haarukkaan kohalleen :D Vituttaa sitte laittaa sitä takasi sinne.. Kokemusta on :D
Laakereihin on hyvä laittaa aina vähän vaseliinia ennenku laittaa nippuun. Samoin stefoihin ettei kuivana lähe pyörimään. Kiertokankeen ja mäntään/pyttyyn tippakannulla 2t öljyä. Ei haittaa jos menee vähän ylimäärästäkin.
Niinku maikka koulussa sano: "Vanhanliiton sanonta kuuluukin, eihän sitä kukaan kuivana vedä;D"

Tälläset seikat tuli nyt mieleen..
Pöö
putsipa
Pyörä:
(ex) KTM 125 EXC -08
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
11.8.2011 22:28
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut putsipa » 31.10.2012 15:58

Pitäis nyt säätää toi kotka rikkaammalle ku tulppa vieläki iha valkone. Mitä NOZ neulaa toi N84I vastaa ? :D
motosladi
Paikkakunta:
seinäjoki
Liittynyt:
9.1.2008 20:49
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut motosladi » 31.10.2012 17:25

jos nyt en ihan väärin muista nii toi N84l on A1 neula eli nopeeta vaihtoon.
ostetaan ktm jarrusatulan adapteri ja vanhanmallin smoto lokari :)
P1ikk1
Pyörä:
кt๓
Paikkakunta:
Iitti
Liittynyt:
14.1.2011 20:57
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut P1ikk1 » 31.10.2012 19:03

EI vielä ajankohtaista, mutta paljos kannattaa noihi jääpiikkeihi painetta laittaa jos tielläki ajelis? Oon kuullu jostaa et 0,5 bar?
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 31.10.2012 20:02

0,7 Bar pitää kaveri, joka ajaa kilpaa, mut se ajaa metäs, ni en tiiä pitäiskö olla enemmän painetta kadulla.
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
weeto269
Liittynyt:
5.7.2009 3:09
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut weeto269 » 31.10.2012 20:13

Anteeksi tuplaviesti..
Viimeksi muokannut weeto269 päivämäärä 31.10.2012 20:14, muokattu yhteensä 2 kertaa
weeto269
Liittynyt:
5.7.2009 3:09
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut weeto269 » 31.10.2012 20:13

0,8 eteen ja 0,6 taakse. Näitä suurin osa käyttäneen. Jotkut edessä enemmän, koska nii pieni ilmatila ja saa helposti vanteen metässä mutkale.

Otin putke pois ja hoksasin pakoaukon säätime ympärillä valkoisen öljystä tahnaa. Mistähän mahtaa johtua? Neste pinta samassa ku aina ennenki?
pari yötä pääs seisomaan kylmässä pakettiautossa niin mahtaskoha olla kondensio vettä? :roll: