mustavi kirjoitti:Tota punertavan ruskeeta sinkkisilikaattia kertyy imukoteloon ja huohotinjärjestelmään moottoriöljyn höyryistä, eli töhnän perusta on sellasta öljy-ja vesihöyryn muodostamaa "majoneesiä" mitä voi löytyä öljytikustakin, mutta väri tulee öljyn sisältämistä kulumista vähentävistä lisäaineista. Kun sitä alkaa olla paljon se voi tukkia pakokanaviin johtavat läppäventtiilit sekä alipaineventtiilin mikä ohjaa järjestelmää. Muistelisin, että joku oli vuosia sitten pistäny galleriaan kuvia Varrensa imukotelosta, missä oli aika paha töhnäsotku.
Kyllä taas tuli jotakin uutta opittua, kiitos
Itselläni ei ole ollut siellä letkussa yhtään mitään, hyvä niin. Epäilen että Rasvasieppon varren imukotelossa voi olla vähän enemmänkin sitä "majoneesia" (epäilys), mutta kannattaa kuitenkin tarkistaa ja tyhjentää se jossakin vaiheessa, tarkista samalla ilmanputsari.
Edit. Niinhän se olikin, kävin äsken tarkistamassa sen letkun niintäynnähän se oli, silloin kesällä se oli kyllä tyhjä