Mäkis kirjoitti:Oisko kellään tipsei heittää mistä kannattas lähtee liikkeelle kun on gassun kytkimen kanssa ollu pitemmän aikaa nyt ongelmia ensimmäisen kerran jälkeen kun meni kytkin levyt aivan uutee uskoo mutta vaihettiin koko setti yläkerta rempan yhteydessä mutta nyt on ainakin neljästi kesken ajon pettäny kytkin ja tunto hävinny. Syyksi paljastunu joka kerta ettei kytkimen tiiviste rengas ole kestäny nesteitä ja vuotanu alakertaan sitte. Jos jollai on tietoa kyseisestä hommasta niin saa auttaa niin saisin pyörän pitkästä aikaa tienpäälle ja myöhemmin isomman pyörän alta pois!!
Kyseessä siis Gas Gas ec125 vm-04
Muistaakseni 09vm ec 125 kytkimen työsylinterin onnistuin korjaamaa sopivan kokoisella o-renkaalla joka löytyi o-rengaslajitelmasta.
Käytännössä normaali o-rengas ei toimi siinä..mut saa sellasellakin toimimaan kun on sopivan tiukka sovite ettei o-rengas pääse luistamaan välistä kun järjestelmässä on painetta.
En vaan enää muista sen o-renkaan kokoa...
Vaihtoehdot kyllä voin antaa parin viikon päästä (lajitelman kannessa mitat o-renkaista ja sen kun nään ni sinne päin osuu ainakin).
Se on kyllä todella ongelmallinen ollut se nestekytkin.
Muistaakseni ainakin 2 kertaa pettänyt se työsylkän o-rengas ja kerran pääsylinteri (-> vaihtoon koko sylkkä. Oisko jonku ktm sylkkä tullu tilalle mihin kuului kans laittas hydrauliikkaöljyä tms).
Edit: ja jos siis samanlainen työsylkkä..