Yamaha DT 125R

truu pomper
Pyörä:
yamaha dt 125 r
Paikkakunta:
hämeenlinna
Liittynyt:
13.3.2012 23:13
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut truu pomper » 22.9.2013 1:30

mistäköhä saa dt 125r -92 jännitteen säätimen vai käykö http://www.motot.net/talli/osat/id47575/ tämä tuoho
jussijunlaa
Liittynyt:
15.6.2012 16:34
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut jussijunlaa » 24.9.2013 21:33

Itse ostin mikumin 34mm kaasarin.
Siinä ei ollut suutinta.
Mistä koosta lähtisi sopivaa etsimään?
Haukka_Pv
Liittynyt:
9.6.2010 17:29
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Haukka_Pv » 25.9.2013 16:48

300-> Vakiokaasuttimella pääsuutin teharin kanssa se 270-280 vakioputsarilla. Jos sulla on pipercross nii joku 320 suutin saattaa osua aika hyvin.
jussijunlaa
Liittynyt:
15.6.2012 16:34
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut jussijunlaa » 25.9.2013 17:17

Kävin ostamassa 300 pääsuutimen. (kaasari oli mikumin 34mm)
Tässä video: http://www.youtube.com/watch?v=5K5cw7BB ... e=youtu.be
Eikö pitäisi vielä isompi kun ei tunnu jaksavan kiertää??

Pitääkö suutimen alla olla prikka? Avasin vakio mikumin niin siinä oli sellainen.?

Ja kuten tarkasilmäiset huomasivat pöyrä ei ole DT vaan TZR, mutta samat koneet ovat
Viimeksi muokannut jussijunlaa päivämäärä 25.9.2013 17:37, muokattu yhteensä 1 kerran
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut HateCrew » 25.9.2013 17:24

Ei tuo paikallaa kierrättely kerro mitää. Lähe ajamaan kunnolla lämpimällä koneella ja katso sitten miten toimii. Wikissä pitäis olla ohjeet säätöön.

Sitäpaitsi tarviiko edes kiertää 12 tonnia? Huipputehot on ainakin omassa DT:ssä DEPin kanssa siellä 9 tonnin tienoilla.
Maqruzi
Liittynyt:
3.10.2012 16:31
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Maqruzi » 15.10.2013 1:01

Moikka minulla detsissä luisti kytkin, vaihdoin kytkinlevyt, ja huomasin että vanhat levyt olivat vetäneet sen missä on vika levy kiinni, eli se missä kytkin levyt ovat,se joka on kruunussa kiinni, ja painelevyn joka oli säädetty isomalle mitä oli, kasasin ja kytkin luisti edelleen ja pahemmin, mutta ottaa ja pitää, eli periaattessa olen kasannut oikein? öljyt vaihdoin ei ollut siitä kiinni, voiko olla että se säätö joka on painelevyssä, pitäisi nollata, vai mitä tehdä?, avaan sen huomenna tarkistan vielä että kuulalaakeri on tallessa ja että kaikki on kunnossa ja kasaan räjäytysohjeiden mukaisesti, mutta pieniä neuvoja mitä olisin voinut unohtaa/en ole tajunnut, en ole osaanut, mitä pitäisi tietää! Kiitos jo etukäteen! :)
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut -Zone- » 15.10.2013 11:28

Olisko mitään mahdollisuutta kirjoittaa kysymyksensä sen verran ymmärrettävästi että siihen pystyisi vastaamaan ?
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Pandemic » 3.2.2014 2:01

Minkälaisia ja mistä sais seuraavat osat Pinnapultti, ohjauslaakerin ylempi laakeri vaihdettu yz usd keula, sähkösarja, sylkän kansi jos jollai löytyy nii yv voin vaihtaa rahaan tai yz/dt/ktm/husse osaan ja pyöräni on 91 dt r 125
PÄRPÄR
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut .Juho » 10.2.2014 19:27

onks näissä vanhanmallin detseissä oikeasti niin huonot jarrut, kuin väitetään?
pystyyks niille tekemään mitään 'väliaikaista', ennen kuin alkaa päivittelemään alustaa?
jos ovat niin paskat, kuin sanotaan.
meinaan, ei olis vielä ainakaan muutamaan kuukauteen varaa päivittää jarruja, eikä pahemmin haluais yli 100mm jarrutusmatkaa 100km/h vauhdeista. nykyisellä mopollakin saan pysäytettyä sen 100km/h vauhdeista alle 60-70 metriin (nastoilla). :roll:

ja mitä luulette, et mahtuuko vakio '02 detsiin 3,5" ja 5,0" leveät supermotovanteet (peräisin suzuki dr-z:sta)? ainakin holkit ja akselit pitää sorvata ja tehdä adapterit jarrulevyille / asentaa drz:n jarrulevyt..
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 11.2.2014 0:30

Huolla ne satulat, eli puhdista kauttaaltaan sisuskaluja myöten, uusi palat ja letkut sekä ilmaa ne huolella. Samoin keula kannattaa huoltaa niin se ei ime sitä jarrutustehoa niin paljoa. Sopivat holkit jousten päälle esijännitystä parantamaan ja sitten ohjearvojen mukaisesti öljyä (ja sitten kokeilee fiiliksen mukaan lisäillä/vähentää). Sitten vielä rengaspaineet kohdilleen niin alkaa tuntumaan jo ihan eri pyörältä.

Multa saattaa löytyä vanhan yz:n 2-mäntäinen etujarrusatula joka sopii detsiin hyvin pienellä vaivalla. Laittele yv, jos kiinnostaa
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 11.2.2014 19:22

Se pelkkien jarrunesteiden vaihtokin tekee ihmeitä jarruille. Nesteiden ja letkujen vaihdon suositus on muistaakseni kolmen vuoden välein, moniko moisen homman on tehnyt?
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Paulig11
Pyörä:
Yamaha YZF-R 125
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
14.2.2014 17:26
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Paulig11 » 14.2.2014 17:46

Moro!

Mitä muuten mahtais olla mahdollisesti vikana dt:ssä joka on seissy about 2 vuotta käyttämättömänä ja ajettu 50000? :s
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 14.2.2014 18:20

Kaasari ainakin vaatii puhdistuksen ennen käyttöönottoa. Muutenkin kannattaa huoltaa hyvin.

Vioista en osaa sanoa, siinä joko on vikaa tai ei ole.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut HateCrew » 14.2.2014 18:49

Pesu, tuoreet bensat, ilmanputsarin tarkistus / vaihto, jäähdytysnesteiden tarkistus / vaihto, uudet öljyt tuorevoiteluun ja vaihteistoon, akun lataus / vaihto ja ketjujen rasvaus. Noilla pitäis päästä alkuun.
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Pandemic » 7.3.2014 19:59

Terve kaikille Yamaha tietäjille!

Elikkäs ilmeni seuraavanlainen probleema tuossa DT:ssä että staattorin piuhat oli kaikki katki tuolta käämien puolelta, nii sattuisko joku tietämään mihin käämiin mikäkin johto menee? jos kuva löytyy omasta staattorista mistä näkee piuhojen paikat voi laittaa tähän Jepa_Jere@Hotmail.com, kiitän jo etukäteen jos joku osaisi auttaa.Ei tartte ton topikin turhaa seistä :roll:

Edit: Pyörä on siis DT R vm.91
PÄRPÄR