KTM EXC 125

Detson11R
Pyörä:
Husaberg Te125 2013
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
3.12.2015 11:39
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Detson11R » 23.9.2016 22:28

No riippuu sitä minkälaisella budjetilla lähet liikkeelle...uudemmat on tietty kalliita ja vanhemmat vähän halvempia... ;)
etelanvetela
Liittynyt:
20.9.2016 21:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut etelanvetela » 23.9.2016 23:17

juu eli budjettii ei oikee oo mutta en maksa siltikään tonnia siitä että on vuoden uudempi ilman isompia eroja
kACE-FIN
Liittynyt:
26.3.2015 16:33
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut kACE-FIN » 24.9.2016 0:52

Jos rahaa niin -17 malli, toka vaihtoehtona -12 -> ja sit 08-> ja niin edespäi. Sillä niin merkitystä onko pyörä -12 vai -14 malli mut sillä on taas onko -11 vai -12. Jos taas ihan kadulle niin et huomaa oikeestaan mitään eroja edes isompien muutosten kohdalla niin itse ostasin kadulle mikä vain -08 tai uudempi. Tärkeintä on se että miten pyörää on huollettu.
etelanvetela
Liittynyt:
20.9.2016 21:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut etelanvetela » 24.9.2016 13:34

2017 mallille hintaa kertyy näköjään 9tonnia joten taidan kattella noita 2012- kottaraisia... mites nuo tunnint vaikuttaa jos hyvin huollettu niin onko eroja?
Muurari
Pyörä:
KTM
Liittynyt:
15.10.2015 1:24
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Muurari » 24.9.2016 18:18

Minkä jäykkyystä öljyä ootte keulassa käyttäny?
Meneekö tuolla motorexin 7.5 hyvin viellä metsässä ja kadulla? Kunhan ei liian jäykkää ole.
etelanvetela
Liittynyt:
20.9.2016 21:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut etelanvetela » 25.9.2016 3:25

2016 86h ajettu toka mäntä sisäs vai 2012 126h ajettu ja 36 h sitten rempattu.
2016 kottaraine tonnin kalliimpi
KtmJuhoo
Pyörä:
Ktm exc 125 2012 supermoto
Liittynyt:
7.6.2016 14:12
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut KtmJuhoo » 25.9.2016 10:07

etelanvetela kirjoitti:2016 86h ajettu toka mäntä sisäs vai 2012 126h ajettu ja 36 h sitten rempattu.
2016 kottaraine tonnin kalliimpi

Riippuu ihan kuka on ajanut ja metässä vai kadulla. 100h ajettu voi kaipailla pian jo koneremppaa jos on ajettu kilpaa. Kadulla alakerralla ajaa noin 200h.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Murska » 25.9.2016 13:45

Noissa on vaan sellainen ero että enskapenat huoltaa ja vaihtaa osia tiiviiseen tahtiin koska pyörät pitää aina olla siinä kunnossa ettei teknisiä keskeytyksiä tule, koskee myös alustan huoltoja ja noissa yleensä iskarit huolletaan 40-80h välein.

Ennemmin ottaisin 100h ajetun enskapenan entisen pyörän kun 200h katuajossa olleen joka on saanut osakseen huoltojen laiminlyöntejä ja armotonta päivittäistä piiskaamista.
KtmJuhoo
Pyörä:
Ktm exc 125 2012 supermoto
Liittynyt:
7.6.2016 14:12
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut KtmJuhoo » 25.9.2016 14:25

Murska kirjoitti:Noissa on vaan sellainen ero että enskapenat huoltaa ja vaihtaa osia tiiviiseen tahtiin koska pyörät pitää aina olla siinä kunnossa ettei teknisiä keskeytyksiä tule, koskee myös alustan huoltoja ja noissa yleensä iskarit huolletaan 40-80h välein.

Ennemmin ottaisin 100h ajetun enskapenan entisen pyörän kun 200h katuajossa olleen joka on saanut osakseen huoltojen laiminlyöntejä ja armotonta päivittäistä piiskaamista.

Riippuu aika pitkälti kuskista -.-. En nyt yleistäisi, että kadulla ajetut on huonosti huollettuja.
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 25.9.2016 14:54

Se on valitettava tosiasia että "nykynuoriso" rässii pyörät piloille. Panostetaan korkeintaan tekniikkaan ja unohdetaan alusta. Sitten ihmetellään kuinka iskarit vuotaa ja on niin saatanan veteliä ja löysiä.
Lätkästään kauhea värikarttatarrasarja, jonka jälkeen pyörän arvo nousee olevinaan tonnilla.

Ei mitään järkeä. Piikit on yleisesti niin helvetin ylihinnoteltuja ja huonommin pidettyjä kuin esim vrt vastaavat 250-300cc 2t.

avautuminen :roll: :roll:
etelanvetela
Liittynyt:
20.9.2016 21:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut etelanvetela » 25.9.2016 15:51

Murska kirjoitti:Noissa on vaan sellainen ero että enskapenat huoltaa ja vaihtaa osia tiiviiseen tahtiin koska pyörät pitää aina olla siinä kunnossa ettei teknisiä keskeytyksiä tule, koskee myös alustan huoltoja ja noissa yleensä iskarit huolletaan 40-80h välein.

Ennemmin ottaisin 100h ajetun enskapenan entisen pyörän kun 200h katuajossa olleen joka on saanut osakseen huoltojen laiminlyöntejä ja armotonta päivittäistä piiskaamista.

molemmat on ollut kisa käytös. Mites kuinka nopeaan ~90h ajettu vaatii remppauksen? ja onkos 2013 ja 2016 malleilla mitään isompia eroja?
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 25.9.2016 16:35

Mäntä 60-80h välein, alakerta 180-240h eli kolmannen männän kohdalla on hyvä muistisääntö.
Öljyt ~10-15h välein riippuen käytöstä. Ilmanputsarin pesu/vaihto/öljyäminen kun likainen tai kuiva. Pumput ja takakeppi ois hyvä huollattaaa kerran per ajokausi normikäytössä, kerran vuodessa ois myös hyvä vaijtaa jarrunesteet sekä nestekytkimen mineraaliöljyt.

Kovemmilla kuskeilla sit aivan omat välinsä :)

Kaasuttimeen aina hyvät säädöt oikeanlaisille keleille, ettei ole rikkaalla tai laihalla. Kuluvia osia vaihdetaan kun siltä näyttää, esim ketju, rattaat, laaharit, jarrulevyt, jarrupalat jne jne
Tässä nämä perinteiset yleisohjeet.

Ja näitä pyöriä ei sitten ole tehty mummoiltaviksi ja moottorijarruteltaviksi.. Kovaa kyytiä ja hyvää huoltoa niin kestää ja on nautinto ajaa 8)
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Murska » 25.9.2016 17:24

KtmJuhoo kirjoitti:Riippuu aika pitkälti kuskista -.-. En nyt yleistäisi, että kadulla ajetut on huonosti huollettuja.


Tuo on totta, poikkeuksia löytyy jotka ymmärtää pyörän ja nimenomaan pyörän kokonaisvaltaisenn huolltamisen tärkeyden. Vakitettavasti suurin osa "teinipiikeistä" on alihuollettuja, ylitarroitettuja ja käyttö sen mukaista. Tämä on nähty monet kerrat ja siihen tuskin on tulossa muutoksia.

Ma$$i on aika valitettavan oikeassa, varsinkin hinnoittelussa joka on täysin järjetön "teinikotareissa". Kerrotaan kyllä että on aina pesty ja hinkattu mutta monesti 200-600h ajetuissa pyörissä ei ole kertaakaan avattu keulaa tai takakeppiä. Pinnoja ei ole kiristetty ja löysät pinnat syöneet koloa napaan ja vanteisiin, ohjauslaakerit ruosteessa, samoin taka jousituksen laakeroinnit jne jne. Kiva juttu seuraavalle omistajalle kun joutuu tekemään remonttia isolla rahalla.

Ja tämä siksi kun ei kiinnosta muu kun tarrojen lätkiminen ja ajaminen. Kyseessä on kuitenkin äärimmäisen hieno kisapyörä joka vaatii muutakin huolenpitoa kun sitä ainaista hinkkaamista ja tarroittamista. Tästä syystä senioreiden silmissä "teinikotarit" kierretään hyvin kaukaa ellei hinnasta lähde 30-50% pois.

On helpompi ja halvempi vaihtaa naamuttomat katteet ja uudet tarrat entisen enskapenan pyörään, kun alkaa remppaamaan överitarroitettua teinikotaria kuntoon tekniikan puolelta.
KtmJuhoo
Pyörä:
Ktm exc 125 2012 supermoto
Liittynyt:
7.6.2016 14:12
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut KtmJuhoo » 25.9.2016 18:58

Juuri näin. :)
Osaisitteko te viisaammat muuten auttaa pienessä asiassa. Kun vaihdoin mäntää niin mulle sanottiin, että kampuran laakeri on venynyt. Pyörällä ajettu harraste-enskaa~30h ja kadulla~50h. Miten se on mahdollista? Ne laakerin neulat on siis venyneet. Joten riittääkö vaikka ens männän vaihdon yhteydessä koneen avaus ja muutamien laakereiden vaihto? Kampura on kuitenkin ihan kunnossa.
etelanvetela
Liittynyt:
20.9.2016 21:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut etelanvetela » 25.9.2016 23:53

Kuinka kallis liikennevakuutus on ja mitä täyskasko sisältää?