Tosiaan sain justiin selville että saan ajaa kevarikortin Hussen 4t:llä ja alko vähän semmonenki kiinnostamaan.
Aluks meinasin Aprilia Sx 125, eli siis 2t raakaa lihaa.
Tuskin huoltoja paljon itse makselisin, mutta bensat ja öljyt suurimmaks osaks. Se vaan hirvittää ku pitäis niin paljon huoltaa, tulee kuitenki kevariiässä ennen autokorttia ajettua 60 tonnia niin se ois aika ilkeää
Ajattelin että kun saan kevarin käsittelykokeessa joka on ties en tiiä millon koittaa hussea, niin päättäis siitä että ostaisko tollasen vai ei.
Oon tosiaan sitä sorttia että huippunopeus + kiihtyvyys = kyrvän pituus, mutta alkaa vähän kallistumaan mielipide tähän 4t husseen.
Kertokaapas nyt tästä hyviä ja huonoja puolia, nimittäin olen laiska etsimään muualta.
Onko näissä jotain tyyppivikoja niinku 2t husseissa että leipasee ku polkasee käyntiin?
Tosiaan jos näissä on huippunopeus 105-115km/h, onko se tarpeeks?
Pystyykö näillä ajaa 100kmh rajotuksilla satasta? Huutaako liikaa, tai heiluuko liikaa?
Ja yks elämän tärkeä kysymys. Jättääkö jopa tehariderbit?
Plus saako näitä miten rattailla tweakattua? Jos pistää pienempää ratasta, lähtiskö se pirteämmin mutta menis silti satasta?
Kuulemma 3-4l / 100. Eikö se oo aika paljon 4t:lle vai normimäärä? Jos 9,5l tankki siis 220 - 300 km tankilla?
Ja sitten se tärkeä kysymys minkä takia meinaan kääntyä 4t puoleen. Minkälaiset huoltovälit näissä on? Kuulemma 3000km, mutta tarkottaako se vaan jonkun öljyn vaihtoa, ja miten näissä mäntiä vaihetaan? parinkytä tonnin välein?