KTM EXC 125

ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 26.9.2016 21:31

KtmJuhoo kirjoitti:Juuri näin. :)
Osaisitteko te viisaammat muuten auttaa pienessä asiassa. Kun vaihdoin mäntää niin mulle sanottiin, että kampuran laakeri on venynyt. Pyörällä ajettu harraste-enskaa~30h ja kadulla~50h. Miten se on mahdollista? Ne laakerin neulat on siis venyneet. Joten riittääkö vaikka ens männän vaihdon yhteydessä koneen avaus ja muutamien laakereiden vaihto? Kampura on kuitenkin ihan kunnossa.

Mahdatko tarkoittaa kiertokangen alapään laakeria? Kampuran laakereissa ei meinaan neuloja ole :D. Kiertarin alapää on herkkä menemään jos seos liian laihalla (ei voitelua) tai että vetää ilmaa kampuran stefan kautta. Tosin tällöin kampuran laakeri olidi jo hirttänyt.

Mistähän sulle väitettiin että laakeri venynyt? Miten ilmeni? Jos kiertokangessa on vähänkään väljää niin heti vaihtoon. Parhaassa tapauksessa pelkällä laakerin vaihdolla selviää. Jos alakerran avaa niin kannattaa suosilla kanki vaihtaa, ei ole iso lasku (~100€ sisältäen kiertokanki, ala-ja yläpäänlaakerit +asennustyöt ~60€). Sekä vaihtaa kampuran laakerit, ne on suhteellisen halvat jos vaikka etrasta hakee. Nää on ehkä ne tärkeimmät sieltä katsella. Vaihteiston puolen laakerit yleensä kannattaa vaihdella siellä 180-240h välillä
KtmJuhoo
Pyörä:
Ktm exc 125 2012 supermoto
Liittynyt:
7.6.2016 14:12
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut KtmJuhoo » 27.9.2016 10:03

En ollut kotona, iskä vaan sanoi, että kampiakselin laakeri (taisi tarkoittaa kiertokangen :D). Niin iskälle sanottii, että max. 30 h kannattaa ajaa vielä tolla ja sit vaihtaa se ja tehä koko koneremppa samalla. Tuo kuulostaa kyllä aika oudolle, Nyt ajettu vaan 83h. Ja sama tyyppi sanoi, että käynyt joskus laihalla.(männän sisäpuolella tummaa) Koska kun sain sen siellä oli H neula ja 172 ps ja oli kuulemma ajettu enskaa kylmemmillä keleillä (keväällä).
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 27.9.2016 11:53

Juu hieman laihalla käyminen pidemmän päälle käy laakerin voitelun surmaksi
Detson11R
Pyörä:
Husaberg Te125 2013
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
3.12.2015 11:39
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Detson11R » 30.9.2016 17:38

Mikäs mahtaa LED-vilkuissa olla kun mikään niistä ei vilku. Kyseessä on 12V Ebaysta Kiinasta tilatut vilkut joten ehkä sekin voi selittää laadun puolesta jotain. Olisiko vilkkurele tai joku vastus tarvittu tähän hommaan. Ja liitokset ym. on tehty huolella. Kuvaa ei ole kun max. koko ylittyy... :(
hupsutin
Pyörä:
Husqvarna Wr 125 EX, monkey 125cc, KTM EXC 300
Liittynyt:
22.7.2012 20:09
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut hupsutin » 4.10.2016 19:18

Kertokaas viisaammat mikä on vikana kotarissa kun korkeilla kierroksilla ei halua vaihtaa vaihetta kunnolla?
täyskiihytyksessä pitää kaasua kunnolla käyttää poikessa että vaihtaa?
Esim. keskikierroksilla menee todella nätisti pikku hipasusta vaihde silmään.
p3ussij0nn3
Pyörä:
ktm 125 exc 2012 sixdays
Liittynyt:
2.12.2015 19:49
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut p3ussij0nn3 » 7.10.2016 14:38

mikäköhän vittu mahtaa olla kotarissa vikana kun paska ei vaan kulje, ei anna piikkiä ja laiskanoloinen säätöjä testailtu ja pa-säädin kunnossa. saisko apua :(
Muurari
Pyörä:
KTM
Liittynyt:
15.10.2015 1:24
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Muurari » 14.10.2016 20:49

Missä vika kun 3 vaihteelta neloselle ei meinaa vaihtua ollenkaan. Pari kertaa pitää aina yrittää, että menee
-MpN
Pyörä:
Ktm 350 exc-f
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
25.3.2010 19:57
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut -MpN » 15.10.2016 0:52

Vaihteensiirtäjä kuluu. Oliko nyt se ratas vois jousi.
hupsutin kirjoitti:Kertokaas viisaammat mikä on vikana kotarissa kun korkeilla kierroksilla ei halua vaihtaa vaihetta kunnolla?
täyskiihytyksessä pitää kaasua kunnolla käyttää poikessa että vaihtaa?
Esim. keskikierroksilla menee todella nätisti pikku hipasusta vaihde silmään.


Samaako ylempään. Tai sitten hammasrattaat jo päässy kulumaan. Minkä vuotine peli ja tunnit?
Muurari kirjoitti:Missä vika kun 3 vaihteelta neloselle ei meinaa vaihtua ollenkaan. Pari kertaa pitää aina yrittää, että menee
etelanvetela
Liittynyt:
20.9.2016 21:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut etelanvetela » 17.10.2016 17:49

kuinka usein ootte vieny sylinteriä pinnotettavaksi?
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 17.10.2016 21:12

Ei sitä tarvi pinnoittaa ellei pinnote katoa/ kulu (=syynä leikkaus tai liian laihat säädöt tai paska ilmanputsari josta johtuen epäpuhtauksia sylinteriin)
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Murska » 18.10.2016 6:38

3-5 mäntää ja sen jälkeen pytty vaihtoon.
marko_2
Pyörä:
Skyteam monkey 07, Aprilia RS125 02
Paikkakunta:
Lapinjärvi
Liittynyt:
6.2.2010 16:30
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut marko_2 » 18.10.2016 12:08

Mitäs nestettä porukka on käyttäny kytkimessä? Jostain luin et ihan perus ATF öljy käy siihen?
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 18.10.2016 21:49

Murska kirjoitti:3-5 mäntää ja sen jälkeen pytty vaihtoon.


Ei sille perkule voi mitään määrää sanoa :) .. Oma käytetty sylinteri on varmasti nähnyt yli 5 mäntää ja pinnoite edelleen kunnossa :D. Se kuluvuus riippuu aivan ajosta, käytöstä, huolloista, säädöistä jne
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 18.10.2016 21:51

marko_2 kirjoitti:Mitäs nestettä porukka on käyttäny kytkimessä? Jostain luin et ihan perus ATF öljy käy siihen?


Maguran omaa kytkimeen tarkoitettua tavaraa. Löytyy ihan motokeitaan tai motopalvelun valikoimista kytkimeen liittyvistä osista
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Murska » 19.10.2016 7:11

ma$$i kirjoitti:
Murska kirjoitti:3-5 mäntää ja sen jälkeen pytty vaihtoon.


Ei sille perkule voi mitään määrää sanoa :) .. Oma käytetty sylinteri on varmasti nähnyt yli 5 mäntää ja pinnoite edelleen kunnossa :D. Se kuluvuus riippuu aivan ajosta, käytöstä, huolloista, säädöistä jne


Menee se noinkin, ja riippuu kuinka pitkään sillä mänällä hinkuttaa menemään. Kisakäytössä männänt vaihtuu 10h välein ja pytyt vaihtuu aika harvoin, seokset ja ilmanputsarit on kunnossa.

Katukäytössä on nähty pyttyjä jotka on vaihtokunnossa 300h kohdalla kun seokset on mitä on ja ilmansuodattimen huolto laiminlyöty, mutta hienot tarrat oli pyörässä :)

Siinä vaiheessa kun pytystä alkaa pinnoite olemaan lopuillaan, tai vaurioitunut niin helpoin keino on ostaa uusi pytty. Englannissa taitaa olla lähin pinnoittamo joka tekee laadukasta jälkeä ja ei siinä kovin kummoista säästöä tule jos sinne lähettää pinnoitettavaksi.