KtmJuhoo kirjoitti:Juuri näin.
Osaisitteko te viisaammat muuten auttaa pienessä asiassa. Kun vaihdoin mäntää niin mulle sanottiin, että kampuran laakeri on venynyt. Pyörällä ajettu harraste-enskaa~30h ja kadulla~50h. Miten se on mahdollista? Ne laakerin neulat on siis venyneet. Joten riittääkö vaikka ens männän vaihdon yhteydessä koneen avaus ja muutamien laakereiden vaihto? Kampura on kuitenkin ihan kunnossa.
Mahdatko tarkoittaa kiertokangen alapään laakeria? Kampuran laakereissa ei meinaan neuloja ole . Kiertarin alapää on herkkä menemään jos seos liian laihalla (ei voitelua) tai että vetää ilmaa kampuran stefan kautta. Tosin tällöin kampuran laakeri olidi jo hirttänyt.
Mistähän sulle väitettiin että laakeri venynyt? Miten ilmeni? Jos kiertokangessa on vähänkään väljää niin heti vaihtoon. Parhaassa tapauksessa pelkällä laakerin vaihdolla selviää. Jos alakerran avaa niin kannattaa suosilla kanki vaihtaa, ei ole iso lasku (~100€ sisältäen kiertokanki, ala-ja yläpäänlaakerit +asennustyöt ~60€). Sekä vaihtaa kampuran laakerit, ne on suhteellisen halvat jos vaikka etrasta hakee. Nää on ehkä ne tärkeimmät sieltä katsella. Vaihteiston puolen laakerit yleensä kannattaa vaihdella siellä 180-240h välillä