Yamaha DT 125R

Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Pandemic » 23.4.2014 8:19

Moro, tuli DT:seen semmone vika että ei anna ku pari kipunaa ja Sitte katuaa käyntiinli yrittäessä käy sen verran mitä polkasee, CDI vaihetti, puola vaihettu kokeiltu pelkällä sytyksellä, eli cdi puola ja staattorin virtapiuhat vaa paikoillaa,sama homma eli missä vika? Staattori antaa jatkuvaa virtaa eli sekää ei pitäs olla rikki, alkaa pikkuhiljaa usko loppuu tähä vehkeesee.

edit: tulppia on kokeiltu uusia enemmä entä detsi ikinä nähäny ja tulpanhatut johotko vaihettu pariin kerta.
PÄRPÄR
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Maekine » 28.4.2014 19:57

Ootko nyt varma, että se on kiinni kipinästä, että kipinä varmasti katoaa, eikä esimerkiksi säädöistä tms..?
¤SuZuKi¤
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Pandemic » 28.4.2014 22:33

Kyllä olen ku porakoneella pyöritän konetta nii antaa pari kipinää ja sit katoaa, vika onki jo selvillä ja syypää on staattorin sytytyskäämi oli akku kiinni yön yli ja johot oikosessa virtalukossa eli maajohto ja virtajohto suoraa toisissaa magneeto kautta kiinni :lol:

PS: Saa tyrkyttää staattoria ;)
PÄRPÄR
tamis
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.5.2014 0:00
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut tamis » 8.5.2014 0:06

jos vaihtaa vakio vanteet pienempiin smoto vanteisiin niin vaikuttaako se nopeusmittarin lukemien pitävyyteen ? :|
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut -Zone- » 8.5.2014 0:07

Tietysti vaikuttaa jos renkaan kehämitta muuttuu.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
tamis
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.5.2014 0:00
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut tamis » 10.5.2014 10:56

Meniskö 450 yz-f etuloksu ja lippa pienellä muuntelulla kiinni detsiin kun kaverilla olis 450 yz-f takakatteet lippa ja loksu ;)
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut riksu26 » 29.5.2014 9:14

Tuli eilen terpi vaihdettua tämmöseen vm. '97 läpikäytyyn ja rempattuun detsiin.

Kuinkas paljon se pa-säädin tois alavääntöjä kun lukittu nyt auki, eikä vaijeria ole? Detsissä vapaavirtaussuodatin ja vanhan mallin gianelli arrow änkällä.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut -Zone- » 29.5.2014 10:13

Se ypvs vaikuttaa melko paljon. Ehdottomasti kannattaa laittaa toimimaan.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut riksu26 » 29.5.2014 10:53

Ok. Kiitosta! Eikun vaijeria etsimään :D

Osaako joku sanoa mistä johtuu kun detsi röpeltää ja ottaa piikin vain 1. vaihteella, eikä muutenkaan jaksa kulkea kun joku vajaat 50 sigmaan.

Vapaallakin kun kierrättää niin normaalisti kiertaa melkein loppuun asti. Kaasun kun kääntää pohjaan, ihan kierrosten lopussa sanoo "moooo".

Rupesin miettimään, että voisiko johtua tulpasta vai onko seokset keturallaan?

Kun koeajoin, luulin, että johtuu siitä kun putsari oli ihan märkä (oli ollut sateessa kärrissä ilman peitteitä niin kyllä se ihan litimärkä olikin).

Muuten siis toimii normaalisti ja lähtee hyvin käyntiin ilman ryyppyä (kunhan nyt muistaisi pistää virrat päälle ja kääntää tappokatkasijan "run" asentoon ensin :nolo: )

E: Kokeilin niin ryypyllä sammuu, joten ei ainakaan laihalla käy. Tulpan katoin niin aika tumma oli. Millanen tulppa olisi paras kun nyt lukee tulpassa 9. ?

Voisiko joku mahdollisimman nopeasti auttaa kun pitäisi viimeistään maanantaina ajamaan päästä. :)

E2: Nyt toimii! Prkl. kun on vetoja terpin jälkeen! :eek:
Viimeksi muokannut riksu26 päivämäärä 29.5.2014 17:21, muokattu yhteensä 1 kerran
Kiluu
Pyörä:
Yamaha Dt 125 re
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
14.4.2012 11:56
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Kiluu » 29.5.2014 14:43

Moro! Toli tällänen ehkä tyhmäkin kysymys eteen, mutta kumminkin. Tuleeko tuo ylimmäinen kuvan mukainen rinkula mihinkä väliin ja mikä sen tarkoitus siellä on? Kyseessä on Yamaha Dt 125 Re, mutta eikös nuo kytkimet ole samat r- ja re mallisssa?

http://www.purkuosat.net/images/DT125RE ... CN1885.JPG

<- Tuossa tuo kuva
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut HateCrew » 29.5.2014 15:08

Se on jousi, jonka tarkoitus on vähentään kytkinmelua. Tulee kasaamisvaiheessa toisen massalevyn kanssa. Yks massalevy pitäis olla semmonen, että sen sisähalkaisija pitäis olla isompi. Se tulee sitten tuon jousen kanssa.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut riksu26 » 1.6.2014 12:12

Saattaa kuulostaa aika tyhmältä kysymykseltä, mutta mistä näen onko tuolla lootassa tarpeeks öljyä? Siinä on semmonen "ikkuna", mutta sekin on jarrupolkimen takana piilossa...
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut HateCrew » 1.6.2014 14:59

Kone lämpimäks, pyörä vaakatasoon, paina poljinta, öjlyä pitäis näkyä ikkunan puoleen väliin
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut riksu26 » 1.6.2014 15:02

Ok. Kiitosta!
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Pandemic » 3.6.2014 7:28

Paljonko pojat ajaneet uutta mäntää sisään? Itellä 3% seokset pytty hoonattu sekä kansi laskettu ja muokattu palotila kireämmäksi sekä kahella alatiivisteellä ylemmäs ettei mäntä ota kiinni, riittääkö 100-200km rauhallista ajoa? Ilmanputsari näin alkuun piperi :nolo:
PÄRPÄR