Honda CB125:set

Karpov
Pyörä:
CB125T
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
30.4.2005 12:46

ViestiKirjoittanut Karpov » 3.7.2008 23:15

Se on jos pyörää katsotaan perästä eli kuskin näkövinkkelistä niin vasemmalta puolelta.

Vaikken solttu olekkaan, kyllä on mäntäs juu vähän puhkunut ohi :)
Soliferpoika
Pyörä:
Honda CB125T -77,-80 ja Solifer SM -75
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
21.8.2007 21:57

ViestiKirjoittanut Soliferpoika » 4.7.2008 15:20

Juuri tuollaista tunturi, omani oli vielä ehkä pahemman näkösiä, kun m-renkaat oli "vähän" kulahtaneet. Siitä huolimatta en löytänyt männistä mitään kulumaa, joten menevät takasin. Pitäisi kansi saada koneistamolta ensiviikon alkupuolella, pääsee viimein sisäänajamaan CB:tä.

Niin, asiasta toiseen. Uusissa m-rengassarjoissa, toinen painerengas oli harmaa pyöristetyillä kulmilla ja toinen musta terävillä reunoillla. Elikkäs mitenpäin nuo kuuluu oikea oppisesti laittaa, itse veikkaisin mustaa lähemmäs männänlakea ja harmaata mustan ja öljyrenkaan väliin? Viisaammat saa kertoa.
Tunturikuski
Pyörä:
CB 125 T , XR 125
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
19.4.2005 16:35

ViestiKirjoittanut Tunturikuski » 5.7.2008 13:21

Onko männänrenkaissa merkintöjä? R tai RN. Merkitty puoli ylöspäin ja R ylempi rengas, RN alempi.

Kuva
Miksutii
Pyörä:
Ktm RC8 2010 & Ktm 300exc-e 2007
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
5.1.2005 19:50

ViestiKirjoittanut Miksutii » 7.7.2008 19:10

Jepjep , cb:ssä männässä reikä. Mistä uusia?
Karpov
Pyörä:
CB125T
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
30.4.2005 12:46

ViestiKirjoittanut Karpov » 9.7.2008 0:06

Nonini nyt tuli sitten daxin männät mieleen. Elikkä onko kukaan oikeasti koskaan kokeillut niitä vai onko urbaanilegengaa? Miten menee vanhan kannen ja venttiilimonttujen kera sisään? Tasapäinen vai käykö kuperakin? Lisää varrrrmaa infoa ja nopiaan kiitos! ;)
[Nimimerkki]
Paikkakunta:
TSKM Kangasala
Liittynyt:
31.5.2004 16:57

ViestiKirjoittanut [Nimimerkki] » 9.7.2008 15:23

Virroilla on semmonen mies ku Pihlajamäen Raimo, häneltä saattaa löytyä CB:n osia uusina. Ite oon hakenu mäntäsatsin, venttiiilit, ketjurataspaketin ja kaikkee pientä ohjuria ynnä muuta koneeseen...

11.-12.7 on rompetori Kangasalla, aiempina vuosina on ollu hondiinkin hyvin osia myynnissä. Kai noita rompetoreja muuallakin päin Suomee on, aina löytyy jotain kivaa.

Jos jollakin on tarvetta käytetyille CB:n osille nii multa saattaa jotakin löytyä. Esimerkkinä keskiseisontatukia on 3, keulan osia taitaa olla, jotain koneen lohkoja yms.

PS. laitan illemmalla kuvan CB:n takakatteen edistymisestä, nyt kun on muiden kiireiden keskeltä saanu taas vanhuksellekin aikaa

EDIT: Lisäsin nyt galleriaan kuvan, löytyy omasta kansiostaan!
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?reg_no=tjo-195
teeemuu
Liittynyt:
4.6.2007 0:06

ViestiKirjoittanut teeemuu » 10.7.2008 17:24

Miksutii kirjoitti:Jepjep , cb:ssä männässä reikä. Mistä uusia?


Itte tilasin Wemotosta. Meni vaan kuukaus tai kaks et tuli... Sitte Joka-osasta muistaakseni sai kans... Tilasin ite Joka-osasta täs hiljattain kierroslukumittarin- ja kytkinvaijerin. Ei menny montaa päivää.

http://www.wemoto.com/ http://www.jokaosa.fi/

Miäkään en oikee saa tyhjäkäyntii oikee millää. Pakko varmaa viiä se jonnee liikkeesee.
Soliferpoika
Pyörä:
Honda CB125T -77,-80 ja Solifer SM -75
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
21.8.2007 21:57

ViestiKirjoittanut Soliferpoika » 13.7.2008 18:58

Nyt meni hermot ja ymmärrys tuon varaosapyörän kanssa. Aluksi loppui kiertäminen ja sitten röpellys alkoi 10000rpm:stä ja vähitellen laski 6000. Kärkiä sitä heti katselin, jotka olivat kohdallaan, sitä taas mietin päänipuhki. Muuta en keksinyt kuin ennakoa hiven aikaiseen ja kone kiersi taas. Kunnon lämmitys ja 5km rauhallista, jonka jälkeen noin 15km kovaa menoa (9000-12000rpm). Siinä 10km kohdalla alkoi tuntua röpellystä 11000 kohdallla ja tuntui että jokaista kilometriä kohti röpellys alkoi aikaisemmin. Siitä takaisin halliin ja katsaus sähköihin, mutta mikään ei ollut muuttunut, koitin sitten säätää ennakkoa vielä aikaisemmalle ja konehan taas kiersi mutta testikierrokseela teki samat ja tien päällä säädin pikkuhiljaa ennakkoa aikaisemmalle ja nyt ei voi ennakkoa enää säätää kun vara loppui kesken. Toisilla kärjillä teki saman. Olisiko jompi kumpi pakoventtiili palanut tai jotain? Ei riitä enää ymmärrys.

Sen verran vielä pitäis tällä päästä kulkemaan että saisi toisen pyörän alle, täytyy nähtävästi pistää tämäkin pyörä osiksi ja ihmetellä.
Tunturikuski
Pyörä:
CB 125 T , XR 125
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
19.4.2005 16:35

ViestiKirjoittanut Tunturikuski » 14.7.2008 13:09

Soliferpoika: tarkista nokka-akseli, tutun kuulosta oireilua...

Mistä tuli mieleen että ostetaan ehjä cb 125 nokka-akseli... Toisesta pakonokasta lähtenyt reilu milli, muut nokat kunnossa, öljyä on ja sihti&pumppu kunnossa. Ajettu ~100km. Öljynä Motulin 10W40. Öljy näyttää myös kiertäneen kannessa. Lämmitetty raihassa ennen ajoa, ei huudatettu koskaan paikallaan taikka kylmänä, ajossakin kierrokset harvakseltaan yli 9000. Nykyisellä rahatilanteella en oikein voi kun iskeä cb:n seisontaan eri vakuutusyhtiöön taikka poistaa rekisteristä. Taidan riipaista...

Edit: Tulikin niin hyvä tarjous hyväkuntoisesta nokka-akselista ja nostimista ettein vielä taidakkaan luovuttaa. Nyt täytyy vain selvittää tuon tapahtuneen syy ettei pääse toistumaan.
Tunturikuski
Pyörä:
CB 125 T , XR 125
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
19.4.2005 16:35

ViestiKirjoittanut Tunturikuski » 15.7.2008 23:02

Kaikille t-mallin omistajille tiedoksi että CMSNL:ään on tullut nyt myös t-mallin osaluettelot, räjäytyskuvien kera.

Tuolla on erikseen T, T2 ja sen alaversioihin TA ja TB räjäytyskuvat, kuvat löytyvät kun selailee noita eri CB 125 malleja. TD kuvia ei taida olla kuin vielä uudempaan -88 -malliin.



Omasta pyörästä sen verran että nyt on tosiaan uusi nokka-akseli ja keinuvivut matkalla, 75€ kustansi. En vieläkään ole keksinyt muuta syytä nokka-akselin kulumiseen kuin mahdollisen aiemman korjauksen (edellinen omistaja muisteli) taikka karkaisun pettämisen/puhkikulumisen.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 16.7.2008 8:11

Osaa teillä olla kehnoa tuuria noitten pyörien kanssa, oikeasti :D. Ite ajelin 14tkm vailla _mitään_ huolia, kovaa ajoa vaan toki tiuhasti huoltaen. Öljyt vaihtelin 3-3,5tkm välein ja joka kerta putsasin öljysihdinkin. Kaasarit oli myös melkein aina säädöissään, kun niitä lisäpirteyden toivossa tuli rassattua.
Dank memes melt steel beams.
Karpov
Pyörä:
CB125T
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
30.4.2005 12:46

ViestiKirjoittanut Karpov » 16.7.2008 11:40

Tume34 kirjoitti:Osaa teillä olla kehnoa tuuria noitten pyörien kanssa, oikeasti :D. Ite ajelin 14tkm vailla _mitään_ huolia, kovaa ajoa vaan toki tiuhasti huoltaen. Öljyt vaihtelin 3-3,5tkm välein ja joka kerta putsasin öljysihdinkin. Kaasarit oli myös melkein aina säädöissään, kun niitä lisäpirteyden toivossa tuli rassattua.



Taitaa vaan olla niin että sulla oli hyvää tuuria ja muilla menee normaalisti :D Toiset vetää tuurilla ja taidolla, esimerkkinä kaveri jolla aprilia rs:n kanssa menossa 17 000 ajokilometrit samalla männällä...


Pistän tilausta myös tässä näin tuohon edellämainittuun puljuun, männät, renkaat ym hilppeet, tiivistettä, öljysihti ja kumi ja sitten lähestytään jo vähän ehjempää kokonaisuutta.
Tunturikuski
Pyörä:
CB 125 T , XR 125
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
19.4.2005 16:35

ViestiKirjoittanut Tunturikuski » 16.7.2008 12:08

Kehnoa tuuria on piisannut, pyörä ollut vuoden ja reilu 100km saatu mittariin lisää, joista ainoakaan ei tainnut olla täysin huoleton kilometri... Kyllä se vielä joku vuosi liikkuu taas omin voimin :D

Ehkä ensi kerralla hiukan varoo noita 80€ "juuri rempattuja" projektipyöriä...
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 16.7.2008 17:35

Ee hele, kai se pitää itekin ostaa cb kunhan vastaan tulee sopivanhintanen ja kattoa että joko mullakin alkas sitten se tuuri "normalisoitumaan" sen kanssa :D.

Tosin se kyllä pitää turbottaakin kun sellaisen hommaa.
Dank memes melt steel beams.
Karpov
Pyörä:
CB125T
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
30.4.2005 12:46

ViestiKirjoittanut Karpov » 16.7.2008 18:05

Tume34 kirjoitti:Ee hele, kai se pitää itekin ostaa cb kunhan vastaan tulee sopivanhintanen ja kattoa että joko mullakin alkas sitten se tuuri "normalisoitumaan" sen kanssa :D.

Tosin se kyllä pitää turbottaakin kun sellaisen hommaa.



Myyn mielelläni oman syksyllä.