mustavi kirjoitti:Katselin jo mielenkiinnolla ton keskustelun Varre-puolella... elikkäs toi H4 ja sen kantaan adapteri?
Omas Shadowissa oli jo valmiiksi H4 kanta. Ei tarvii muuta kun ton lamppu hankkia ja asentaa. Ohan toi aika kallis kun vertaa muihin lamppuihin, 9,90e 1 lamppu mutta on se sen arvoinen kanssa! Katselin vähän muitakin lamppui samal siinä. Lähinnä tavallisia halogeeni polttimoita sekä "xenon" valoja, eli normaalit halogeenit mutta pakettiin on isolla präntätty "BI - XENON" ja sit japaninkielistä tekstiä kylkeen. Oli kyllä koomista katsoa kun oli Osramin NightBreaker polttimon vieres joku 5,50e maksava "xenon" valot. Lampuis oli mukamas xenon kaasua sisällä.
Varressa lampun kantoina on BA20D. Jos varreen haluaisi lyödä tollasen Night Breakerin niin siihen täytyy hankkia se adapteri mikä maksaa muutaman euron, shadowiin tätä adapteria ei tarvii. Tai vanhemmista en tiedä, omassa '03 shadowis oli jo H4 valmiina.
mustavi kirjoitti:Loppukesänä (elokuun pitkän reissun jälkeen) nimittäin jo katselin Xenon-sarjaa, mutta Shadown etulyhdyn kotelo on sen verran nafti kooltaan ettei Xenonin tarvitsema elektroniikka varmaankaan mahdu sinne siististi jemmaan.
Kyllä bi-xenon poltin tonne umpioon mahtuisi, muutama millin pidempi kuin normi H4 poltin. Lähinnä ballastin sijoittaminen järkevään paikkaan, ilman että olisi nähtävillä koko ajan olisi vähän hankalempaa. Toinen pulma on johtojen veto, siten että olisi hienosti vedetty eikä miten sattuu. Aikaa se ei veisi kun varmaan muutaman tunnin kun huolella tekee.
Itse piti hankki bi-xenon valo mutta tyssäsi lähinnä siihen kun olisi ollut pakko repiä tankki kokonaan irti. Eihän se olisi ollut kova homma mutta päätin jättää tekemättä. Tietenkin samaan sysyyn olisi saanut katsottua ne muutamat kumityynyt kun pääsi viime kesänä luiskahtamaan pois paikoilta kun ojassa käväsin.