Mitenkäs muilla tuo kulutusmittari toimii?
Mulla aluksi toimi sillain, että kiihdyttäessä kulutus nousi ja sitten laski. Ja kun lähti aamulla liikkeelle niin näytti sitä normaalia 3l/100km.
Mutta 1000km huollon jälkeen muuttu se mittarin toiminta. Nyt kun pyörä on seissyt tunteja ja lähtee liikkeelle (kone lämmitettynä tietenkin) kulutus on 100l/100km ja putoaa siitä 50l --> 33,3l jne. Ja parin ajokilsan jälkeen on pudonnut sinne 3litraan. Kiihdyttäessä lukema ei muutu, muuttuu vasta kun on ajanut kaasu ympäri pidemmän matkaa...
Oli paljon kivempi seurata hetkellistä kulutusta kun se vaihteli kokoajan.
Ja vielä ihan mielenkiinnosta että kuinka tarkkoja muiden kellot Dukessa on? Mulla käy kuukaudessa 5min liian nopeesti, se ei tosin paljoa haittaa.