Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

eemeli696
Pyörä:
Husqvarna Smr 125 '12
Liittynyt:
14.5.2012 11:27
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut eemeli696 » 5.4.2013 1:31

tumpula24 kirjoitti:
Blacklake kirjoitti:Sen mitä katoin niin taidat olla oikeassa. Nelarissa joku oli 160, ja 2-tahissa 170. Veikkaisin että vanteen leveys?


160 ja 170 on kumin leveyksiä


Nelarihussen takakumi on 140 leveä ja 2t hussen takakumi on 150.
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Stål » 5.4.2013 1:33

2t mallissa OLI ainakin leveämpi takavanne muistaakseni, tais olla 4.25 tuumaa. Tätä nykyään myös 2t:ssä on tuo 3.50 levä vanne (mikä on isojen motojen etuvanteen leveys :roll: , eli aika kaponen). Nelarissa on vakiona 140/70-17 tai 150/70-17 kumi (en muista :x ). Tuo numero 150/70-17 on kumin "korkeus" suhteessa leveyteen. 60-70 ne yleensä on.

Edit: eli 140 se oli ;)
Husaberg FS 570
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 5.4.2013 9:12

Äsken kun kävin kattomassa pyörää, niin huomasin ettei kiihdytyspumpun tappi liiku koko matkaa. Pyörä kyllä toimii normaalisti. Pitäisikö tapin liikkua koko matka pohjaan asti vai ei?

Siis kahvasta kääntämällä tappi liikkuu noin sentin, jonka jälkeen se ei mene enää syvemmälle, vaikka kahvaa kääntää. Itse tappia sormella painamalla se kuitenkin menee vielä reilun sentin alaspäin.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 5.4.2013 19:15

Sori tuplapostaus, mutta eri asia ja tuleepahan uppia.

Tarttisin kipeesti apuja koropalan vaihtoon. Ei millään lähde irti toi vanha y-pala iskarin alapäästä pois... Miten ootte saanu tosta liukuputkesta tarpeeks kovaa kiinni, kun ainakin noiden puiden välissä pyörii vaan? Kuumailmapuhallinta olen käyttänyt. Tuleeko/laukeeko käsiin toi jousi pois tosta, kun ton vanhan y-palan saa pois?

Tästä vielä kuva
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
tumpula24
Pyörä:
Husqvarna sms4 125
Liittynyt:
19.5.2011 18:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut tumpula24 » 5.4.2013 20:00

Löysäät ensin nuo esijännite mutterit melko löysälle että jousi ei ole jännittyneenä, sitten otat ne levyt pois siittä jousen alapuolelta niin pitäisi jousen jousen irrota.
Saa lämmittää aika kauan ja on silti pirun tiukassa pistät ruuvipenkkiin kiinni samanlailla mutta ilma jousta ja vaikka pyörän sisäkumia väliin jotain mikä pitää hyvin paikallaan. Etit jonkun melko pitkän rautatangon tai vastaava minkä pistät tuon y-palan reijistä läpi ja väännät, jos ei vieläkään meinaa aueta niin koita naputella/lyödä siihen rautatankoon.

E: ne esijännite mutterit saa avata niin paljon kun vain aukeaa että tuon levyn saa nostettua pois paikaltaan.

http://www.motot.net/wiki/Korotuspalat
Derbi1996
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -12 Ford Focus -06
Liittynyt:
13.8.2011 22:53
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Derbi1996 » 5.4.2013 20:56

Laita ruustukis se alumiini levyjen välii.
Superleijona
Pyörä:
Peugeot TKR
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
8.4.2012 11:30
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Superleijona » 5.4.2013 22:47

Löytyiskö sähkö kaaviota vuoden 2010 malliin tai muihinkaan tuskin näissä sähköt muuttuu paljoa muutamassa vuodessa?
Ei ole tyhmiä kysymyksiä on vain tyhmiä ihmisiä esittämässä kysymyksiä.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 5.4.2013 22:57

On se nyt saatana ku ei faijan kanssa saada yhtä iskarin alapäätä vaihdettua. Kuparilevyjen+kumin väliin koitin jo, ei auta. Täytyy ettiä vielä autotallin romukasasta jos sieltä jotkut alumiininpätkät löytyis. Nyt se iskari nököttää pakastimessa, jos sais lämpölaajentumisesta jotain apua, tuntuu nyt niin kädettömältä tää touhu että huhhuh... :roll:

E: Vihdoin ja viimein lähti, vitusti kuumentamista, minä väännän lukkopihdeillä toiseen suuntaan ja faija vipuvarrella toiseen suuntaan. Nyt en kyllä laita mitään loctitea sinne, pysyy se ilmankin.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 6.4.2013 7:01

AceFin kirjoitti:Nyt en kyllä laita mitään loctitea sinne, pysyy se ilmankin.


Kuuluisia viimeisiä sanoja...

Kyllä sinne kuuluisi lukite laittaa, keskivahva riittää ja sen saa auki ihan normaalisti lämmittämällä. Tehtaalla ne laittaa kovan lukitteen ja vetää kunnon värkeillä momenttiin, siksi eka irroitus on monesti opettavainen elämys ;)
tumpula24
Pyörä:
Husqvarna sms4 125
Liittynyt:
19.5.2011 18:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut tumpula24 » 6.4.2013 14:05

Ei mullakaa mitää locktightia oo ja hyvin on pysyny, eihän se siellä niin paljoa voi edes päästä pyörimään että mitään tapahtuisi.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 6.4.2013 16:07

tumpula24 kirjoitti:eihän se siellä niin paljoa voi edes päästä pyörimään että mitään tapahtuisi.


Nämä on taas niitä kuuluisia toiseksi viimeisiä sanoja enne rysäystä... :D

Ei niihin kierteisiin lukitetta ihan kiusallaan laiteta, kyllä lukitteen käytöllä on oma tarkoituksensa. Mä en ainakaan riskeeraisi omaa terveyttä sillä että on tehnyt asiat vähän sinne päin, noi on sellaisia paikkoja jos ne pettää niin lepikko kutsuu.
Moottori16
Pyörä:
Suzuki rm 250
Liittynyt:
23.10.2009 18:30
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Moottori16 » 6.4.2013 19:15

Kyllähän sinne voi lukitetta laittaa, mutta koska toi y-pala ei lähde sieltä kiertymään pois, koska on kiinni koiranluussa, ei sinne todellakaan ole pakko laittaa kierreliimaa. Tätä on vain joidenkin vaikea ymmärtää.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 6.4.2013 20:09

Hyvä, älkää laitako lukitetta jos sitä ei teidän mielestä tarvii laittaa, en mä ketään pakota käyttämään sitä. Mulla vaan on sellainen tapa että jos tehtaalla on johonkin laitettu lukitetta, ja/tai huoltomanuaalissa mainitaan lukitteen käytöstä, silloin myös käytän lukitetta enkä ala kyseenalaistamaan tai järkeilemään miksi lukitetta ei tarvitsisi laittaa.
Moottori16
Pyörä:
Suzuki rm 250
Liittynyt:
23.10.2009 18:30
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Moottori16 » 6.4.2013 20:54

Selvä!
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 6.4.2013 21:05

Voishan se teoriassa lähteä sieltä pyörimään pois. Y-pala on linkussa tukevasti, mutta jousen keskitanko voisi teoriassa ruveta pyörimään, koska sehän ei ole iskarin yläpäässä varsinaisesti kiinni.

Toi koro autto kyllä hyvin tohon hermusen seisontaan, nyt on just sopivasti kallellaan, vakiona kaatu kerran, vai kahdesti? kun jätti tasaselle lämpenemään tyhjäkäynnillä.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP