Rupesin viikonloppuna herättää Varjoa henkiin talvi unien jälkeen ( vihdoinki aikaa).
Bensat oli jäänyt tankkiin joten irroitin vasemmasta kaasarista kohokammion tyhjennys ruuvin ja bensat tyhjensin chopatulla letkulla kanisteriin( alkupäästä poistin letkun yläpään parin sentin matkalta jotta siitä tuli U-muotoinen) .
Kävikin niin kun bensa hanan avasin tuli lätäkkö tallin lattialle.Bensa siis tuli ulos myös siitä paksummasta huohotin letkusta pyörän alta ( takarenkaan etupuolelta),( astia alle sinnekkin).
Onks tää normaalia?
Toisen kaasarin (ilmanputsarin takana oleva) kohokammion tyjennys ruuvia en avannut, johtukohan se siitä tää huohotinputken bensa. Tankin korkki oli myös kiinni siinävaiheessa ja avasin sen sit lopputyhjennyksen ajaksi.
Tää bensan kulku tankista kaasariin ja johonkin muuaalle on jotenkin epäselvää, pitäis kai tankki irroittaa jotta näkis paremmin.
Varjo on muutenkin ollut vähän huono lähtemään käyntiin- ryyppyä jonkin verran päälle ja toisella tai yleensä kolmannella starttauksella lähtenyt käyntiin. Kuumana kylläkin ekalla starttauksella.
Kipinää tulee tulpille ja ilmansuodatin vaihdettu viime kesänä.
Sit tuli myös venttiili välykset tarkistettua. Jäähdytin ja kaatumarauta piti irrottaa (yläpultit) jotta etupytyn venttiilikopan sai pois, takimmaisessa pytyssä kopan irrottamisessa tarpeeksi tilaa.
Venttiilivälykset oli etupytyssä ok ja takapytyssä ainoastaan pakoventtiili kaipas säätöä (oli 0.15 ja säädin sen 0,20 ) . Säädön jälkeen vedin momenttiavaimella venttiili kopan kiinnityspultin 10 Nm tiukkuuteen ohjeiden mukaan MUTTA SITTEN VENTTIILIKOPAN PULTTI MENIKIN POIKKI!
Kiinnityspulttia on luultavasti jossain vaiheessa joku vetänyt liian tiukalle eikä se enää kestänyt momenttia eli kannattaa vetää varovasti venttiilikopan kiinnityspultit käsin jottei kiristä liikaa niitä.
Toimitusaika maahantuojalla uudelle pultille 4-5 päivää, tulee jostain keskieuroopan varastolta.
Nokka akselin laakeri tuki , johon pultti katkesi , oli onneksi kahdella pultilla kiinni ja helposti irrotettavissa. Katkennut osa lähti pylväsporakoneella ja taltalla pyörittämällä pois.
Eipä oikein hyvin alkanut keväthuolto tälläkertaa.