Karpov kirjoitti:Mitenkäs, mulla nyt tarvikemännänrenkaat mutta samoin kuten originaaleissa, toinen on tummempi ja jäykempi, toinen kiiltävempi ja taipuisa. Kumpi ylös kumpi alas? Molemmissa vain T merkki ja päät tasaiset.
Onko siinä toisessa ne pyöristetyt reunat? Eräs autoharrastaja neuvoi minua laittamaan sen vaaleamman ylös ja mustan keskelle, en tiedä sitten oliko tämä oikea valinta mutta kyllä painetta näyttäis pitävän, kun kerran huohottimestakaan ei tuli mitään ylimääräistä.
Nyt täytyy hieman avautua. Noniin omalla CB:llä ajettu täysrempan jälkeen ajettu noin 2tkm, palasi tuttu ongelma, 2-, ja 3-vaihteet ei meinaa lukittua. ihan rauhallisessa kiihdytyksessäkin hyppivät, kun heittää 1:ltä 2:lle, kun päästää kytkimen vetää hetken ja iskee vapaan, kytkin, jalalla pykälää ylös, kytkin ylös, taas päästään hetki eteenpäin ja taas heittää vapaan. Kun laittaa 2-vaihteen silmään, huomaa kuinka polkimesta on kadonnut tunto. Noh kytkin ja pykälää ylös jolloin luulee iskevänsä 3 silmään, mutta ei, nyt 2 vaihde on lukittunut ja sitä voidaan vinguttaa ihan miten lystää ilman vapaahyppyjä. Seuraavalle vaihteellekin pitää tehdä tämä "tuplanosto" mutta 4-vaihteelle sitten riittää kevyt normaali nosto, kyllähän tuolla ajaa mutta on se hyvin turhauttavaa ja kerran jo kone ylitti reippaasti punarajan, joka toistuvasti ei välttämättä ole kovin terveellistä.
Olenko yksin tämän ongelmani kanssa vai sattuisiko muilla olemaan vastausta tähän? Itse veikkaisin että jotenkin se vaihteenlukitsin "pipari" jäisi jotenkin väärään kohtaan ja näin vaatisi tuplanoston. Täytyy nyt öljysihdin putsauksen yhteydessä katsastaa mikä siellä voi olla vikana. Ja T-mallistahan on kyse.