Honda CB125:set

Karpov
Pyörä:
CB125T
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
30.4.2005 12:46

ViestiKirjoittanut Karpov » 31.7.2008 19:19

Miksutii kirjoitti:Hihi meikä vei viimisit 1.00mm ylikoon männät , vieläpä molemmat :) itellä meni vain jotain 2vko että sai yks firma soiteltua suomen ympäri ja löytyipä sittenki männät :P



On mullekin ylikoon männät saksasta tulossa ( mistä ne alunperin halvemmalla tilasin ;D )

Männänrenkaatkaan ei enää ongelma kun david silver alkoi myymään alkuperäisiä vastaavia 20 punnalla molemmille männille ;)
Karpov
Pyörä:
CB125T
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
30.4.2005 12:46

ViestiKirjoittanut Karpov » 3.8.2008 15:53

Jos tohon etujarrun kasaukseen olis jollain niksejä? Ei tuu sitte yhtään mitään.


Nyt sain sen jarrupalaa painavan tapin upoksiin ja jumiin kaikenlisäksi. Miten se pitäs saaha edes siihen metallirinkulaan se puristinsysteemi kun se tappi on tiellä tai no kertokaa alusta asti ei mitään muuta tuu ku metallinpalasia :D

Räjäytyskuvia ja haynesia katteltu ei niistä mitään apua oo.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 4.8.2008 7:22

Tarvihteekos kukaan tuohon Deluxe-malliin mitään osia? Melkeinpä kaikki löytyy, kyselkää.
Dank memes melt steel beams.
Karpov
Pyörä:
CB125T
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
30.4.2005 12:46

ViestiKirjoittanut Karpov » 4.8.2008 15:11

Tume34 kirjoitti:Tarvihteekos kukaan tuohon Deluxe-malliin mitään osia? Melkeinpä kaikki löytyy, kyselkää.



Ei kai alkanu cb heti kyrpimään? :D Vai teetkö raaserin?


Jarru kunnossa jau.

Kuhan männät ja muut romppeet tulee niin pääsee yrittämään jotain.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 4.8.2008 15:26

Ei, päinvastoin sattuu löytymään lähes kokonainen toinen pyörä osina, niin pitäisi nyt siitä koittaa repiä rahaa raaserin valmistukseen :).
Dank memes melt steel beams.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 6.8.2008 19:39

joku CB:n omistaja voisi koittaa skannailla mulle ohjekirjasta yläkerran räjäytyskuvan, olisin hyvin tyytyväinen. Saisi ruveta tuota mottia kasaamaan, tiedä vaikka ottaisi savut tälle syksyä vielä.
Dank memes melt steel beams.
S-moto
Pyörä:
Hu$$e
Liittynyt:
1.6.2005 21:27

ViestiKirjoittanut S-moto » 6.8.2008 21:33

www.cmsnl.com tuolta löytyy kaikki
Tunturikuski
Pyörä:
CB 125 T , XR 125
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
19.4.2005 16:35

ViestiKirjoittanut Tunturikuski » 6.8.2008 21:45

Tume34 kirjoitti:joku CB:n omistaja voisi koittaa skannailla mulle ohjekirjasta yläkerran räjäytyskuvan, olisin hyvin tyytyväinen. Saisi ruveta tuota mottia kasaamaan, tiedä vaikka ottaisi savut tälle syksyä vielä.


CMSNL:stä nuo löytyisivät mutta ovat aika hajanaisesti, kirjassa paremmin niinpä skannasin nyt kaiken varalta siitäkin sylinterin + kannen räjäytyskuvat.

Tuollapa on, otan nuo pois kuhan tarvitsen tilaa muuhun niin kannattanee kopioida itselle jos on vielä jatkossakin tarvista.
http://koti.mbnet.fi/pppk/CB%20%20125/CB%20kansi.jpg

Voitko valaista yhtään miten projekti on edennyt? ;)
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 6.8.2008 22:03

Kiitän linkeistä, nuo auttaa jo tarpeeksi pitkälle :).

Projektihan ei nyt ole juurikaan edistynyt, tänään maalasin kannen mustaksi ja purin vielä vähän lisää tuota pyörää. Huomenna jos saisi aikaseksi purkaa venttiilit kannesta irti, ja hipsisi vähän noita kanavia nätimmäksi ja koittais ruveta jo kasamaankin sitä.
Dank memes melt steel beams.
janio89
Paikkakunta:
Loimaa City
Liittynyt:
29.3.2005 16:39

ViestiKirjoittanut janio89 » 20.8.2008 18:05

Pistetään tähänkin ketjuun vielä tiedustelu, että löytyiskö keneltäkään alkukäyriä, mieluiten TD mallin?
Karpov
Pyörä:
CB125T
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
30.4.2005 12:46

ViestiKirjoittanut Karpov » 7.9.2008 21:35

Eihän siinä menny ku pari kk, nyt osat himassa ja vois pikkuhiljaa alotella remonttia.
arppaz
Pyörä:
Derbi GP1, Honda monkey ja KTM EXC
Paikkakunta:
Rollo
Liittynyt:
13.10.2007 15:04

ViestiKirjoittanut arppaz » 14.9.2008 22:05

Mistähän tähän saisi kireämpää nokka akselia?pyörä on b6 vm.1970-80
Tietty kanavat avarretaan isommat kaasari ja putkea värkätä.
Mutta tietäiskö kukaan mitään muuta viritys keinoa?
Karpov
Pyörä:
CB125T
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
30.4.2005 12:46

ViestiKirjoittanut Karpov » 20.9.2008 21:24

Eloa?


Mitenkäs, mulla nyt tarvikemännänrenkaat mutta samoin kuten originaaleissa, toinen on tummempi ja jäykempi, toinen kiiltävempi ja taipuisa. Kumpi ylös kumpi alas? Molemmissa vain T merkki ja päät tasaiset.
Soliferpoika
Pyörä:
Honda CB125T -77,-80 ja Solifer SM -75
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
21.8.2007 21:57

ViestiKirjoittanut Soliferpoika » 21.9.2008 14:42

Karpov kirjoitti:Mitenkäs, mulla nyt tarvikemännänrenkaat mutta samoin kuten originaaleissa, toinen on tummempi ja jäykempi, toinen kiiltävempi ja taipuisa. Kumpi ylös kumpi alas? Molemmissa vain T merkki ja päät tasaiset.


Onko siinä toisessa ne pyöristetyt reunat? Eräs autoharrastaja neuvoi minua laittamaan sen vaaleamman ylös ja mustan keskelle, en tiedä sitten oliko tämä oikea valinta mutta kyllä painetta näyttäis pitävän, kun kerran huohottimestakaan ei tuli mitään ylimääräistä.

Nyt täytyy hieman avautua. Noniin omalla CB:llä ajettu täysrempan jälkeen ajettu noin 2tkm, palasi tuttu ongelma, 2-, ja 3-vaihteet ei meinaa lukittua. ihan rauhallisessa kiihdytyksessäkin hyppivät, kun heittää 1:ltä 2:lle, kun päästää kytkimen vetää hetken ja iskee vapaan, kytkin, jalalla pykälää ylös, kytkin ylös, taas päästään hetki eteenpäin ja taas heittää vapaan. Kun laittaa 2-vaihteen silmään, huomaa kuinka polkimesta on kadonnut tunto. Noh kytkin ja pykälää ylös jolloin luulee iskevänsä 3 silmään, mutta ei, nyt 2 vaihde on lukittunut ja sitä voidaan vinguttaa ihan miten lystää ilman vapaahyppyjä. Seuraavalle vaihteellekin pitää tehdä tämä "tuplanosto" mutta 4-vaihteelle sitten riittää kevyt normaali nosto, kyllähän tuolla ajaa mutta on se hyvin turhauttavaa ja kerran jo kone ylitti reippaasti punarajan, joka toistuvasti ei välttämättä ole kovin terveellistä.
Olenko yksin tämän ongelmani kanssa vai sattuisiko muilla olemaan vastausta tähän? Itse veikkaisin että jotenkin se vaihteenlukitsin "pipari" jäisi jotenkin väärään kohtaan ja näin vaatisi tuplanoston. Täytyy nyt öljysihdin putsauksen yhteydessä katsastaa mikä siellä voi olla vikana. Ja T-mallistahan on kyse.
Karpov
Pyörä:
CB125T
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
30.4.2005 12:46

ViestiKirjoittanut Karpov » 21.9.2008 16:38

Se on kinkkisää kun katoin ja näin että reunat olis ihan tasaset molemmissa renkaissa.