Kymco Quannon 125

Jiikax
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.5.2009 10:25

ViestiKirjoittanut Jiikax » 3.7.2010 10:22

Leikkasin pakoputken päästä dremelillä ton pikkupillin (meni purkki katkaisulaikkoja) ja jotenki tuntuu et nyt toi ei mee ihan niin lujaa :D Ennen meni tossa motarin tasasella suoralla n. 115kmh jos ajo kaasu pohjassa ja nyt ei mene kuin 110kmh. En tiiä onko toi ihan oikee havainto mut näin tää tuntust olevan :o Mites sitte jos vaihtas yhen piikin pienemmän rattaan eteen ni kiihtyvyyttähän se nostaa mutta lähteekö paljon huipuista pois ? Eikös tähän käyny cbr:n eturattaat ?
Viimeksi muokannut Jiikax päivämäärä 19.6.2011 1:37, muokattu yhteensä 1 kerran
MikMak`
Pyörä:
Kymco Quannon '10
Paikkakunta:
Lohikoski Hoodz @ JKL
Liittynyt:
16.5.2010 22:43

ViestiKirjoittanut MikMak` » 3.7.2010 14:20

Jiikax kirjoitti:Leikkasin pakoputken päästä dremelillä ton pikkupillin vittuun (meni purkki katkaisulaikkoja) ja jotenki tuntuu et nyt toi ei mee ihan niin lujaa :D Ennen meni tossa motarin tasasella suoralla n. 115kmh jos ajo kaasu pohjassa ja nyt ei mene kuin 110kmh. En tiiä onko toi ihan oikee havainto mut näin tää tuntust olevan :o Mites sitte jos vaihtas yhen piikin pienemmän rattaan eteen ni kiihtyvyyttähän se nostaa mutta lähteekö paljon huipuista pois ? Eikös tähän käyny cbr:n eturattaat ?


Honda CLR Cityflyn eturattaat menee ainakin. 16-piikkistä eturatasta on muut suositellu, nostaa vähä huippuja, kiihtyvyydestä en tiiä. Ja jos ennen on ollu esim 8400 kierrosta 110km/h vauhis niin se tiputta noin 1000 kierrosta pois. Että kannattaa sitä ainakin kokeilla.
Ja piikkiä pienemmästä sen verran että tuol parikymmentä sivua (ehkä enemmän) taaksepäin niin joku on sitäkin kokeillu.
ntjt
Pyörä:
Kymco MXU 50/Suzuki S1 - Derbi Senda R - Kymco Quannon - KTM Lc4 620 - Suzuki Gsx-R 750cc - KTM 640 Duke 2
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
19.4.2007 15:48

ViestiKirjoittanut ntjt » 3.7.2010 22:54

sulla käy jätkä laihalla se sun pyöräs jos katos tehoa, mulla tuli paremmin kun vähän räpläsin suuttimia.
jos pienemmän rattaan ostat niin hakkaa rajottimelle jo 105kmh vitosella, jos ostat yhtä isomman niin huiput nousee noin 5kmh ja kiihtyvyyteen se ei vaikuta juuri ollenkaan. Kokemus puhuu tässä tapauksessa. separin ja cityflyn rattaat menee ainaki.

e: ja tämä joku olen siis minä.
Ride Your Heart Out!
MikMak`
Pyörä:
Kymco Quannon '10
Paikkakunta:
Lohikoski Hoodz @ JKL
Liittynyt:
16.5.2010 22:43

ViestiKirjoittanut MikMak` » 3.7.2010 23:05

Mietinkin että olit sinä, mutta en viittinyt sanoa josset ois ollukaan 8o .
Jiikax
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.5.2009 10:25

ViestiKirjoittanut Jiikax » 3.7.2010 23:27

ntjt kirjoitti:sulla käy jätkä laihalla se sun pyöräs jos katos tehoa, mulla tuli paremmin kun vähän räpläsin suuttimia.
jos pienemmän rattaan ostat niin hakkaa rajottimelle jo 105kmh vitosella, jos ostat yhtä isomman niin huiput nousee noin 5kmh ja kiihtyvyyteen se ei vaikuta juuri ollenkaan. Kokemus puhuu tässä tapauksessa. separin ja cityflyn rattaat menee ainaki.

e: ja tämä joku olen siis minä.

Pitää sit isompi ratas tilata ja uus suutin :) mitä lueskelin ni 110 paikkeilla vois olla sopiva ? Ja dellorton suutin 5mm kierteil pitäs käydä ?
ntjt
Pyörä:
Kymco MXU 50/Suzuki S1 - Derbi Senda R - Kymco Quannon - KTM Lc4 620 - Suzuki Gsx-R 750cc - KTM 640 Duke 2
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
19.4.2007 15:48

ViestiKirjoittanut ntjt » 4.7.2010 10:25

joku sellanen +5-+10 kokoluokkaa, joka pyörässä omansa ku pyörätki on yksilöitä.
helpoiten selviää kun menee paikalliseen varaosaliikkeeseen sen suuttimen kanssa ja kysyy vastaavilla kierteillä olevaa, saa sen suuttimen jo pois kaasarista ja kun pääsee kotiin niin saa suoraan heittaa suuttimen sisään.
Ride Your Heart Out!
Jiikax
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.5.2009 10:25
Kymco Quannon 125

ViestiKirjoittanut Jiikax » 5.7.2010 0:36

Keräilin wikiin vähän tietoa tuosta niin ei tarttis jokasen aina kysyä samoja asioita uudestaan täällä :) korjatkaa ihmeessä väärin olevat tiedot.
ntjt
Pyörä:
Kymco MXU 50/Suzuki S1 - Derbi Senda R - Kymco Quannon - KTM Lc4 620 - Suzuki Gsx-R 750cc - KTM 640 Duke 2
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
19.4.2007 15:48

ViestiKirjoittanut ntjt » 5.7.2010 9:57

"Vakioputken sisällä menee toinen ohuempi putki, jonka poisto tuo vähän lisää alavääntöä."
Tuon voisit muuttaa. koska kyseessähän on DB-killer joka vaimentaa ääntä jotenkin tähän tapaan: Vakioputkessa Db-killer on kiinteästi äänenvaimentimessa (pieni loppupilli), killerin poisto kuitenkin tuo vähän lisää alavääntöä.
taijotain :D
Ride Your Heart Out!
Jiikax
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.5.2009 10:25

ViestiKirjoittanut Jiikax » 5.7.2010 10:00

ntjt kirjoitti:"Vakioputken sisällä menee toinen ohuempi putki, jonka poisto tuo vähän lisää alavääntöä."
Tuon voisit muuttaa. koska kyseessähän on DB-killer joka vaimentaa ääntä jotenkin tähän tapaan: Vakioputkessa Db-killer on kiinteästi äänenvaimentimessa (pieni loppupilli), killerin poisto kuitenkin tuo vähän lisää alavääntöä.
taijotain :D

Aa okei :D Luin täst ketjust noi ekat 45 sivua ku oli tylsää ja sieltä sain tollasen käsityksen et ois koko putken matkalla semmone ohuempi pilli.
ntjt
Pyörä:
Kymco MXU 50/Suzuki S1 - Derbi Senda R - Kymco Quannon - KTM Lc4 620 - Suzuki Gsx-R 750cc - KTM 640 Duke 2
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
19.4.2007 15:48

ViestiKirjoittanut ntjt » 5.7.2010 13:24

joo siis sehän on, kiinteä dbkiller, harvinaisen pitkällä varrella kyllä :D poikkileikkauksen oon nähny niin mun mielestä toi kyseinen pilli menee kattiin ja tulee katista ulos, ja kat on se joka tummentaa putkenki tietystä kohtaa, ottaa niin paljon lämpöä kun on ylimääräne tukos puolesvälis putkee. eli koko helvetin pillista jos haluaa eron niin pitää kyllä tehä enemmän töitä ku jos esim muijastansa haluis eron. pilli alkaa änkän juuresta, vähän ennen puoltaväliä on katalysaattori ja pilli jatkuu katalysaattorista loppuun asti.

helpoin tapa on vetää rälläkällä putki änkän juuresta poikki, käydä ostaa jonku isomman pyörän vakio änkkä esim romuttamolta kustantaa jotai 50e ja sit hitsata jousen kiinnikkeet putkeen ja iskee parempi änkkä kiinni.
Ride Your Heart Out!
Jiikax
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.5.2009 10:25

ViestiKirjoittanut Jiikax » 5.7.2010 15:33

Aa okei :) Teki kyllä kymso ihme tempun tänää ku lähin keskustasta. Se oli seissy siinä auringossa sen 2h ja sit lähin siitä ja kiihytin kaasu pohjassa ilman koneen lämmittämistä ja sit ku tuli valot vastaa ni kytkin pohjaan ja jarrua ja sit ku kierrokset laski ni koko paska sammu ;o sit tien vieree ja yritin startata ni ei mitää, startti vaa pyöri mut ei käynnistyny. Pari kertaa ku käytti sähköjä pois ja rämppäs ni sit se lähti. Eilen kyllä käytin tankkia pois kun otin ilmanputsarista sen levyn pois imuäänien toivossa (en kyl huomannu eroa äänissä), nii saattaako siellä olla joku bensaletku vähän vinossa sitten ettei saa bensaa kunnolla ?
ntjt
Pyörä:
Kymco MXU 50/Suzuki S1 - Derbi Senda R - Kymco Quannon - KTM Lc4 620 - Suzuki Gsx-R 750cc - KTM 640 Duke 2
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
19.4.2007 15:48

ViestiKirjoittanut ntjt » 5.7.2010 17:02

se voi olla, niinku varmaan oot lukenu jo aikasemmin niin mun pyörä teki saman tempun. oli tankki irti ja letku jäi vähän vinoon. kyllä se ruoka puolen ongelmalta kuulostaa. kuumassa helteessä kyllä sähköosatki kärsii että en tiedä sitte, voisko olla tulppa pimahtamas?
Ride Your Heart Out!
Jiikax
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.5.2009 10:25

ViestiKirjoittanut Jiikax » 5.7.2010 18:52

En tiiä. Vasta 660km tolla ajettu kuitenki. Ja kyl toi on sellastaki tehny et ku esim motarilta lähtee poistumisrampille ni sit ku iskee siin alus kytkimen pohjaa ja ei anna kierroksia ni se sammuu. Kyl se sit startista taas lähtee päälle mut ku on jo monesti tehny et ku esim kierrokset melkee pohjas ajaa ja valoihi rullaa pitkää vapaalla ni sammuu sit.
ntjt
Pyörä:
Kymco MXU 50/Suzuki S1 - Derbi Senda R - Kymco Quannon - KTM Lc4 620 - Suzuki Gsx-R 750cc - KTM 640 Duke 2
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
19.4.2007 15:48

ViestiKirjoittanut ntjt » 5.7.2010 21:21

tuo on aika yleinen, monesti ne säätää esim huollossa tyhjäkäynnin kun automaattiryyppy on päällä, eli aja lämpöseks ja nosta sit tyhjäkäyntikierroksia joku 200-300 niin pysyy käynnis. kato se bensaletku suoraks, aika usein on sen vika ku se on vähä liian pitkä.
Ride Your Heart Out!
Matsee
Pyörä:
yamaha XTX 125
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
25.2.2009 20:07

ViestiKirjoittanut Matsee » 6.7.2010 14:34

katoppa myös samalla nuo kaasarin säädöt eli vähän ilmaruuvia säädät sopiviin arvoihin nii sillä sen sammumisen pitääsi loppua. Tosiaan se oli sammuminen sillon ongelmana mulla aiemmin, ja mitä sen jälkeen nyt selittelinkää tuol aiemmil sivuil ryyppy yms. paskaa nii kaasarin säädöistä se ny loppujen lopuks oli kiinni :D Jäänyt vaan sillon päivittämättä tuo tilannes tänne.