Honda Shadow

watevo
Liittynyt:
11.8.2008 1:58

ViestiKirjoittanut watevo » 20.5.2010 23:45

No niin nyt taas pyörä kunnossa ja huolettuna, parisataa kilsaa nyt takana.
Venttiilikopan pultit vedin varovasti käsi tiukuudella etteivät poikkea.
Lähtee hyvin käyntiin ilman ryyppyä ja ei mitään moitittavaa. ;)
Perhetuttu sano kokemuksestaan että ku japsipyörän pultin avaa niin aina välillä pultti menee poikki oikealla momentilla eli pitäis avatut pultit ehkä vaihtaa uusiin.
Catrik
Liittynyt:
18.7.2007 19:35

ViestiKirjoittanut Catrik » 22.5.2010 18:10

Mustavi perkule kun poistit noita viestejäs! Mitä lukemia saitkaan ku penkitit? Oli tässä taannoin yksi MP-näyttely, penkitys ois ollu 30e.. Alko jälkeenpäin vituttaan ku en käyttäny omaa Shadowia :|
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10

ViestiKirjoittanut mustavi » 22.5.2010 19:18

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:26, muokattu yhteensä 1 kerran
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10

ViestiKirjoittanut mustavi » 25.5.2010 13:01

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Bronn
Pyörä:
Honda Shadow 125cc
Paikkakunta:
Koski TeeÄll
Liittynyt:
5.7.2007 21:56

ViestiKirjoittanut Bronn » 25.5.2010 16:11

46tkm tuli tänään aamulla täyteen kun kouluun painelin. Sen kunniaks pitäisi öljyt vaihtaa, ketjuja hieman kiristää & rasvata, jäähdytinneste tsekata (muidenkien kannattaa tsekata, ensi viikoks on luvattu jälleen helteitä!!) sekä ventiilit tsekata. Ja tietenkin kunnon pesu & vahaus antaa.

Ei tuo Shadowi muutoin pahasti ainetta vie. 216km ajettu ja tankkasin aika tarkkaa 8,8l eli tosta kun laskee niin 4,3 - 4,4l satasel vei. Ei paha, jos vertaa esim. kaverin TT-husseen.

Kiitos mustavi noista Wiki artikkeleista! Muistin että ohjekirjassa on ohjeet, miten venttiilit säädetään, mutta eipäs ollutkaan. Täytyy tulostaa noi ohjeet ja lähtee säätelee.
Honda Shadow
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10

ViestiKirjoittanut mustavi » 25.5.2010 17:40

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:27, muokattu yhteensä 1 kerran
watevo
Liittynyt:
11.8.2008 1:58

ViestiKirjoittanut watevo » 26.5.2010 11:29

Venttiileitä säätäessäni huomasin että nokka akselit ovat aika helpon näköisesti vaihdettavissa kunhan nokkaketjun saa löysättyä.Kannattaa pitää mielessä myös pulttien vaihto.
Mullahan meni venttiilikopan pultti poikki kun vedin oikealla momentti arvolla kiinni!
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10

ViestiKirjoittanut mustavi » 26.5.2010 18:25

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Bronn
Pyörä:
Honda Shadow 125cc
Paikkakunta:
Koski TeeÄll
Liittynyt:
5.7.2007 21:56

ViestiKirjoittanut Bronn » 8.6.2010 13:30

Öljyi vaihtaessa tuli otettua tuo eturattaan suojus pois ja huh huh mikä näky tuli eteen. Sentin paksunen hiekkapikiöljy -sekoitus. Ruuvi meisselil lähti aika hyvin mut painepesuri on tässä asiassa ehdoton ykkönen. Kannattaa tsekata missä kunnos itel on.
Honda Shadow
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10

ViestiKirjoittanut mustavi » 9.6.2010 10:52

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Bronn
Pyörä:
Honda Shadow 125cc
Paikkakunta:
Koski TeeÄll
Liittynyt:
5.7.2007 21:56

ViestiKirjoittanut Bronn » 9.6.2010 20:39

mustavi kirjoitti:PS. Ton töhnän kaapimiseen puupalanen mikä ei naarmuta lohkoa tai maaleja olis parempi. Tulitko katsoneeks samalla sen svinginakselin suojana olevan laahaimen kulumistilanteen? Sen yläpinnassa pitäis olla merkkiviiva. Tuntuu kyl kestävän aika kauan, uus maksaa kai nykyään jotain 40+€.

En kyl tsekannut tuota. Pitäneen joku päivä tsekata, kunhan kerkiää(= jaksaa) sekä pestä loppuun. Viime kesänä pesin lohkojen päältä kunnol mutta on päässyt pinttymään kunnol lohkoihin kiinni. Ruuvimeisselil kun varovasti antaa niin lähtee aika hyvin.
Honda Shadow
Prenger
Pyörä:
Honda Shadow
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
29.5.2009 22:31

ViestiKirjoittanut Prenger » 12.6.2010 2:16

Mustavi, millainen ääni kuuluu kun kierrätät konetta? Itselläni kuuluu samanlaista kun viheltäisit ja laskisit sitten vihellystä kierrosten mukana.
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10

ViestiKirjoittanut mustavi » 12.6.2010 9:46

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Prenger
Pyörä:
Honda Shadow
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
29.5.2009 22:31

ViestiKirjoittanut Prenger » 12.6.2010 13:36

Ei huomaakkaa, itsekin kiinnitin huomiota, kun annoni vähän kierroksia paikalla ollessani ja kuului vihellyksen tapainen sivu-ääni, itsehän en Varjolla ole vielä niin paljoa ajellut, että osaisin sanoa, onko imut-äänet noin voimakkaat vai onko nokka-akselin laakerit menneet. Kävin pienen parin kilometrin pätkän ajamassa motarilla kokeillakseni ja huiput jäi kauas normaalista 110-120kmh nopeudesta, tai ehkä Varjo sitten vain vaatii pitkän matkan ennen kuin kerää tuon.

E: Tänään kävin uudestaan ajamassa 10km motari pätkän edes-takaisin ja pienessä vasta-tuulessa kulki ~100kmh ja sitten pienoisessa myötä-tuulessa/tyynellä/sivu-tuulessa kulki ~110kmh. Putkethan tuohon on vaihdettu: Laserin tupla-putket, en tiedä onko niillä huippunopeuteen positiivistä vaiko negatiivistä vaikutusta huippunopeuteen. Kehtaiskos ihmiset, kertoilla mitenkäs teidän Varjo kulkee, että saan vähän kartoitettua/hahmoteltua, onko nuo nopeudet: a) hyvä, b) huono, c) kohtalainen vaiko d) täysin pers****ä.
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10

ViestiKirjoittanut mustavi » 14.6.2010 16:07

[ -
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:25, muokattu yhteensä 1 kerran