Yamaha DT 125R

riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut riksu26 » 21.9.2014 21:39

No tuo nelarin tankki on niin pieni että max. 120km pääsee vaikka vie n. 5l/100km..
Tomppez
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 "08
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
20.6.2013 2:39
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Tomppez » 21.9.2014 23:18

Käyköhän toi detsi liian rikkaalla,Ilman ryyppyä meinaa sammua eikä tahdo kiertää ja tuntuu vähän booavan,Mutta kun ryypyn laittaa toimii suht ok? :itku:
Merkillä ei ole väliä kunhan se on Yamaha.
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut jonicc » 21.9.2014 23:51

Jos ryypyn kanssa toimii paremmin kuin ilman niin silloinhan se käy liian laihalla.
kolomeneljä
Pyörä:
Honda monkey -91, Suzuki R -89, Yamaha DT 125 RE/X -05
Liittynyt:
18.9.2014 21:44
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut kolomeneljä » 22.9.2014 16:23

Tietääkö porukka että onko minkälainen homma laittaa RE detsiin smotodetsin excelin vanteet ko niissä smotovanteissa on ilmeisesti isompi etujarrulevy?
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut riksu26 » 22.9.2014 18:51

No jos on isompi laikka, tarttet adapterin satulaan. Muuten luulisi menevän helposti.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 22.9.2014 21:07

Maitolehmä kirjoitti:Ja saako sen siis ottaa pois iha huoletta? Ottaa nimittäin tohon yz tankkiin vähä ikävästi kiinni 8)

Kannattaa metsästää RD:n boostbottle, se nimittäin tulee n. 40cm letkun perään kiinni, sen voipi viritellä sitten vähemmän ahtaaseen paikkaan. Se purnukka parantaa kaasuun vastaavutta, tiputtaa hieman kulutusta ja ehkäisee sitä röpötystä, jota muissa vehkeissä yleensä tapahtuu, kun kunnolla kiihdytetään kylällä jurnuttelun jälkeen. Taitaa se hieman alavääntöäkin antaa. Ihan turhaan Yamahan insinöörit sitä eivät ole laittaneet.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Tomppez
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 "08
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
20.6.2013 2:39
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Tomppez » 22.9.2014 23:16

Joo,Ehkä täytys ruveta vähä kattelemaa tarkemmin mikä tossa on.

Tuli tänään ostettu toi koson db-01r mittari.Vilkun merkkivalot sain toimimaan näin aluks mut ongelmaks muodostu se että kun laitoin + piuhan virtalukon piuhoihin rosvarilla ja mittarista tulevan maapiuhan runkoon,Niinku ohjeissa lukee,Ei mittari sammu vaikka kääntäis virrat pois.Kaikkea kokeilin muttei ollu mitään apua.Kertokaa toki miten ootte noita ite asennellu?
Merkillä ei ole väliä kunhan se on Yamaha.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut -Zone- » 22.9.2014 23:34

Yleismittarilla tutkimalla sieltä virtalukon perästä luultavimmin kyllä löytyy johto jonne tulee akun jännite vain ON-asennossa. Sytytyspuolesta taas, että virtalukko ainoastaan maadottaa sytytyspuolan. Eli jos otat virtalukon liittimen irti saa koneen polkasta käymään vaikka pyörä onkin "lukossa". Nämä kun on äärihelppoja varastaa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Tomppez
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 "08
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
20.6.2013 2:39
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Tomppez » 24.9.2014 11:08

Joo nyt se ongelma selviskin,Virtalukon kelta mustaan piuhaan rosvotin ton maan ni alko pelaamaa :D

Ei kellään sattuis olee vakiokoossa olevaa sylinteriä? kun katkes se ypvs:n päätypalaa pitelevä ruuvi sisään ja sitä pois poratessa vedet syliin :lol: :lol: Sain sen jotenki paikattua kun tein uudet kierteet>Tiivistemassaa ruuvin ympärille ja ruuvi persmomentilla sisään ja varuudeks vielä vähän päälle tiivistemassaa :nolo:
Merkillä ei ole väliä kunhan se on Yamaha.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 24.9.2014 21:15

Ei tahdo vakiokokoisia sylintereitä löytyä. Tuurilla onnistuin serkun DT:seen löytämään +0.4 ylikoossa olevan sylinterin, sekin tosin piti porata. Jos alle 57mm porauksella olevan löydät niin kannattaa investoida.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Tomppez
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 "08
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
20.6.2013 2:39
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Tomppez » 24.9.2014 22:47

joo o.Kai se on sitte otettava toi pytty irti ja viiä koneistamolle täytehitsattavaks.Tulee muuten +200 euron sylinterinvaihto :D
Merkillä ei ole väliä kunhan se on Yamaha.
kolomeneljä
Pyörä:
Honda monkey -91, Suzuki R -89, Yamaha DT 125 RE/X -05
Liittynyt:
18.9.2014 21:44
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut kolomeneljä » 30.9.2014 14:50

Mitä pääsuutinta porukka on käyttäny talvisin?
Mulla on nyt omassa pyörässä athenan kokoputkisto ja johtokikka tehty, 240 pääsuutin ja neulan sokka alimmassa, niin kuinka paljon kannattais laittaa isompi suutin talveksi?
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 30.9.2014 20:17

250-260 lienee ihan hyvä, yleensä siis numeron/kaksi suurempi kuin mitä käyttää kesällä.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Tomppez
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 "08
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
20.6.2013 2:39
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Tomppez » 1.10.2014 22:24

Hohhoijaa menee taas hermot,Purin kaasarin tänää,Putsasin läpikotasin liuottimella ja paineilmalla.Kun löin takas nippuuun jatkui toi sama Booaus ongelma.Eli kun tyhjäkäynnillä annan vähän reilummin kaasua,Alkaa booata ja sammuu.Mutta kun ajaa keskikierroksilla niin lähtee kyllä ihan hyvin,Ottaa piikkin ja kiihtyy ihan hyvin.Ylämäissä taas tuntuu hyytyvän heti kun kierrokset alkaa laskea.Neulan sokkaa jos nostaa yhtään ylöspäin alkaa tulppa vaaleentua,Tuossa alimmassa tulpan väri on sellainen Musta/ruskea

Pyörässä 240 suutin,neulan sokka alimassa lovessa,Vireinä tyhjätty putki ja ypvs käytössä.Auttakaa tyhmää.Nyt ei vaan keksi mikä tossa on,Normaalisti nää on itelläni selvinny vaan pienellä säädöllä
Merkillä ei ole väliä kunhan se on Yamaha.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 1.10.2014 22:39

Otitko suuttimet ihan irti ja tsekkasit ne valoa vasten katsomalla? Myös neula/suutinputki kannattaa ottaa ihan irtiasti ja putsata. Jotain siellä nyt on häikkää ala/keskialueen besansaannissa.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...