Honda CB125:set

lukkan-m

ViestiKirjoittanut lukkan-m » 17.2.2005 14:11

kävin tänään laittelee twinukkaa, tais löytyy vika kun syksyllä kävi nykimään kun vauhtii oli mittarin mukaan 110km/h, tarkistin käret ja johtojen liitokset, toinen kärkeen tuleva johto oli käsin liikuteltavissa, siinä on abiko liitin jonka puristin tiukemmalle, samalla hioin kärjet hiomapaperilla, eivät näyttäneet kuluneelta, aikaisempi omistaja varmaan vasta vaihtanut ne, sen jälkeen lähti eka polkasulla käyntiin ja tuntui sietävän paremmin kaasu kahvan kiertoo, senhän tietää sit varmasti kun pääsee ajamaan, miten toimii
Pistoolisankari

ViestiKirjoittanut Pistoolisankari » 17.2.2005 15:17

lukkan-m kirjoitti:kävin tänään laittelee twinukkaa, tais löytyy vika kun syksyllä kävi nykimään kun vauhtii oli mittarin mukaan 110km/h, tarkistin käret ja johtojen liitokset, toinen kärkeen tuleva johto oli käsin liikuteltavissa, siinä on abiko liitin jonka puristin tiukemmalle, samalla hioin kärjet hiomapaperilla, eivät näyttäneet kuluneelta, aikaisempi omistaja varmaan vasta vaihtanut ne, sen jälkeen lähti eka polkasulla käyntiin ja tuntui sietävän paremmin kaasu kahvan kiertoo, senhän tietää sit varmasti kun pääsee ajamaan, miten toimii

kai muistit laittaa rasvaa kärkien liukupinnoille? jos ei ole rasvaa niin kuluu loppuun yllättävän nopeasti ja kärjet ovat finito :( onko sinulla kuvia missään pyörästä kun se taitaa olla ennen -82 valmistettuja
-Klaukkalan Matkamotoristit-
lukkan-m

ViestiKirjoittanut lukkan-m » 17.2.2005 16:39

tällä hetkellä mulla ei ole kuvia, kun ei ole kameraa, mutta tarkoitus on hankkia digi kamera, niin saa niitä kuvia tänne, käykö niihin kärkien rasvaamiseen crc? mulla on cb125ta, vuosimalli on 80.
Pistoolisankari

ViestiKirjoittanut Pistoolisankari » 17.2.2005 16:43

lukkan-m kirjoitti:tällä hetkellä mulla ei ole kuvia, kun ei ole kameraa, mutta tarkoitus on hankkia digi kamera, niin saa niitä kuvia tänne, käykö niihin kärkien rasvaamiseen crc? mulla on cb125ta, vuosimalli on 80.
laita jotain vaseliinia, ja sinne liukupinnalle mikä on huopaa tai jotain vastaavaa :)
lukkan-m

ViestiKirjoittanut lukkan-m » 17.2.2005 17:09

hankinnassa olis alkuperäinen äänenvaimentaja, kun siellä on jotain irronnu, muuta haittaa en ole huomannu, kun pysäköinnissä laittaaa jalalle, niin kuuluu helinä vasemman puolen putkesta, muuta ei nyt tarviis hankkia tuohon pyörään. jos jollain olis myynnissä, niin ostaisin tuon putken, mukava kun sais tietoo mistä tuon vois hankkii
123aaa

ViestiKirjoittanut 123aaa » 17.2.2005 17:16

Melko tiukassa taitaa olla nuo alkuperäiset putket kaikkiin 125 cb:n malleihin. Tahtoovat olla noillakin purkaamoilla missä on noita purettuna niin ne putket erittäin ruttuisia ja/tai puhki ruostuneita. Olen nähny muutamia noita t mallisia cb:itä todella hienosti muuten alkuperäiskuntoon laitettuina, mutta putket on jouduttu sitten laittamaan jotkut muut alkuperäisten huonon saatavuuden takia. Kannattaa toki kysellä kaikki purkaamot ja yksityiset joilla noita osia on esim. kepössä myynnissä että löytyisikö putkea. Ainahan saattaa tärpätä :)
www.kanava.org/~pekkis/mopotin
tälle kesälle ajettu km [?]
Pistoolisankari

ViestiKirjoittanut Pistoolisankari » 17.2.2005 21:08

mulla ois noi vaimentajat myynnissä jotka näkyy kevään 2004 kuvissa. ne on 2004 talvena ostettu, ovat tosi hyvässä kunnossa, ja naarmuttomat stormilta ostettu ja hinta oli silloin 120e/kpl nytten yhteis hintaan 200e. ja ovat siis vastaavat kun alkuperäiset :) voin ottaa parempia kuvia jos kiinnostaa
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125

ViestiKirjoittanut Tume34 » 18.2.2005 0:16

Muuttuuko äänet millasiks? Noilla vakioänäreillähän äänet on melko hiljaset.
Dank memes melt steel beams.
Pistoolisankari

ViestiKirjoittanut Pistoolisankari » 18.2.2005 9:36

no en tiedä millaiset ne on vakiona kun itsellä ei koskaan ole vakioita ollut, mutta siistit hiljaiset äänet lähtee noilla :)
lukkan-m

ViestiKirjoittanut lukkan-m » 20.2.2005 8:58

ens viikolla, vois saada kuvia tänne omasta hondasta. minulla on ongelma tuon hondan kanssa, kävin eilen taas käyttelemässä sitä, toimi ja kävi sinne saakka hyvin, kun ei ollut valot päällä, kun laitoin valot päälle ja kiersin nopeesti kaasua enemmän, niin sammui heti, kaasuttimet on synkronoitu mittareilla ja seokset säädetty korva kuulolla siihen missä parhaiten käy ja sitten nuo katkojan kärjet on hiottu, voikohan huono akku vaikuttaa käyntiin.
Pistoolisankari

ViestiKirjoittanut Pistoolisankari » 20.2.2005 11:24

kyllä ainakin tässä uudemmassa hondassa huono akku vaikuttaa siihen koska tässä on akkusytytys, mutta vanhemasta ei tietoa. mulla ainakin sammuu pyörä myös jos todella nopeasti kääntää kaasun pohjaan ja se johtuu ihan siitä että kone saa liikaa ilmaa ilmesemmin kun ei noissa kaasuttimissa mitään kiihdytyspumppuja ole... mutta kokeile nyt ladata akkua ekaksi ja kokeile sitten
lukkan-m

ViestiKirjoittanut lukkan-m » 20.2.2005 14:06

sytkä toimii tässä vanhemmassakin mallissa akulla ja puolalla. akku on nyt latauksessa, käyn sit kokeilee uudestaan.
123aaa

ViestiKirjoittanut 123aaa » 20.2.2005 14:24

Tuli tossa vaan mieleen, että onkos siinä vanhemmassa mallissa 6v sähköt? Jos se ilman valoja toimi ihan hyvin niin luulisin, että akussa on vika, mutta jos ei akkutoimenpiteillä parane niin kannattaa tarkistaa kaikki johtojen liitokset ja kattoo ettei ole hapettumia tai muuta epämääräistä.
www.kanava.org/~pekkis/mopotin
tälle kesälle ajettu km [?]
lukkan-m

ViestiKirjoittanut lukkan-m » 20.2.2005 14:43

tässä vanhemmassa mallissa on 6 voltin sähköt ja valot on aika heikkotehoiset, tämä olis jollekin harrastelijalle hyvä peli, kun on alkuperäisessä siistissä kunnossa, vois vaihtaa uudempaan honda cb125, jossa on jo 12 voltin sähköt ja cdi sytytys, kun sattuis kohdalle yhtä hyväkuntoinen kuin on omani
Pistoolisankari

ViestiKirjoittanut Pistoolisankari » 20.2.2005 22:45

kyllä varmasti menee ainakin tuossa keväämmällä kaupaksi tuo pyöräsi, mutta näitä uudemman mallisia ei liiaksi ole myynnissä :( mutta mulla on syksystä eteenpäin myytävänä ;)