Dodiih, tuli lauantaina tekemisen puuttessa vietettyä tovi autotallissa, tuloksena jonkinmoinen 2-1 putkisto cb:hen (2 alkup alkukäyrää + TD:n vaimentimen kuoret täytettynä reikäputkella & vaimenninvillalla + y-kappale + liitososat alkukäyrien ja y-kappaleen väliin)
Siitä pääseekin putkiston tuomiin havantoihin.
a) Näyttääpi rykäsevän mukavat savut pihalle korkeilla kierroksilla reippaasti kiihdyttäessä. Vain kiihdyttäessä, tasakaasulla ajettaessa ei mitään. Pitää vilkaista mäntiä tarkemmin kunhan saisin uuden nokkaketjun ja pääsisi sen vaihtamaan.
b) Yli 7000rpm kierroksilla pidempään tasakaasulla ajaessa alkaa kone pikkuhiljaa pätkiä jatkuvasti pahentuen, on kuin sytytystä katkottaisiin. Tuon huomasi vakioputkillakin mutta nyt kuuli selvästi että miten paljon se oikein vaikuttaakaan. Kaasareita tullut putsattua & säädettyä niin moneen otteeseen (nytkin kokeilin luonnollisesti eri säätöjä putkistoa laittaessa) että taidan vaihteeksi kiinnittää huomion sähköpuoleen. Tosin pitää vielä tarkistaa ettei bensansyöttö kaasareille takkuile DIY -bensahanan johdosta.
Puolilämpöisellä koneella tuota ei tuntuisi esiintyvän, en ole varma koska kylmä/puolilämmin kone & korkeat kierrokset eivät houkuttele suuremmin kokeilemaan...