Eipähän tuossa olekaan tullu kirjoiteltua paljoakaan tänne topikiin kun on jo auto alla ja isompaa pyörää haaveillessa, vaikka on täytynyt todeta, että kymco on ollu kyllä tosi hyvä peli. Pientä korjausta vaan käsityksiin, että se katti sijaitsee tossa pärrässä änkän keskellä aivan just ton rosteripätkän sydämessä, siis hankala poistaa enkä suosittele jos tahtoo säilyttää alk. per. putken. Purin itse pois ton DP-killerin vuoas sit ja putken joutuu tosiaan palottelemaan tohjoksi matkalta änkkä-sylinteri. En suosittele jos ei löydy kunnon hitsiä ja rälläkkää ja muuta yleishyöd. kampetta. No teimpä sitten uuden putken kokonaan tohon. Kävelin rautakauppaan, kävin muutaman metrin (oisko ollu läp.mit. 2") putkea ja pari kulmassa olevaa palikkaa, cromisen yleispöntön autotarvike liikkeestä ja eikun töihin. Kiinnitystapahtuu vakioputken omalla laipalla. Hintaa oisko putkistolle tullu semmoset 35-50 ekee. Ei kallis. Vois liattaa kuvia josain vaihees. Alaväännöt parantu. jonkib verran, mut vastaavast sit huippukierrokset tippu semmoset 500 rpm, sieltä 10500:sta sinne 10000:iin.
. No huippunopeus millä sitä nyt kukin kehtaa ajjaa niin, eipä oikkeestaan muuttunut, Suositeltavaa tietysti olisi laittaa nyt se isompi suutin pakoputkiston henkisyyden takia. (mallivarkaus muistuttaa tyyliltään Kawan EN 6:n putkea.) Toi ketjujen vaihto tosin meni hieman muöhän puoleiseksi, kun niillä oli ajettu semmoset 19500 km:ä. Kuristusvara oli jo aik loppu.
.Siellä ilmanputsarissa toimivalla lärpäkkeelä saattaa olla kaksi toimintatapaa. 1. Se mahdollisesti toimii, niinkuin aim. todettu imuäänien DP-killerinä. 2. vaihtoehto. mitä itse arvelen on että, se on sekä tuota äskeistä, että myös eräänlainen imusarjassa tapahtuvan paineimpulssin ns. tasaaja. (huono nimike, mutta menköön.) elikkä kun imusarjan paine heittelehtii venttiilin sulkeutumisen aikana-kiinni olessa. Tämä johtaa siihen ettei paineimpulssin kulkema matka ole niin pitkä kun se palaa kohti kaasarin kurkkua. Tavallaan se myös nyt kuristaa ilman virtausta ilmanputsarissa ja seokset ovat suhteutettuna suuttimen kokoon sopivat.( tietysti palavan seoksen suhdetta voidaan muttaa, aikaisempaan palaten ilmaruuvilla. Eli periaatteessa kun tämä lärpäke poistetaan vakiosuuttimen ollessa vielä kaasarissa ilman virtaus on on massaltaan suurempi ja kaararissa vallitsee liian suuri ilmaylimäärä= moottori käy laihalla. Eli jos vaihtaa suuttimen ja pakoputken olisi periaatteessa viisasta poistaa tämä lärpäke suuremman täytösasteen toivossa ja suoraan verrannollisesti suuremman tehon toivossa. Korjatkaa joku jos olen ihan hongikossa. Kaikki osapuolet hyötyvät. Syntyy pientä mielipiteiden vaihtoa/Topiikki kukoistaa/ihmiset viisastuvat ja kyselevät saavat vastauksia.
.Ollut hyvä palsta kun täältä on itellekin löytynyt mielenkiintoista tietoa aihealueesta.