Honda CB125:set

teeemuu
Liittynyt:
4.6.2007 0:06

ViestiKirjoittanut teeemuu » 30.12.2008 16:54

Suosittelen. :D

LISÄYSTÄ VIEL: Sanokaas fiksummat mistä sais 125T:n Keihinien luistinkannen (siis tämä kaasarin aukiruuvattava kansi minkä alta löytyy luisti) ja vaijerin välinen joku ohjuri tai säätönamikka. Joskus kun Cebeä sitten kasailin niin otin jonkun säätökikkareen pois välistä kun sellaista ei ollut kuin toisessa kaasuttimessa ja tuntu että säädöt ei oikein asettuneet kohdalleen. Sitten kun näin tein (ja laitoin neulat normiasentoon) niin säädöt tuntuvat olevan sen verran kohdillaan että tulpat kestävät ja lähtee hyvin käyntiin, MUTTA tyhjäkäyntiä en saa siten millään. Eli tämä säätönamikka jos sellaista on nyt edes olemassa liittynee kaasarien synkronointiin. Vai?

Vois katsoa tietysti ohjeista mutta ne ovat pahvilaatikossa, joka on suljettu ja haudattu tallin perälle. :D
teeemuu
Liittynyt:
4.6.2007 0:06

ViestiKirjoittanut teeemuu » 25.1.2009 23:51

Nonii, nyt sain itseni jo Sepen kimppuun...

Ostinpa tossa joku aika sitte TD:n jarrusatulan ja kahvan tarkotuksena istuttaa omaan vanhempaan pärrään... Aloin jo availemaan satulaa ihan mielenkiinnosta. Jarrupalojen lukitussokat oli 'hieman' jumissa. Sitte ku olin sen melkee kokonaan purannu ja aloin selailee ohjeita että miten männät saa ulos ni ois tarvinnu olla viel kahvat ja letkut kiinni ja nesteet sisäl ni ois saannu sen kans pumpattuu ne ulos. Nyt joutuu paineilman kans alkaa pelleilemään...
-slayer-
Pyörä:
ne kaikki kakskytä
Liittynyt:
24.5.2006 21:45

ViestiKirjoittanut -slayer- » 8.2.2009 16:48

Kevät lähestyy ja Honda täytyisi saada katsastuskuntoon, niinpä nyt alkaa muutaman osan kalastus! Tarvetta olisi siis B6 mallin: etujarrusatulalle(vaijeritoiminen), pelkääjän kromikahvalle, toimivalle nopeusmittarille(vihree pohja) ja sitten kiinnostaisi varaosiksi/työstettäväksi mm. toiset sylinterit ja kansi yms. moottorin osaa. Jos joltakulta löytyy nurkista joitakin CB:n ylimääräisiä osia, ottakaa ihmeessä yhteyttä minuun YV:n kautta!

Tiedättekö joitakin hyviä firmoja(/nettikauppa) josta saisi tälläiseen vahnaan CB:seen hyviä renkaita? Pitäisi vaihtaa alkuperäisen kaltaiset renkaat omaan seppoon(nyt liian leveät ja takana kiinalaista laatua).
-slayer- kaikkien kirjotusvirheiden äiti
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 28.2.2009 3:50

Joku onnellinen ja mukava CB:n omistaja, jolla on myös haynesin korjauskäsikirja voisi vaikka skannailla ajankuluksi sähkökaaviot siitä, etenkin TD-mallin ja koittaa saada minulle asti. Olisi helpompi ruveta nuo sähköt rakentamaan uusiksi kun näkisi miten ne oikeasti pitäisi mennä.
Dank memes melt steel beams.
Tunturikuski
Pyörä:
CB 125 T , XR 125
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
19.4.2005 16:35

ViestiKirjoittanut Tunturikuski » 28.2.2009 20:41

Tumelle sähkökaavio.

Ilmeisesti kenelläkään ei tietoa tuosta TD:n syttykäyrästä? Jos saisi joskus aikaan viimeistellä tuon DIY-mallin kärjettömän ohjelmoitavan sytkän niin säätäminen lienee helpompaa jos olisi edes hiukan tuota kärjellisen kaksivaiheista ennakkoa monimuotoisempi käyrä säätämisen pohjaksi.
teeemuu
Liittynyt:
4.6.2007 0:06

ViestiKirjoittanut teeemuu » 1.3.2009 21:12

Kans lähti konepajalle, laittavat ne uudet venttiilinkumitin nyt... Huomasinpahan vain että vasemmalla männälle oli käynyt jotain hassua. Öljyrengas ihan paskana ja muutenkin mäntää hävinnyt siitä männäntappien molemmin puolin ja sylinterissä komeat kolot. Jotenkuten toiminut kuitenkin... Varmaan tyhjäkäynnin saamisen hankaluus liittyy asiaan...

Mitäköhän tapahtuu jos uusisi vain sen toisen puolen? :D En kuitenkaan kovin montaa tuhatta kilometriä ehtinyt ajella kun viimeksi porattiin ja vaihdettiin.
Tunturikuski
Pyörä:
CB 125 T , XR 125
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
19.4.2005 16:35

ViestiKirjoittanut Tunturikuski » 1.3.2009 22:47

Porausvälys jäänyt liian pieneksi ja perinteistä lämpöleikkaamista? Jos kuitenkin öljyjä riittänyt ja männäntapin sokat pysyneet paikoillaan?

Jos vain onnistuu niin mittaa piruuttaan oikea ja vasen sylinteri mittaeron varalta, jos huomattavaa eroa niin lähtisin sylinterin poranneen konepajan juttusille ja kysyisin sieltä vielä mielipiteen...
teeemuu
Liittynyt:
4.6.2007 0:06

ViestiKirjoittanut teeemuu » 2.3.2009 2:00

Männissä oli joku tuhannesosamillin kokoero ja se otettiin kyllä huomioon porauksessa... Kun nyt alkaa muistelemaan, niin on olemassa sellanen mahdollisuus että männät olisivat saattaneet vaihtua. Konepajan tussimerkintä oli melkein poispyyhkiytynyt, joten sotkin uudet merkit. Että ovat voineet siinä vaiheessa mennä sekaisin...

Konepajalle olen varmaan tässä lähiaikoina menossa hakemaan kantta niin samalla tulee kyseltyä tyhmiäkin. :D
-MaZi-
Paikkakunta:
Pyhtää
Liittynyt:
7.2.2009 23:30

ViestiKirjoittanut -MaZi- » 12.3.2009 20:28

Nonii nyt on meikäläisen projekti valmis. tarkennuksena siis, että kysessä on kuitenkin Honda ca 125 eli Rebel, joka on siis periaatteessa samalla koneella kuin cb 125 T. eli koneessa nyt kiinni Storm-motorilta tilatut 72cc daxin männät, jotka proxin valmisteiset kooltaan 47.00mm. Kansi on perusteellisesti läpikäyty ja puhdistettu ja tarkistettu kierouden varalta.mäntien koon takia varmistukseksi koneessa kaksi alatiivistettä, vaikkakin tarkemmin tarkasteltuna ei olisi tarvinnut kuin yksi, mutta eipä pääse vahinkoa tapahtumaan. lopputuloksena on parempi kiihtyvyys ja vääntöjen kasvu. näiden edellämainittujen kanssa tietysti Sito silvertail tehoputket, sekä 25mm kaasutin. eron edelliseen kyllä huomaa
2-tahtinen on vajaa tahtinen
teeemuu
Liittynyt:
4.6.2007 0:06

ViestiKirjoittanut teeemuu » 20.3.2009 13:16

Mitenkäs tuo nyt olikaan, tarviiko sylintereihin laittaa isommat putket kun on 3mm leveempi mäntä? Mulle tulee nyt muuten 2 millin ylikoko. Saa nähä huomaako... Joo kun nyt tutkin niin g-sokka oli hävinnyt ja se oli näköjään aiheuttanut jotakin hämminkiä oikealle pytylle ja pienet jälet oli syntyny sylinteriin...
-MaZi-
Paikkakunta:
Pyhtää
Liittynyt:
7.2.2009 23:30

ViestiKirjoittanut -MaZi- » 20.3.2009 15:57

eipä tarvinnut minun tehdä mitään muutoksia sylintereihin kuin poraus ja hyvin toimii. varaa olis ollu porauttaa vielä pikkasen isommaksikin ilman, että menee sylinteriputki liian ohueksi. jos koneeseen remonttia tekee ja porauttaa meinaa niin kannattaa suoraan porauttaa noille daxin männille, jotka muuten maksoivat 36€/kpl
2-tahtinen on vajaa tahtinen
teeemuu
Liittynyt:
4.6.2007 0:06

ViestiKirjoittanut teeemuu » 23.3.2009 18:22

Juu hyvä muistaa jos ton saa vielä tosta sössittyä porauskuntoon. :D Eipä maksanu noi Ceben männät moposportiltakaan liikaa, 20e kappale. Noi ei kyllä japanilaiset männät ole niin kuin ne mitkä tuli tilattua enklannista 40 puntaa kappale, eroa löytyy öljyrenkaasta: näis tarvikkeis öljyrengs on ihan itsenäinen yks palikka, mut japanilaisis siin on jotain messinkihässäkkää kahen ohuen renkaan välis.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 26.3.2009 21:00

-MaZi- kirjoitti:Nonii nyt on meikäläisen projekti valmis. tarkennuksena siis, että kysessä on kuitenkin Honda ca 125 eli Rebel, joka on siis periaatteessa samalla koneella kuin cb 125 T. eli koneessa nyt kiinni Storm-motorilta tilatut 72cc daxin männät, jotka proxin valmisteiset kooltaan 47.00mm. Kansi on perusteellisesti läpikäyty ja puhdistettu ja tarkistettu kierouden varalta.mäntien koon takia varmistukseksi koneessa kaksi alatiivistettä, vaikkakin tarkemmin tarkasteltuna ei olisi tarvinnut kuin yksi, mutta eipä pääse vahinkoa tapahtumaan. lopputuloksena on parempi kiihtyvyys ja vääntöjen kasvu. näiden edellämainittujen kanssa tietysti Sito silvertail tehoputket, sekä 25mm kaasutin. eron edelliseen kyllä huomaa


Kannatta muuten vaihtaa cb:n koko kansi tai vähintään nokka siihen vehkeeseen niin kulkee vielä paremmin ;). Samoin kaasarit.
Dank memes melt steel beams.
Tunturikuski
Pyörä:
CB 125 T , XR 125
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
19.4.2005 16:35

ViestiKirjoittanut Tunturikuski » 28.3.2009 17:35

Tume34 kirjoitti:
-MaZi- kirjoitti:Nonii nyt on meikäläisen projekti valmis. tarkennuksena siis, että kysessä on kuitenkin Honda ca 125 eli Rebel, joka on siis periaatteessa samalla koneella kuin cb 125 T.


Kannatta muuten vaihtaa cb:n koko kansi tai vähintään nokka siihen vehkeeseen niin kulkee vielä paremmin ;). Samoin kaasarit.


Ellei alakertaa ole vaihdettu CB:stä niin noiden lisäksi kannattanee myös katsella kampiakseli ja sytytysosat ellei halua välttämättä uudelleenremontoida konetta. CB on 180° ajoituksella kun taas Rebelissä männät iskevät 360° välillä.
Artsi93
Pyörä:
MB C220D
Paikkakunta:
Ullava
Liittynyt:
17.8.2008 10:48

ViestiKirjoittanut Artsi93 » 28.3.2009 18:08

Onko tämmöisellä pyörällä hyvä ajella hiekkateitä ja muutenkin ajotuntuma hyvä? Kovaa yleensä kulkee?

Pientä viriä taidan sitten pistää. Tehoputki ja jotain muuta. Olisi hyvä kun kiihtyisi ja kulkisi tämä :). vähän epäillyttää noi renkaat kun ovat aika kapeita ja sileät. Tosin enemmän tulee ajettua maantietä mutta myös hiekkatietä tulee vedettyä reilusti.
Nykyinen: Haussa (2014??-)
EX Yamaha DT 125 RE '05 (2009-2013)
EX Derbi X-Race '07 SM (2008-2009)
EX Suzuki PV '91 (2003-2009)
MYYDÄÄN DT125RE IMUKAULA KYSY YV:LLÄ LISÄÄ!