Aprilia af1

ziq
Pyörä:
aprilia af1 sport pro
Liittynyt:
12.4.2007 15:01

ViestiKirjoittanut ziq » 27.2.2009 17:46

XRacer kirjoitti:Hei sanokaas millai saan sport prosta ton takarattaan irti?? tyhmä täytyy olla ku en tajuu mut jos joku viittis kertoo :D



Kuhan ruuvaat sen takarattaan aluks käteen. Sitten kun katsot sen kääntöpuolelle, siellä on sellainen sokka, joka pitää takarattaan kiinni siinä mötikässä, irroittamalla sokan saat takanrattaan irti ja laitettua uuden tilalle.
minä mistään mitään tiedä, mutta päden silti.
XRacer
Pyörä:
Aprilia Af1 Sport Pro
Liittynyt:
30.7.2007 20:21
....

ViestiKirjoittanut XRacer » 28.2.2009 16:06

jtn tommost vähän arvelinki,mut tarkotin et millai saan sen rattaan+mötikän irti, avasin sen mutterin siit keskelt mut sit en enää tajuu mitä tehd...
ziq
Pyörä:
aprilia af1 sport pro
Liittynyt:
12.4.2007 15:01

ViestiKirjoittanut ziq » 1.3.2009 19:04

Tietopankista:
Takavanteessa, kiinnitys pulttien välissä on yksi reikä joka menee vanteen läpi, reikä on myös takahaarukassa melkein ylhäällä. Kun näet siis takavanteen reiästä toisen reiän niin tunge sinne jokin lukitustappi, kuten ruuvimeisseli. Tämän jälkeen löysytät takahaarukan takapäästä kaksi kappaletta 13 mm kannalla olevia pultteja. Tämän jälkeen työnnä pyörää eteen tai taaksepäin, riippuen siitä haluatko ketjuja kireämmälle vai löysemmälle. Kun ketjut ovat sopivalla kireydellä eli siis n. 2,5cm löysää, niin tee kaikki käänteisessä järjestyksessä.


Eli käytännössä otat ketjut pois takarattaan päältä ja vedät takarattaan irti.
minä mistään mitään tiedä, mutta päden silti.
XRacer
Pyörä:
Aprilia Af1 Sport Pro
Liittynyt:
30.7.2007 20:21
Aprilia af1

ViestiKirjoittanut XRacer » 1.3.2009 21:08

joo,mul oli vaa nii ruostees se et se oli jääny jumii ni en tajunnu et se lähtee siit vaa vetämäl :lol:
magen
Paikkakunta:
lappeenranta
Liittynyt:
1.11.2005 22:00

ViestiKirjoittanut magen » 5.3.2009 23:44

Foorumin haulla löytää hyvin sekä googlettamalla, mutta laitetaan tänne uudestaan linkkiä. Voi olla että linkkini menny edellisen topicin myötä. Linkistä löytyy pätevät ohjeet niin kasauksesta että oikea oppisesta purkamisesta rotaxin 122/123 koneisiin. http://www.laverdaman.co.uk/aprilia%20index.htm

Myös tuolta http://www.laverdaman.co.uk sivustolta näkee esimerkillistä laittoa futuran sekä vanhemman räsän ehostamisesta.
people
Pyörä:
suzuki pv
Paikkakunta:
seinäjoki
Liittynyt:
18.3.2007 10:15
tehari asiaa

ViestiKirjoittanut people » 6.3.2009 0:22

onko Af1 tehty jim lomasin putkea. tuossa itse juuri sain menopelin ja sitte kun kauppaa tehtiin nii kaveri antoin vielä sellaisen kaupan päälle ja sanoi että on erittäin arvokas putki ja kehui lim lomasiksi.. onko edes tälläistä putkeä tähän värkkiin ? sitten aukaisin paketin nii ihan normi putki ei käytetty niinkuin pitikin mutta eipä tuo miltään muultakuin tt putkeltä näytä.. mutta pää kysymys onko tehty ja onko kuinka tavallisen näköisiä jos on tehty :eek:
Morini
Pyörä:
Myyty
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
22.7.2005 18:22

ViestiKirjoittanut Morini » 6.3.2009 0:24

Lukeeko siinä putkessa Aprilia ja onko se painava?

Jos lukee ja painoakin löytyy, niin se on TT putki.
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 6.3.2009 12:29

Af1:sessähän on vakiona jo tosi hyvä putki ja kuriton eiks ole? :roll:


ja ite en ole googlettamalla enkä millään tehareita tähän pyörään löytänyt, joskus suomalaisella purkusivustolla törmäsin "arrowin" putkeen tiedä sitten oliko siinä vaan vaimennin.

epäilen suuresti että putki on vartavasten af1:seen suunniteltu jim lomas, mut jos on, voin ostaa sen :lol:
magen
Paikkakunta:
lappeenranta
Liittynyt:
1.11.2005 22:00

ViestiKirjoittanut magen » 6.3.2009 15:54

Afikat ovat kaikkien tiedoksi kuristettu vaihtamalla 34mm kaasutin 28 mm sekä pakoaukonsäärin on korvattu kiinteällä laipalla. Alkuperäisputken ei siis pitäis millään tavalla toimia kuristuksena.
Tehoputken hankkimisella ja ankaralla muokkaamisella toki saadaan muunneltua kierrosaluetta paikotellen tehokkaammaksi/tehottomammaksi, mutta alkuperäisputki on suunniteltu toimimaan tuolla noin 7500-10 000 rpm alueella.
Vaikuttavinta kummiskin alkuperäisputkilla ja tehareilla o niitten paino. Mitä taas ei huomaa herkimmälläkään perstuntumalla arkipäivän ajossa.
ziq
Pyörä:
aprilia af1 sport pro
Liittynyt:
12.4.2007 15:01

ViestiKirjoittanut ziq » 6.3.2009 18:57

magen kirjoitti:Afikat ovat kaikkien tiedoksi kuristettu vaihtamalla 34mm kaasutin 28 mm sekä pakoaukonsäärin on korvattu kiinteällä laipalla. Alkuperäisputken ei siis pitäis millään tavalla toimia kuristuksena.
Tehoputken hankkimisella ja ankaralla muokkaamisella toki saadaan muunneltua kierrosaluetta paikotellen tehokkaammaksi/tehottomammaksi, mutta alkuperäisputki on suunniteltu toimimaan tuolla noin 7500-10 000 rpm alueella.
Vaikuttavinta kummiskin alkuperäisputkilla ja tehareilla o niitten paino. Mitä taas ei huomaa herkimmälläkään perstuntumalla arkipäivän ajossa.

huomattavasti mukavammin kuitenkin kiertää ku vaihtaa vapaavirtaus änkkärin.
minä mistään mitään tiedä, mutta päden silti.
magen
Paikkakunta:
lappeenranta
Liittynyt:
1.11.2005 22:00

ViestiKirjoittanut magen » 7.3.2009 6:22

ziq kirjoitti:huomattavasti mukavammin kuitenkin kiertää ku vaihtaa vapaavirtaus änkkärin.


No taatusti. 8o ...
P.S. Harmi ku noista hymiöistä ei löytyny naamanvenymistä
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 7.3.2009 16:57

Paljonko etupumppuihin pitää laittaa öljyä?
magen
Paikkakunta:
lappeenranta
Liittynyt:
1.11.2005 22:00

ViestiKirjoittanut magen » 8.3.2009 16:40

Huoltomanuaaleissa ilmotettu af-1 futuralle 260cc, mutta monet on kritisoinnu sitä liian vähäiseksi. Voi olla iha virhe manuaalissa tai etupumppujen eroavuus mallien af-1 futura ja sport pro:itten välillä.
Pulla-Racing
Pyörä:
Kasawika
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
27.2.2006 20:59

ViestiKirjoittanut Pulla-Racing » 8.3.2009 19:20

Ansta kirjoitti:Paljonko etupumppuihin pitää laittaa öljyä?


Ite laitoin rs:ssän pumppuihin 4dl per pumppu. Varmaa samaa luokka futuran ym.

Kehtaisko joku mitata ohjaustapin(kliparin) kiinnityspultin pituuden?
people
Pyörä:
suzuki pv
Paikkakunta:
seinäjoki
Liittynyt:
18.3.2007 10:15

ViestiKirjoittanut people » 8.3.2009 23:40

Ansta kirjoitti:Af1:sessähän on vakiona jo tosi hyvä putki ja kuriton eiks ole? :roll:


ja ite en ole googlettamalla enkä millään tehareita tähän pyörään löytänyt, joskus suomalaisella purkusivustolla törmäsin "arrowin" putkeen tiedä sitten oliko siinä vaan vaimennin.

epäilen suuresti että putki on vartavasten af1:seen suunniteltu jim lomas, mut jos on, voin ostaa sen :lol:


joo tuossa kyljessä lukee et aprilia mut on kyl nii tosi kevyt. et tt putki on uskoisin, ilmotelkaapa jos jollaki tarvetta putkelle, aika pitkälti käyttämätön :D