Yamaha DT 125R

harmaakarhu
Pyörä:
Derbi GPR125
Liittynyt:
21.8.2014 18:44
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut harmaakarhu » 17.1.2015 20:19

HÖLZER kirjoitti:Onko kellään kokemuksia Derbi Gpr:än koneen istuttamisesta Detsin runkoon?
Meneekö suoraan?


Mäkistation kirjoitti:Ihan sama kone, mutta sähköstartilla. Niissä vain on niin perseestä se virtapää, että itse jättäisin laittamatta. Mutta kyllä se runkoon sopii ihan tiputtamalla.


Sama kone. Molempiin saa kiksin ja startin.
_Aku_
Pyörä:
Yamaha DT125R -92, Suzuki PV50 -93, EX Beta RR50 Motard track -13
Liittynyt:
16.6.2013 18:23
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut _Aku_ » 17.1.2015 23:10

Mistä vois ostaa magneeton kopan?
_hanski_
Liittynyt:
31.12.2014 20:07
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut _hanski_ » 18.1.2015 0:37

Mp pitstopilla noita pyörii ainaki
Tomppez
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 "08
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
20.6.2013 2:39
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Tomppez » 19.1.2015 3:23

Kellään käryä kuinka tuo 125 YZ ilmanputsarikoppa istuu DT:n runkoon? Tarkoitus olis vaihtaa nuo elämäänsä nähneet 250Yz takakatteet 125 Yz takakatteisiin.Tai oikeastaan vaihdan kaikki takimmaiset muoviosat.Detsin oma ilmanputsarikotelo ei oikeen tahdo noiden kans sopia.
Merkillä ei ole väliä kunhan se on Yamaha.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 19.1.2015 10:41

Eikö samaan syssyyn rakentele siihen YZ:n takahäkinkin sitten sopimaan?
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
GTA
Liittynyt:
15.6.2009 16:45
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut GTA » 22.1.2015 23:42

Jaahas osaisiko joku vähän auttaa täällä ;) Elikkäs elikkäs omistan tommosen 03 vuoden ärrä detsin ja ypvs on vähän tahtonut takkuilemaan aina :s Toissa päivänä taisi servomoottori sanoa sopimuksen irti kun ei inahdakkaan enää eikä liiku :( Aina sitä ennen pakoaukonsäätimen "laippa" vai miksi sitä sanotaan niin jäi puoli tiehen jumiin ja kiskasi siinä samalla vaijeri ykkösen tiukalle ja eikä liikkunut mihinkään ellei avannu koteloa ja kääntänyt sitä käsin auki asentoon :x Ja olen useita useita kertoja puhistanu ja kasannu pakoaukonsäätimen kokonaan mutta pari viikkoa sitten avasin servomoottorin kumisen suojan ja se oli täynnä hiekkaa ja muuta töhnää mitä sinne oli kerääntynyt aikojen saatossa, no puhistelin sitä ja öljysin vähän ja vaijerit öljysin samalla ja liittimet puhistin, sen jälkeen toimi aivan täydellisesti :) ei takkuillut varmaan viikkoon mitään mutta nyt pari päivää sitten servomoottori ei ees inahtanut tai liikahtanut mihinkää suuntaan no öljysin sen ja vähä puhistelin mutta ei liiku eikä inahda :s :( no eilen uskalsin ja avasin servomoottorin kokonaan kaikki oli hyvässä kunnossa ja kädellä kääntämällä servomoottori liikkuu ihan normaalisti niin kuin pitääkin mutta kun lyö pyörään kiinni niin mitään ei tapahdu kun avainta kääntää virtalukossa ja sama juttu kun pyörä on käynnissä eli onko servomoottori sanonu sopimuksen irti kokonaan? :s anteeksi vielä siitä että on sekavaa tekstiä mutta jos joku ymmärtäisi ees vähän :nörtti:
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 23.1.2015 23:18

Kyllä se taitaa servosta olla käyttömoottori pimeenä. Multa saattaa löytyä ehjä moottori sinne, purettuna on muutaman vanhempi 5-johtoinen servo. Laita YV:tä jos kiinnostaa tinailla. :)
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut -Zone- » 23.1.2015 23:46

Se sähkömoottori kannattaa kuitenkin varmistaa, eli syöttää sille suoraan 12v. 3 ja 5 johtoisissa on ihan samat sähkömoottorit. Jos se toimii suoraan napoihin virtaa antamalla (ei siis johtojen päihin) niin vika on muualla (liittimet, johdot yms). Johto voi olla kuoren sisältä myös poikki niin että päältäpäin ei huomaa mitään.

Yleismittarin diodimittauksella voi mitata onko johto kunnossa (muista taivutella johtoa kun mittaat). Jos johto osoittautuu olevan kuoren sisältä poikki eikä sitä ole mahdollista kokonaan uusia, mutta esim lyhentää on, niin katkoskohtaa voi etsiä yleismittarilla siten että toinen mittausjohto johdon toiseen päähän ja toiseen mittausjohtoon päähän kiinni nuppineula. Nuppineulaa painellaan kuoresta läpi ja siirrytään aina lähemmäksi toista päätä kunnes katkoskohta löytyy.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut riksu26 » 24.1.2015 16:12

Kannattaa myös varmistaa ettei vaijeri(t) jumita servoa (rispaantuma tms. kuoren sisässä).

Mulla ilmaantu syksyllä samanlainen ongelma, eli piti käsin kääntää laipasta loppuun asti. Toinen vaijeri oli rispaantunut hieman kuoren sisältä, eikä liikkunut kunnolla sen takia.
-rame-
Pyörä:
Yamaha DT 125, Honda NSR 125,BSE MadCow 125,Baotian skobo,Tyscon minicross 50
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
26.9.2010 20:11
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut -rame- » 29.1.2015 23:11

Mikä on toi boksi joka on öljysäiliössä kiinni ja siitä lähtee johtoja?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut -Zone- » 29.1.2015 23:45

Vissiin meinaat öljyvalon anturia. Oikeammin se on pelkkä magneettikytkin. Eli kun öljyn pinta laskee riittävän alas, se kytkee mittariston öljyvalon päälle.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-rame-
Pyörä:
Yamaha DT 125, Honda NSR 125,BSE MadCow 125,Baotian skobo,Tyscon minicross 50
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
26.9.2010 20:11
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut -rame- » 30.1.2015 21:33

Ei taida olla ku se on suunnillee cdi boksin kokone.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 31.1.2015 0:27

No se on CDI jos on 1999 taikka uudempi. Haynesin manuaali ainakin näin valehtelee kuvan kera.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
ttonii
Liittynyt:
30.6.2013 21:03
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut ttonii » 23.2.2015 22:21

Osaisko joku neuvoa vähän? Eli vm 96 dt ypvs kyseessä. Ostin pyörän syksyllä jolloin ainakin servo toimi oikein mutta oli vaijerit ilmeisesti kytketty väärinpäin? eli meni sillein ristiin( ypvs kiekosta vasemmanpuoleinen servon oikeelle puolelle ja oikeelta vasemmalle puolelle). Nyt kun alkais pyörä olla kasassa niin virrat kun kääntää päälle niin servo tekee vain pienen liikahduksen vastapäivään, tai välillä jää pyörimään ympyrää vastapäivään. Servon pysähdyttyä kuuluu sen sisältä pientä surisevaa ääntä. Kokeilin ilman vaijereita, mutta ei taida niillä olla mitään merkitystä asiaan?
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 24.2.2015 22:40

Lienee potentiometri eli asentotunnistin kulunut loppuun, ei enää pysy kartalla missä on menossa. Ehjää servoa metsästämään.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...