Nyt täytyy kyllä puuttua maxii:n kysymyksiin.
Koropalasta sen vertaa että hermusessani ei ollut ongelmaa korkeamman iskarin takia joten en ota kantaa.
miksi vaihtaa paperinen suodatin twin air-suodattimeen:
- vapaampi ilmanvirtaus
- +80 vauhdeissa kerää alipaineen kurakaaren alareunaan, josta vakioputsari ottaa korvausilmansa, täten vesisumu kulkeutuu suodatinkankaaseen ja märkänä paperisuodatin päästää pinnalla olevan hiekkahunnun lävitsensä, twin air öljyttynä estää veden ja hiekanpääsyn kahden suodatinkerroksensa lävitse. Kaikillehan on varmaan selvää että hiekka koneen sisässä hyvää tee. Tuo tyhjiöluistikaasari on sitäpaitsi erittäin herkkä lialle, koska luisti naarmuuntuu ja täten päästää ilmat tyhjiösuppilon ohi.
- twin airia ei tarvitse ostaa uutta likaantuessaan.
- twin airin asennus nopeampaa kuin paperisen.
- twin air ei sisällä nelireikäkurilevyä kuten paperisuodatin
( saa sen paperisestakin irti, mutta sitte on kaasarin sääätö edessä)
miksi vaihtaa suuttimet isompiin putkiston kanssa:
- vakiona käyvät yläkiekoilta laihalla, tästä alavääntöjen tuntu vakiona.
- putkistosta ei ole käytännössä mitään hyötyä edes seosten puhtaamminpalamisessa, koska seokset menee laihalle, yläkerta lämpenee rajummin suhteessa öljyn lämpemiseen, jolloin voiteluteho heikkenee.
- kaasarin säädöllä saat yläväännötkin kehiin joka helpottaa keulimistakin kun vauhti alkaa nousta.
- bensaa hörppii vähemmän kun palaa tehokkaammin säädöissä ollessaan.
- 25 euroa ja saat imupuolen ja kaasuttimen säädöt kuntoon ja säästät konetta.