KTM EXC 125

ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 16.2.2017 20:52

Tulpan kärkiväli väärä? (--> staattori menossa jos kärkiväliä joutuu pienentään).. Pelkkää omaa mutuiluani :D..

Täälläkään ei ECMVX toiminut ensin, joten alkuun mentiin EG:llä kunnes staattori kyrvähti. Uuden jälkeen ECMVX toimi ja kiersi hemmetin hyvin. Tiedä sitten oikeaa syytä :roll:

BR9ECMIX on muistaakseni iridium, joka saattaa olla joskus kokeilemisen arvoinen jos haluaa tulppia vertailla.
iemelii
Liittynyt:
17.1.2017 23:35
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut iemelii » 16.2.2017 21:56

Missä se kärkiväli näkyy :D
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 16.2.2017 22:50

Nyt en ihan ymmärtänyt..? Siis mikä kärkiväli on vai ohjearvo sille?

Monella staattorin tuleva hajoaminen on esiintynyt siten, että tulppia menee/ ei käy kunnolla/ ei kierrä kunnolla (huom. Yleisin syy edellä mainituille löytyy useimmin muualta kuin sytytysjärjestelmästä). Tähän ratkaisuna on ollut tulpan kärkivälin pienentäminen, joka tosin on vain tilapäisratkaisu ennenkuin staattori kyrvähtää täysin.
Mutua..? Saa vahvistaa, kiistää tai kommentoida
taukopaikka
Pyörä:
KTM exc -16
Liittynyt:
20.12.2016 20:42
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut taukopaikka » 19.2.2017 23:56

mites tuo sylinterin alapääntiivisteen valitteminen tapahtuu kun paketissa tuli montaa eri paksuutta?
mäxä00
Liittynyt:
27.2.2016 0:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut mäxä00 » 20.2.2017 0:08

Jaahas, viikon päästä pitäis sitte käydä hakemas tällane kottaraine omaa tallii. No aloinpa tässä nyt sitten tuumailemaan, että minkäslaisia kokemuksia on noista rattilukoista(jos nyt en ihan väärin ole ymmärtänyt nii näistä sellaiset kuitenkin löytyy). Ei meinaa kauheasti tekisi mieli jättää kaupungille kaikkien ihmeteltäväksi jos käytännössä kuka tahansa voisi sen mukaansa ottaa :s
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut JL- » 20.2.2017 0:31

taukopaikka kirjoitti:mites tuo sylinterin alapääntiivisteen valitteminen tapahtuu kun paketissa tuli montaa eri paksuutta?

Mittaa squish band tai laita mututuntumalla keskimmäinen, eli ei ohuinta eikä paksuinta.

mäxä00 kirjoitti:Jaahas, viikon päästä pitäis sitte käydä hakemas tällane kottaraine omaa tallii. No aloinpa tässä nyt sitten tuumailemaan, että minkäslaisia kokemuksia on noista rattilukoista(jos nyt en ihan väärin ole ymmärtänyt nii näistä sellaiset kuitenkin löytyy). Ei meinaa kauheasti tekisi mieli jättää kaupungille kaikkien ihmeteltäväksi jos käytännössä kuka tahansa voisi sen mukaansa ottaa :s

Jarrulevylukko. Varmempi ja parempi ku ei tarvi olla aina tangon linkussa, ja mahtuu taskuun.
downshift
Pyörä:
Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
30.9.2015 21:05
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut downshift » 20.2.2017 11:42

Paljonkos on tuo sylinterin vaihtoväli? Eli miten paljon pytyllä ajaa?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Murska » 20.2.2017 12:54

Jos vähänkään viitsit selata sivuja taaksepäin ja lukea ma$$in viestejä niin löydät vastauksen.
auvinenjulius
Liittynyt:
29.6.2016 22:55
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut auvinenjulius » 20.2.2017 13:32

Mites käykös tommosen exc 14 mallin katteet tommoseen 13 exc:hen?
OnniSaljas
Liittynyt:
20.2.2017 23:39
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut OnniSaljas » 20.2.2017 23:48

Juu elikkäs putsattiin tossa kaverin kotarista pakoaukonsäädin ja laitettii kaikki osat takas niinkun ne olikin, mutta ei lähde käyntiin enään. Muistettiin sitte et pari johtoa lähti irti samalla ku laitettiin pyttyä takas kii. No laitettiin johot kii nii ei silti lähde käyntiin. Voisiko vika olla johdoissa että laitettii väärin kii vai onkos kotaris semmosia johtoja että jos laittaa vahingos väärää liittimeen nii ei lähde enään käyntii. Johdot sijaitsevat siis pytyn yläpuolella tulpan vieressä.
naapurinjerenpekonit
Liittynyt:
23.9.2016 16:12
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut naapurinjerenpekonit » 21.2.2017 15:36

Kannattaako/pystyykö näitä pyttyjä hoonaamaan kotikonstein? Pari tosi pientä naarmua vaan pytyssä.
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 21.2.2017 16:52

OnniSaljas kirjoitti:Juu elikkäs putsattiin tossa kaverin kotarista pakoaukonsäädin ja laitettii kaikki osat takas niinkun ne olikin, mutta ei lähde käyntiin enään. Muistettiin sitte et pari johtoa lähti irti samalla ku laitettiin pyttyä takas kii. No laitettiin johot kii nii ei silti lähde käyntiin. Voisiko vika olla johdoissa että laitettii väärin kii vai onkos kotaris semmosia johtoja että jos laittaa vahingos väärää liittimeen nii ei lähde enään käyntii. Johdot sijaitsevat siis pytyn yläpuolella tulpan vieressä.

Oiskohan maadoituspiuhat menny persiillee ja sen takia ei anna kipinää
naapurinjerenpekonit kirjoitti:Kannattaako/pystyykö näitä pyttyjä hoonaamaan kotikonstein? Pari tosi pientä naarmua vaan pytyssä.

Jos omistat timanttihoonin :roll: niin voihan tuota varovasti koettaa.. Perushoonilla ei välttämättä edes uskalla koskeakaan nicasiliin. Yleensä valurautapyttyjä hoonaillaan enempi ja siihen ei kummoisia laitteita vaadi. Kovempi nicasil pinnoite puolestaan on vähän riskitekijä. Pinnoite on sitten tosi ohut.

Jos päätät kokeilla niin kerro miten kävi ja kuvia ois kiva nähdä :)

Itse en ole nicasilia nähnyt hoonattavan, vain kuullut tutuilta ja lukenut. Yleisimmin hoonilla vain pilattu pinnoite tai ei ole tapahtunut mtn.
Silloin hoonaus on ollut hyväksi jos sylinteri on "lasittunut" ja alkuperäiset öljyviisteet ovat kadonneet pytystä. Hoonauksella on saatu uudet viisteet aikaan ja lisää käyttöikää sylinterille.
nokialainen
Liittynyt:
21.2.2017 16:53
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut nokialainen » 21.2.2017 17:02

meneekös uudenmallin katteet ja tankki suoraan kiini välimallin kotkaan? takahäkki varmaankiin pitää olla uudemmasta myös kenties?
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 21.2.2017 17:03

taukopaikka kirjoitti:mites tuo sylinterin alapääntiivisteen valitteminen tapahtuu kun paketissa tuli montaa eri paksuutta?

Voi valita mieluisan squishin (en jaksa sitä tarkasti selittää kuinka mitata koska youtubesta löytyy niin selkeitä ohjeita..)

Pääsääntöisesti pienempi squish--> vääntää kuin hirvi paskalla ja kierrosherkkyyttä tulee sekä tietty lisäpotkua. Korkeampi moottorin viritysaste--> voi lyhentää männän vaihtoväliä.

Löysempi (isompi) squish--> kiertää korkeammalle, mutta muuten pyörä voi tuntua kovin tuhnulle. Matalampi moottorin viritysaste ---> kestoa

Squish jonka alle ei pidä mennä nakutuksen ja keston rajoissa on 0.7 (kovat jätkät ja kisat sekä parin tunnin männät on erikseen jos rahaa on.)
Pääsääntöisesti näiden squishilla on menty noin 0. 9 - 1.0 suunnilla. Liikkeet sitten saattavat ilmoittaa +1.2 squishin kysyttäessä ja siellä rempattaessa, jotta moottori varmasti kestää.

Eli eri paksuisilla alapahveilla voi pelata moottorin käyttäytymisen kanssa ja muuttaa koneen luonnetta.

Jos ei halua laskea ja mitata useampaan kertaan tai selvittää asioita kasatessa niin kannattaa laittaa JL:n suosittelema keskimmäinen alapahvi, se on aikalailla kultainen keskitie jolla toimii ihan jees.
auvinenjulius
Liittynyt:
29.6.2016 22:55
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut auvinenjulius » 23.2.2017 23:27

Ostin tommosen virtalukon kotkottimeen. Siin tuli kaikenäköstä kiinnitys vermettä 2 avainta, rattilukko, kortti millä saa uuden jos hukkuu ja ei tullu asennus ohjetta. Miten tämmönen sitten kyketään?
Liitin missä 4 Johtoa ja kotarista en löydä vasta kappaletta. Pitääkö tätä lähteä jotenkin patentoimaan?

Linkki:
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet/ktm-varaosat-ktm-varaosat/VIRTALUKKO-KTM