taukopaikka kirjoitti:mites tuo sylinterin alapääntiivisteen valitteminen tapahtuu kun paketissa tuli montaa eri paksuutta?
Voi valita mieluisan squishin (en jaksa sitä tarkasti selittää kuinka mitata koska youtubesta löytyy niin selkeitä ohjeita..)
Pääsääntöisesti pienempi squish--> vääntää kuin hirvi paskalla ja kierrosherkkyyttä tulee sekä tietty lisäpotkua. Korkeampi moottorin viritysaste--> voi lyhentää männän vaihtoväliä.
Löysempi (isompi) squish--> kiertää korkeammalle, mutta muuten pyörä voi tuntua kovin tuhnulle. Matalampi moottorin viritysaste ---> kestoa
Squish jonka alle ei pidä mennä nakutuksen ja keston rajoissa on 0.7 (kovat jätkät ja kisat sekä parin tunnin männät on erikseen jos rahaa on.)
Pääsääntöisesti näiden squishilla on menty noin 0. 9 - 1.0 suunnilla. Liikkeet sitten saattavat ilmoittaa +1.2 squishin kysyttäessä ja siellä rempattaessa, jotta moottori varmasti kestää.
Eli eri paksuisilla alapahveilla voi pelata moottorin käyttäytymisen kanssa ja muuttaa koneen luonnetta.
Jos ei halua laskea ja mitata useampaan kertaan tai selvittää asioita kasatessa niin kannattaa laittaa JL:n suosittelema keskimmäinen alapahvi, se on aikalailla kultainen keskitie jolla toimii ihan jees.