Tunturikuski kirjoitti:Siellähän perinpohjainen katsastus ollut, omasta vilkaisi tyyppikilvestä numerot ja sillä selvä. Ei valoja tai mitään muutakaan edes vilkaissut.
Täristyksestä tulee ekana mieleen synkronointi, jos koneessa itessään ei mitään fyysisesti vialla. Tuntuu syövän tulppia nämä melko ahkeraan, omastakin poltti usein. Tosin kun aktiivisemmin ajossa ja liikenteessä ajelee niin että konekkin lämpiää aina kunnolla niin tuntuvat kestävän huomattavasti paremmin.
Ai niin, taisi se multakin tyyppikilven, runkonumeron ja nuo vilkaista...
Täristys johtui liian vähäisestä eturenkaan ilmanpaineesta, vuotaa perhana sekin vähän, hyviä nuo mitrocin sisärenkaat; eteen ja taakse oli edellinen omistaja kerennyt vaihtaauudetsisärenkaat(taakse myös ulkorenkaan), molemmat vuotaa hieman. Taakse jo vaihdoin, eteen on vielä edessä.
Hommaa vielä hieman on, ennen kuin pääsee enemmän ajelemaan; kytkin on remontoitava, öljyt samalla vaihdettava, yläkerta aukastava ja vaihdettava tiisiteet ja stefat(vuotaa hieman öljyä jostain, ilmeisesti vieläkin kierroslukumittarin kiinnityksestä, lisäsin siihen pari o-rengasta, mutta vuoto ei ehkä olekkaan siinä), etu sisärenkaan vaihto. Sitten pitäisikin olla jo valmis vähän pitemmällekkin matkalle. Tietysti kaasarit täytyy synkronoida vielä lopuksi.
Hieman taas kävin testailemassa, yritin gepsistä tarkistaa mittarivirheen mutta ei paholainen tahtonut toimia! Mitä lie muuten kulkeevat tavallisesti CB:t, K5 ja B6 malliset siis? Nyt ei olisi varmaankaan satasen vauhtiin päässyt, johtuen kaasareista jotka eivät ole vielä kokeneet viimeisintä hienosäätöä. 80km/h vauhdissa kierrokset taisi pyöriä 7000rpm jos en aivan väärin muista. Nopeusmittaristakaan ei ole varmuutta, että miten suuri mittarivirhe. Tuntuu nimittäin, että tuo näyttää välillä liian vähän ja välillä liikaa