Aprilia SX/RX125

-unknown
Pyörä:
Aprillia rx125,2xhopper,papiska & ex Gilera
Paikkakunta:
Kerimäki
Liittynyt:
7.6.2009 21:24
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut -unknown » 15.9.2013 18:51

j|m| kirjoitti:
-unknown kirjoitti:hei. onko mahdollisuutta laittaa jotain muuta isompaa kaasaria kuin tuo 34vhsb? esim mikuni tai keihin? ja meneekö ne tuoho dellorttoon sopivaan imukaulaan ? onkomillasta säätää?
nimimerkillä: dellortonvaraosien saanti suomesta on mahdotonta..


Itse hommasin Polariksen kelkkaan tarkoitetun Mikuni VM:n! Tuorevoitelu ja vaijeriryyppy löytyy eikä vaikuttais vaikeelta säätääkkään mutta ei oo ollu innostusta laittaa :s



Minkä kokonen? 32?
j|m|
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut j|m| » 16.9.2013 1:06

34
8ade8
Pyörä:
Ktm exc 125 -14
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
7.5.2009 17:48
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut 8ade8 » 16.9.2013 22:21

Mulla rupes rave temppuilee. Se vetäsee laipan ylös jo tyhjäkäynti kierroksilla ja jää ylös. Onkohan säädöt ravessa pieles? Sitte toine homma et saa polkee iha törkeesti et lähtee käymää? Missäköhän vika piilee? Tulppaa koitettu vaihtaa toiseen käytettyyn mut ei auttannu. Pienen tauon jälkee saa polkea huolella mut esim 15min tauon jälkeen lähtee ekalla käyntii.
-unknown
Pyörä:
Aprillia rx125,2xhopper,papiska & ex Gilera
Paikkakunta:
Kerimäki
Liittynyt:
7.6.2009 21:24
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut -unknown » 17.9.2013 9:41

Eikö muka laske sitä ku lähet ajamaan ?

Itellä se vetäsee sen tyhjäkäynnillä ylös, ja vasta kun kone on lämmin tai muutaman kierran kierrätetty ylös alkaa rumppaamaan.
reziner
Liittynyt:
19.3.2012 22:11
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut reziner » 18.9.2013 15:54

Itelläkin saa polkee iha huolella tota käyntii aamulla, mutta sitten muutoinki lähtee iha hyvi käyntii. Justii tilasin isomma tyhjäkäyntisuuttimen jos se siitä ahistas, kun jättää muutenki kierrokset leijaamaan.
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 19.9.2013 8:07

Pitkän seisonnan jälkeen saa kyllä itelläki polkea ja räsässä oli sama homma, mutta sitä startattiini polettu :)

Ravea itellä ainakin nostelee käynnistyksestä asti sen 6s välein.
Putsatkaa se laippa ja kolo, jos se vaikka jotenki jää sinne ylös jumiin ja sitte ko kierrättää nii täristää ja tipahtaa alas.
reziner
Liittynyt:
19.3.2012 22:11
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut reziner » 19.9.2013 20:58

Itellä autto kun vähä hio raven laippaa reunoilta, sittemmin ei oo ollu raven kanssa ongelmia :)
jonttee96
Liittynyt:
27.1.2013 22:09
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut jonttee96 » 19.9.2013 21:22

Mikähä apriliaan on tullut, kun ei enää löydy vääntöjä siittä 5000 rpm loppuun. nykyään lähtee heti kun kaasua painaa mutta teho loppuu jo siinä kierrosten keskivaiheilla dramaattisesti. 4-6 vaihteella on aika tehoton peli, kun ei oikeen ota kierroksia yli 7000. pyörä siis vakio ollut alustalähtien ja toimi edittäin hyvin, kun kaasusta sai keulan ykkösellä ylös :D ihmettelen sitten sitäkin, kun tehot nousi hieman joskus, kun pikatiellä täysiä ajoin aika kauan ja äänet nousi. ilmeisesti joku kuristus petti. sen jälkeen tuli sitten toi vika ettei enää jaksa vääntää muutaku alakierroksilla :| kaasariakin katsottu, kun kaasuvaijeriki katkesi.
Derton
Pyörä:
PV -90, Tunturi City -79
Paikkakunta:
Toholampi
Liittynyt:
28.12.2010 23:45
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Derton » 19.9.2013 21:31

Veikkaan että toinen katalysaattori tukkii putken. Nyt hyvä paikka laittaa TT:ks :)
jonttee96
Liittynyt:
27.1.2013 22:09
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut jonttee96 » 19.9.2013 21:37

onko siälä kaks katalysaattoria :eek: entä toiku ennen putki lämpes tulikuumaks ja täsä huomannu että siihen voi koskea ihan ku on ajellu :lol:
j|m|
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut j|m| » 20.9.2013 13:17

jonttee96 kirjoitti:onko siälä kaks katalysaattoria :eek: entä toiku ennen putki lämpes tulikuumaks ja täsä huomannu että siihen voi koskea ihan ku on ajellu :lol:


Mulla kävi sama ku laitoin huollon ajaks A1, ajoin kotiapäin ja alkukäyrän kattis karkas sijoiltaan. Mitenkä vitussa A1-tehoilla saa keulaa kaasusta ylös ku hyvä että kakkosella sain räkäsimmällä kytkinpommilla riuhdottua :D ihan oikeesti, A1 pelit on niin turhia, TT-osat EI lisää kulutusta, EI tihennä huoltovälejä EIKÄ vaikuta negatiivisesti luotettavuuteen. A1-hilppeillä kone taas lämpenee ihan vitusti enempi=esim. lämpökeikkaamisen riski suurempi
jonttee96
Liittynyt:
27.1.2013 22:09
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut jonttee96 » 21.9.2013 15:38

Nyt vika on pahentunut, kun välillä siinä 7000 ei nosta kierroksia vaan jää siihen pätkimään, joka kolmannen kiihdytyksen jälkeen. tulppa vaihdettu ja kaasaria katottu. eli missä vika :s kylmällä koneella toimii hyvin mutta kun lämpiää ni rupee reistaamaan. oliskoha sytytyksessä jotain vikaa...
j|m|
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut j|m| » 21.9.2013 18:26

Justhan mä kerroin mikä on tod.näk. vikana :D
-unknown
Pyörä:
Aprillia rx125,2xhopper,papiska & ex Gilera
Paikkakunta:
Kerimäki
Liittynyt:
7.6.2009 21:24
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut -unknown » 22.9.2013 15:07

Katti irti ja muhjuna putkessa. Ahdistaa, ja lämpenee -> hajottaa tulpan.
j|m|
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut j|m| » 23.9.2013 0:49

Tässä ois tarkoitus lähipäivinä käyttää kone auki vaihdepolkimen akselin uusimisen merkeissä. Oisko jotain, mitä kannattais ottaa erityisesti huomioon? Mitään ulosvetäjiä ei varmaankaan tarvii jos ei kerran magneettoa tarvitse irroittaa? Ja vaihteistoa ei kai tarvii sen enempää purkaa? Eikä varmaan tartte muuta ostaa tuon akselin lisäksi ku tiiviste- ja stefapaketin? :nörtti: