Suzuki RG GAMMA 125

Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 30.9.2007 13:19

No se pakoaukon säädin on vain sellainen vitsi että hoh hoijakkaa. Meinaan käytännössä tuo säädin ei tuo yhtään tehoja lisää, tasoittaa vain aavistuksen sitä pahinta tehokuoppaa. sillä ennen tehopiikkiä on pienoinen notkahdus tehoissa lähes tulkoon joka vehkeessä. mainittavaa eroa tehoissa ei ole oli säädintä tai ei. Tyyppivikana on tosiaan nuo heikot sähkövehkeet, omakohtaista kokemusta löytyy vähän turhankin paljon.
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
Dayttoona
Pyörä:
isompi smoto haussa
Paikkakunta:
LemBois
Liittynyt:
25.5.2007 0:32

ViestiKirjoittanut Dayttoona » 30.9.2007 16:25

eskoal kirjoitti:Eihän näitä "alavääntöjä" voi nelariin verrata, mutta kyllä ne kakstahtiseen hyvät on, lieneekö syynä hyvin toimiva pakoaukonsäädin ? Kyllä omalla gammallakin on lähes kaksimetrinen jantteri ajanu. Eikä ainakaan haukkunut ajettavuutta.


No useissa vajaatahdeissa on jo paremmat alaväännöt kun nelaripiikeissä. Pakoaukonsäädin.
Asenne tekee motoristin. Reissublogi Ahvenanmaan piikkireissulta!
Kimbl
Liittynyt:
2.6.2006 19:37

ViestiKirjoittanut Kimbl » 8.10.2007 22:44

Tuli tossa eilen ostettua tollanen gamma pikku projektiks ja alotin nyt vähän jo purkamaan sitä. Tarkotus ois purkaa ihan osiin, maalata ja ehostaa vähän tuota ulkonäkö muutenkin. vähän sellasta fighterin tyylistä pitäs tulla. Koneeseenkin pitäis tehä kone remppa ku ajettu jo yli 40 000 eikä tehty kuulemma mitään suurempaa remonttia.

Eli mistä löytyis parhaiten osia tohon ja paljon koneremppa suunilleen tulee maksamaan? (kiertokanki, petarit, porautus+mäntä ja muutkin laakerit, stefat ja tiivisteet) remppa tehdään siis itse.
eskoal
Liittynyt:
31.3.2005 18:11

ViestiKirjoittanut eskoal » 9.10.2007 14:33

Kimble92 kirjoitti:Eli mistä löytyis parhaiten osia tohon ja paljon koneremppa suunilleen tulee maksamaan? (kiertokanki, petarit, porautus+mäntä ja muutkin laakerit, stefat ja tiivisteet) remppa tehdään siis itse.


200-400e Budjetti riittänee, riippuen uusitko kytkintä ym.. Osia saa purkupyöristä ja uusia ainakin nakkilasta ja www.jokaosa.fi. Mäntää ja muitakin löytyy myös emc:ltä
Bensaa suonissaan!
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 9.10.2007 17:15

40tkm ajettu remppaamaton gamman kone on juuri siinä rajoilla että hajoaako se vai onko hajonnut, itselläni kesti 42tkm. Koneeseen kannattaa tuossa vaiheessa tehdä ihan täysremppa, käsittäen:

-veivisarjan
-stefat
-runkolaakerit
-kytkinlevyt
-kaikki tiivisteet
-poraus+uusmäntä jos niille on tarvetta.

Osia kannattaa kysellä vaikka moposportista tai stormilta, niiltä niitä meinaan aika hyvin meikäläisen muistin mukaan saapi.
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
Kimbl
Liittynyt:
2.6.2006 19:37

ViestiKirjoittanut Kimbl » 9.10.2007 19:03

Käykö mc-scatterilta noi etujarrupalat ja takajarrukengät -91 vuosimalliseen gammaan kun noissa molemmissa on että sopii 86-88 vm.? Eli onko jarruissa eroja eri vuosimallien kohdalla?

tossa esim. noi etujarrupalat http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... ts_id=8186

E: Ja toi tiiviste sarjakin näyttäs olevan 86-88 mutta eikös tossa oo sama kone ollut koko valmistuksen ajan?
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 9.10.2007 20:20

Kyllä mä sanoisin että passaa, tsekkaa joltain muulta liikkeeltä samat osat ja katso onko erivuosimalleihin tarjolla, jossei ole -> sopii. mun mielestä gammassa ei kyllä tapahtanut valmistuksen aikana sen suurempia muutoksia, jossei pientä kosmeettista säätöä lasketa niin koko valmistuksen aikana. Tekniikka säilyi samana, sekä koneelta että etujarrulta.

Ainakin jokaosa antaa 85-91 gammalle samat jarrupalat koko vuosimalli skaalalle. samaten koneen tiivistesarja on samalla vuosimalli skaalalla. en sitten tiedä miksi mc scatter ilmoittaa tuon skaalan :S
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
lartzze
Paikkakunta:
Nurmes
Liittynyt:
7.5.2006 21:54

ViestiKirjoittanut lartzze » 15.10.2007 16:31

sanokaahan onku millanen pyörä tuo RG. meinasin et vois ostaa talveks projektiks ja tehä siitä fighterin. ku siinä ihan kivan näkönen runko ja tankki ja muutenki sellanen et siit vois tehä ihan kivannäkösen fighterin :P
eskoal
Liittynyt:
31.3.2005 18:11

ViestiKirjoittanut eskoal » 15.10.2007 18:57

lartzze kirjoitti:sanokaahan onku millanen pyörä tuo RG. meinasin et vois ostaa talveks projektiks ja tehä siitä fighterin. ku siinä ihan kivan näkönen runko ja tankki ja muutenki sellanen et siit vois tehä ihan kivannäkösen fighterin :P


Kyllähän siitä jotain saa aikaseksi, mutta ainut onnistunut osa ulkonäöllisesti on tankki, tämä ssi soma mielipide. Runkoo en kehuis... Jos osaa iten tehä muutakin kun Bolt on, niin ihan kätsy projekti..
Bensaa suonissaan!
Kimbl
Liittynyt:
2.6.2006 19:37

ViestiKirjoittanut Kimbl » 16.10.2007 17:29

Rupesin tänää purkaa tota konetta niin kuuluuko ton pytyn toisen imu aukon olla L-muotonen ja toinen soikio? Ja mikä on maksimi koko kuinka isoks ton pytyn voi porata, ku oli männänrengas päässy tekee tuhojaan pakoaukon reunaan jonkin verran..
puukaasari
Pyörä:
Aprilia AF1 & Suzuki RG
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.5.2006 11:03

ViestiKirjoittanut puukaasari » 16.10.2007 18:45

Kimble92 kirjoitti:Rupesin tänää purkaa tota konetta niin kuuluuko ton pytyn toisen imu aukon olla L-muotonen ja toinen soikio? Ja mikä on maksimi koko kuinka isoks ton pytyn voi porata, ku oli männänrengas päässy tekee tuhojaan pakoaukon reunaan jonkin verran..


Toisen imuaukon kuuluu olla L:n muotoinen jottei alemman männänrenkaan liitoskohta osuisi imuaukkoon. Mäntiä tuohon saa ainakin 56mm asti sekä yli 56mm jos hankkii Suzuki TS:n mäntiä ja leikkaa 3mm pois helmasta niin sopivat kuulemma hyvin, tosin kestävyys saattaa alkaa olemaan tuolla 57mm vähän niin ja näin.
Urheilu ilman moottoreita on aika vaatimatonta
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 16.10.2007 19:09

Jeps. TS:n mäntä passaa vallan mainiosti gammaan, helmoja vain lyhentää niin on aivan vastaava kuin gamman oma, laki on kylläkin 0.3mm korkeampi mutta sillä nyt ei ole mitään merkitystä.

Pannun voi turvallisesti porata 56mm kokoon, 56.5mm koko on vähän niin ja näin, 57mm on jo aikalailla tuhoontuomittu, tsägällä voi toimia.

Mulla on yks gamman pannu kotona, ei vaan ole mitään hajua minkäkokoinen se on, tarttee mitata se kun lähden sipoossa käymään.
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
Green_
Pyörä:
Yamaha FZ1-N '09
Paikkakunta:
Iitti
Liittynyt:
7.4.2007 12:30

ViestiKirjoittanut Green_ » 17.10.2007 19:15

Mulle on tulossa Gammaan MotoGP -tyylinen Rizla+ -väritys. :P Olen niin kyllästynyt tohon vanhaan kuosiin.
Viimeksi muokannut Green_ päivämäärä 28.10.2007 18:03, muokattu yhteensä 2 kertaa
Kimbl
Liittynyt:
2.6.2006 19:37

ViestiKirjoittanut Kimbl » 19.10.2007 18:41

Oisko kellään tai löytyskö jostain netistä rg:n koneen räjäytyskuvia, ku selailin tätä topiccia nii ei noi vanhemmat linkit ainakaa toiminu?
puukaasari
Pyörä:
Aprilia AF1 & Suzuki RG
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.5.2006 11:03

ViestiKirjoittanut puukaasari » 19.10.2007 19:02

Kimble92 kirjoitti:Oisko kellään tai löytyskö jostain netistä rg:n koneen räjäytyskuvia, ku selailin tätä topiccia nii ei noi vanhemmat linkit ainakaa toiminu?


Itseltäni löytyy räjäytyskuvia koneelta, joten jos vaikka pistät yv:llä sun sähköpostiosoitetta ni voin lähettää ne sähköpostilla
Urheilu ilman moottoreita on aika vaatimatonta