Ghostly.K kirjoitti:Ääntää silleen jännästi, kosh... kosh...
Tarkoitat sellaista "kiertävää" ääntä ketjulta? Voi olla kireyden vaihtelua, jotku ketjulinkit jumissa, takaratas vääntyny tmv. Talven jäljiltä ja alkukevään suolasuihkussa ei tavatonta. Varmaankin kunnon voitelu auttaa, jotkut ottais ketjun jopa irti huolellista puhdistusta ja öljykylpyä varten. Mut jos vitja on viimesillään ni "why bother": ystävällinen tarvikekauppias myy uudet karvaisia käsiään hieroen
Loppuun kulunu ketju naksuu kun peruuttelet pyörää, ts. vetosuuntaa vasten jako ei sovi kuluneisiin rattaisiin. Rattaan hammasvälit kuluu näkyvän epäsymmetrisiks (laajenee suuntaan mihin veto kohdistuu), ja sen myötä hampaat muuttuu piikikkäiks, piikit saattaa jopa ruveta kaatumaan vedon suuntaan. Takarattaasta takaa akselin korkeudelta voi kokeilla nostaa ketjua irti rattaasta, eli jos se nousee hammastuksen puoleenväliin on ketju finito.
Anonyymi122 kirjoitti:Ei kerro välttämättä koko totuutta, mutta ei kyllä ihan terveeltä kuullosta.
Damn
Koskakohan Yamahan "no-good sorry yellow ääs" vedetään kaikkien tarvittavien oikeusasteiden läpi korvausvastuuseen näistä YZFR:n ongelmista? Ihan vihaks pistää.
Captain Obvious-huomiot koneesta on kai aika tarpeettomia. Mutta miks ihmeessä nelari nappais kii tasaisessa suht leppoisassa ajossa? Olisko mahdollisesti voitelussa jokin häiriö? Tossa vertailuvideoita etsiessä tuli esiin, et YZF-R125:ssa on esiintyny vesipumppuvikoja, ainakin Espanjassa? Jäähyvettä pääsis sekottuun moottoriöljyyn, ne menis sameaks ja värivikaiseks, ehkä näkyis tota majoneesimaista mössöä mitä linkin vesipumpussa näkyy? E: Ainaki RD-Yammussa kevätharmina tykkäs vesipumpun stefa joskus pullahtaa, juuri samanlaisin seuraamuksin
Lähde:
http://www.youtube.com/watch?v=lt_QnvHmV9k