Aprilia SX/RX125

^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 23.9.2013 9:51

vaihepolkimen akselin saa vaihdettua kytkinkopan aukasulla :nörtti:
j|m|
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut j|m| » 23.9.2013 11:24

Sen parempi sitten :D
Lave
Pyörä:
Aprilia SX125
Liittynyt:
7.5.2012 21:23
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Lave » 23.9.2013 14:38

Moro,

Tällä hetkellä apikassa vireinä arrow putkisto, snorkkeli irti imupuolelta, rave 1 ja tt setti kaasarissa. Parannusta kuitenkin oon hakemassa, eli kannattaisko sijoittaa tohon vforce 3 + VHSB 34 settiin? Ja mistähän mahtais saada halvimmalla vforcet, imukaulan, kaasarin (ja kaasuvaijerin jos tuorevoitelu pois)? Ja mitenkä muuten tuorevoitelun käytöstäotto tapahtuu näi helpoiten?
-unknown
Pyörä:
Aprillia rx125,2xhopper,papiska & ex Gilera
Paikkakunta:
Kerimäki
Liittynyt:
7.6.2009 21:24
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut -unknown » 23.9.2013 15:36

Lave kirjoitti:Moro,

Tällä hetkellä apikassa vireinä arrow putkisto, snorkkeli irti imupuolelta, rave 1 ja tt setti kaasarissa. Parannusta kuitenkin oon hakemassa, eli kannattaisko sijoittaa tohon vforce 3 + VHSB 34 settiin? Ja mistähän mahtais saada halvimmalla vforcet, imukaulan, kaasarin (ja kaasuvaijerin jos tuorevoitelu pois)? Ja mitenkä muuten tuorevoitelun käytöstäotto tapahtuu näi helpoiten?



Kannattaa. Paljon alavääntöisempi 34kaasarilla, ja yläkiertoisempi noilla v-forceilla. Halvalla et v-forceja oikein saa mistään, ellet seuraa purkuosia silmäkovana puolivuotta niinkuin minä tein ( v-force3 55€ ;) )
Eli saksasta lähtisin tilaamaan suoraan koko paketin, pjme:ltä. Käytetyistä vhsb kaasareista kuitenkin tälläkin foorumilla pyydetään +100€, ja uusi taitaa olla 150€

Tuorevoitelu lähtee, kun nappaset säiliön irti. Yhden letkun laitat öljyä täyteen, ja niihin öljypumpun nippoihin niin, että se letkussa oleva öljy kiertää kokoajan. Tämäkään ei ole pakollista, mutta itse tykkäsin noin tehdä.
Kaasarista tuorevoitelu letku tukkoon.
Öljysäiliön paikalle menee sit kivasti 0,5 limpparipullo ( ja siihen vaikka 2töljyt), ja desimitta. ;)
Kaasuvaijeri halvimmalla lähimmästä kaupasta. Polkupyörän jarruvaijeri, jossa mahdollisimman pieni nippa (jotta mahtuu alapäähän). Ja sit irtonippa kaasukahvaan.

E: ainiin, ja siitä kaasuasennon tunnistimesta ei tarvii välittää. Johot vaan irti, ja mäkeen.
Lave
Pyörä:
Aprilia SX125
Liittynyt:
7.5.2012 21:23
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Lave » 23.9.2013 19:51

-unknown kirjoitti:
Lave kirjoitti:Moro,

Tällä hetkellä apikassa vireinä arrow putkisto, snorkkeli irti imupuolelta, rave 1 ja tt setti kaasarissa. Parannusta kuitenkin oon hakemassa, eli kannattaisko sijoittaa tohon vforce 3 + VHSB 34 settiin? Ja mistähän mahtais saada halvimmalla vforcet, imukaulan, kaasarin (ja kaasuvaijerin jos tuorevoitelu pois)? Ja mitenkä muuten tuorevoitelun käytöstäotto tapahtuu näi helpoiten?



Kannattaa. Paljon alavääntöisempi 34kaasarilla, ja yläkiertoisempi noilla v-forceilla. Halvalla et v-forceja oikein saa mistään, ellet seuraa purkuosia silmäkovana puolivuotta niinkuin minä tein ( v-force3 55€ ;) )
Eli saksasta lähtisin tilaamaan suoraan koko paketin, pjme:ltä. Käytetyistä vhsb kaasareista kuitenkin tälläkin foorumilla pyydetään +100€, ja uusi taitaa olla 150€

Tuorevoitelu lähtee, kun nappaset säiliön irti. Yhden letkun laitat öljyä täyteen, ja niihin öljypumpun nippoihin niin, että se letkussa oleva öljy kiertää kokoajan. Tämäkään ei ole pakollista, mutta itse tykkäsin noin tehdä.
Kaasarista tuorevoitelu letku tukkoon.
Öljysäiliön paikalle menee sit kivasti 0,5 limpparipullo ( ja siihen vaikka 2töljyt), ja desimitta. ;)
Kaasuvaijeri halvimmalla lähimmästä kaupasta. Polkupyörän jarruvaijeri, jossa mahdollisimman pieni nippa (jotta mahtuu alapäähän). Ja sit irtonippa kaasukahvaan.

E: ainiin, ja siitä kaasuasennon tunnistimesta ei tarvii välittää. Johot vaan irti, ja mäkeen.


Tyyriiksi kyllä tulee, koko setti postikuluineen yli 400€.... Ehkäpä sitä jos talven aikana jaksaisi ruveta tekemään..
8ade8
Pyörä:
Ktm exc 125 -14
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
7.5.2009 17:48
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut 8ade8 » 23.9.2013 22:35

Kertokaas mistä ois hyvä ottaa heräte kahvan lämmittimille???? Missä muuten on 34mm kaasarissa seos ruuvi? onko se tyhjäkäyntiruuvin vasemmalla puolella? Millaset säädöt teillä on 34mm kaasareissa. Itellä pääsuutin nyt 160 ja tyhjäkäynti 65. Röpöttää iha törkeesti ala ja keski kierroksilla.
-unknown
Pyörä:
Aprillia rx125,2xhopper,papiska & ex Gilera
Paikkakunta:
Kerimäki
Liittynyt:
7.6.2009 21:24
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut -unknown » 24.9.2013 15:12

Siinä tyhjäkäyntiruuvin vasemmalla puolella joo :D

Säädöt on pyöräkohtaisia. 156ps 36tk ja k56 on suositusarvot.
Itsellä on 138ps 35tk ja k58neula ja hyvin toimii. Kokeilemalla ne selviää
8ade8
Pyörä:
Ktm exc 125 -14
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
7.5.2009 17:48
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut 8ade8 » 25.9.2013 11:41

Tuli vaihettua vakio kaasari takas ku vei bensaa niin törkeesti 34mm. Nyt siinä jää kierrokset pikkasen leijuu pariks sekaks johki neljää tonnii rpm. Se imukaula on hapertunu ja siin on pienii halkeemii. Ni siitä se varmaan vuotaa. Onko 34 kaasarin imukaula käypä vakio kaasariin? Voiko se vika olla jossain muussa osassa taikka kaasarin säädöissä? Saiskos sitä imukaulaa millään paikattua? Maksaa iha kivasti uus kaula 100e.
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 25.9.2013 12:10

Et oo osannu ajaa sillä :D joo jos imukaula paskana nii siittä vetää ilmaa ja kierrokset leijuu. Ei saa vakio kaasaria 34mm imukaulaan tietenkään.
Mulla on vakioimukaula ylimääräsenä
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 25.9.2013 12:15

-unknown kirjoitti:Siinä tyhjäkäyntiruuvin vasemmalla puolella joo :D

Säädöt on pyöräkohtaisia. 156ps 36tk ja k56 on suositusarvot.
Itsellä on 138ps 35tk ja k58neula ja hyvin toimii. Kokeilemalla ne selviää


No jo on pieni suutin! itellä ps 158 tk 34 ja K65 Täydellisissä säädöissä.
Eikä se nuin paljon heitä sama miten pyöräkohtaista :D
Räsässä oli ps160 samoilla vireillä
-unknown
Pyörä:
Aprillia rx125,2xhopper,papiska & ex Gilera
Paikkakunta:
Kerimäki
Liittynyt:
7.6.2009 21:24
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut -unknown » 25.9.2013 15:58

Väitätkö että mun pitäis laittaa ps.160 perusteella, kun muillakin on ? :-D :-D
Jos se on säädöissä 138 pääsuuttimella niin miksi sitä isontamaan?
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 25.9.2013 16:53

en, kuulostaa vaa vitun pieneltä :P
8ade8
Pyörä:
Ktm exc 125 -14
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
7.5.2009 17:48
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut 8ade8 » 25.9.2013 21:13

Onko näissä maadoitus puolankiinnikkeissä? vai missä?
NiiN-Aina
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
8.7.2011 10:16
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut NiiN-Aina » 25.9.2013 21:18

juu puolan alla on maadoitus.
reziner
Liittynyt:
19.3.2012 22:11
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut reziner » 25.9.2013 21:25

Itellä on 34 153 PS, 35 TK, sitten puoltoista kierrosta auki seosruuvi. Hyvin toimii, 155 menee jo vähän tukkoseks.