Honda CB125:set

Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34
Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut Tume34 » 21.10.2004 13:46

Olisin nyt ostamassa piikkiä, ja suunnitelmissa on Honda CB125T, ja vielä luultavasti deluxe-malli, kaikki -83:sesta ylöspäin. Eli jos jollain on kokemuksia tästä piikistä niin tänne vain kirjottelemaan, tiedot kaikista tyyppivioista, huipuista ja tehoista yms. kiinnostaa, ja lisäksi olis kiva tietää tämän kevarin edut ja haitat, mitä niitä löytyy.
Viimeksi muokannut Tume34 päivämäärä 31.1.2005 22:18, muokattu yhteensä 1 kerran
Laakeri
Paikkakunta:
rovaniemi
Liittynyt:
8.7.2003 8:59

ViestiKirjoittanut Laakeri » 21.10.2004 13:58

Noh, itse ajelin korttini tommosella. Kyllähän sillä kelpas huruttaa, vääntävä kone. Potkua oli ihan kohtalaisesti, tosin se taisi olla rajoitettu, koska vitosvaihteella se hyytyi. Ihan jees äänet siinä kyllä oli, vingutti kiekat yli 10k, niin kyllä laulo makiasti :P Alusta oli ihan kohtalainen, parempiakin nähty. Ihan nätisti se kampe otti sen reilu satasen mittariin :P Kyllä semmosen voisin ottaa, jos jostain saisin
nassikka
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
18.6.2003 13:27

ViestiKirjoittanut nassikka » 21.10.2004 16:40

eikös tuo oo just se tuplakaasari-malli? ;)
pyörän kuvat löytyy: http://www.bikepics.com/members/hondaspeed/91nsr125/

Ahdin määrää tahdin ;)
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 22.10.2004 16:08

Eihän niitä tietääkseni ole kuin tuplakaasari malleja? Jos se on rajotettu, niin oisko kellään tietoo että missä siinä on niitä kuristuksia? Ja paljo se suunnilleen kulkee tasasella?
Dank memes melt steel beams.
Laakeri
Paikkakunta:
rovaniemi
Liittynyt:
8.7.2003 8:59

ViestiKirjoittanut Laakeri » 22.10.2004 16:12

Kaipa se on putkesta kuristettu jos on. Uskosin mokoman kapistuksen menevän joku 115 ainakin mittariin. Nätisti se yli sata kauhopi :) Viila käteen, niin irtoaa jokunen kaakki lisää. Samalla tekee uuden putkiston, niin legenda menee täysiä :)
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 22.10.2004 16:31

Niin, ja änkkäriä voi luultavasti muokata sieltä ne nelarit kuulemma on kuristettu. Mutta tuollasen minä hankin, kuhan tässä on mopo saatu myytyä alta pois.
Dank memes melt steel beams.
uni-trak
Pyörä:
pieni nelarikustomi
Paikkakunta:
Kauhava
Liittynyt:
27.7.2003 14:57

ViestiKirjoittanut uni-trak » 26.10.2004 14:43

Onhan noita 00-> malleja ainakin mutta ei tuu suomeen kai. ihan siisti mutta neliskanttinen etulyhty on ruma, pyöreä sen pitää olla.
Radoni
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
8.2.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Radoni » 26.10.2004 16:03

joo tuommosella tullu itekkin ajettua, kiva peli ja hyvin sykkii :)

kiva olis tuommosesta rakennella rottapyörää, yhdellä änkällä tai vaan suorilla putkilla, cli-onit paikallee ja turhaa rihkamaa irti niin paljo ku lähtee.

Kaverin broidilla oli tuos 90-luvulla kiva häkätin, monkey cb:n koneella (vm. -82). sano että väännöt riitti siihen runkoon ihan passelisti. :D
nii ja tästä viel kuva: http://koti.phnet.fi/imelekaa/apina.jpg
123aaa
Liittynyt:
13.6.2004 1:32
Oma cb

ViestiKirjoittanut 123aaa » 3.1.2005 0:54

Yritetääs herättää nää cb miehet jos vaikka innostuisitte enemmän turisemaan:) Meikäläisellä on itsellä vuoden 84- cb td elikkäs deluxe(mitähän deluxee tossakin on:) ) Viimekesän sillä ajelin ja mittariin kerty reilut 7000km lisää ja pientä muutostakin honda koki kesän aikaan. Pyöree lamppu joka asennettiin vähän alemmas, ja pyöreet mittaristot lasikuidusta. Nyt on talvella lisäks tulossa pieni varttikate eteen, uus pyöreempi takakate, sekä uus pyöreempi ja pienempi etulokari(ilman spoileria :) ) kaikki em. osat omavalmisteena lasikuidusta. Lisäks pyörään tulee clip-on stongat (nekin omavalmistetta). Kone onnyt purettuna ja oottaa uusia mäntiä ja nokan laakerointia. Kannesta ajoin valupurseet pois ja samalla ajoin pois porrastuksen imukurkkujen ja imuaukkojen liitoksesta. Myöskin saattaa olla että teen pyörään rosteriputkiston jos saan jostain halvalla hommattua materiaalit. Nuo laiskuituosat on hiontavaiheessa ja noi clip-onit on kasaan hitsausta, hiekkapuhallusta ja maalausta vaille valmiit ja pyörän pitäs olla valmis viimestään ajokeleihin mennessä. Kuvia laitan vaikka sitte valmiista pyörästä.
edit: Muutamia pilkkuja pisteitä jottette vallan sekoo.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 3.1.2005 1:26

:) loistavaa! kerrankin joku rakentaa laadukkaasti myös cb:tä. Ettei mitään kauheeta orgistelua kun nuo isot jätkät tuntuvat pitävän cb:n virittelyä perisyntinä.
123aaa
Liittynyt:
13.6.2004 1:32

ViestiKirjoittanut 123aaa » 3.1.2005 1:35

:) loistavaa! kerrankin joku rakentaa laadukkaasti myös cb:tä. Ettei mitään kauheeta orgistelua kun nuo isot jätkät tuntuvat pitävän cb:n virittelyä perisyntinä.


Aivan ja minä en aivan ymmärrä sitä miksi noita 80-luvun cb:itä pitäisi säästellä sillä ne eivät ole mitään harvinaisuuksia vaan ihan käyttöpyöriä lähinnä. Tosin minulla on itsellä kaikki alkuperäiset osat tallessa ja pyörä on täysin palautettavissa alkuperäiseen kuntoon(lukuunottamatta kannen kanavia), mutta enivei. Sen ymmärrän jos halutaan säästää noita 70 luvun k5 ja b6 pyöriä koska ne alkavat olla jo harvinaisempia.
Moukari
Liittynyt:
10.4.2004 23:57

ViestiKirjoittanut Moukari » 3.1.2005 10:36

Joo kaikki kellä vaan cb löytyy talista taikka vintiltä niin tänne! JA virittäkää niitä, tuon saa suht vaivattomasti jos vaan nelarit ei oo outo käsite niin kulkemaan 160km/h! Ja komeehan cb on, miltei ainoa japsi jonka huolisin. Oli monta cb osto ilmotusta koluttu läpi ennen kuin törmäsin cagivaan...
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 3.1.2005 10:45

hei BrunoB, tuo 160 kuullostaa enemmän kuin epärealistiselta. jos vakiona huiput on n.120 (muistaakseni) ja polleja löytyy 17hp@10500rpm, niin tuon 160km/h (todellista) voit jättää pois märistä unistaskin..... testien mukaan kulki tuon 120 vain hyvissä olosuhteissa.
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
mazza
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.4.2003 21:56

ViestiKirjoittanut mazza » 3.1.2005 11:39

Juhe S kirjoitti:hei BrunoB, tuo 160 kuullostaa enemmän kuin epärealistiselta. jos vakiona huiput on n.120 (muistaakseni) ja polleja löytyy 17hp@10500rpm, niin tuon 160km/h (todellista) voit jättää pois märistä unistaskin..... testien mukaan kulki tuon 120 vain hyvissä olosuhteissa.

kyllähän tuo 160km/h on jo aika kova sana, mut jos huomasit, moukari mainitsi et "jos nelari ei oo outo käsite". tällä tarkotettiin sitä että sitä myös OSATAAN virittää. kummaa kun porukka tulee aina riehuu et ei nelaria saa kulkemaan. kuinka moni oikeesti tietää nelarin virityksestä? vinkkinä semmonen et pikkufiiattien venttiileistä saa sorvattua oivia venttiilejä näihin laitteisiin ;)
Tie päättyy - riemu alkaa.
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 3.1.2005 12:00

mazza kirjoitti:kyllähän tuo 160km/h on jo aika kova sana, mut jos huomasit, moukari mainitsi et "jos nelari ei oo outo käsite". tällä tarkotettiin sitä että sitä myös OSATAAN virittää. kummaa kun porukka tulee aina riehuu et ei nelaria saa kulkemaan. kuinka moni oikeesti tietää nelarin virityksestä? vinkkinä semmonen et pikkufiiattien venttiileistä saa sorvattua oivia venttiilejä näihin laitteisiin ;)


160km/h todellista = cb:n painoisessa vehkeessä tehoa pitäisi löytyä about 30heppaa(=240hp/litra). aika seppä saa olla jos sellaset tehot nelaripiikkiin taikoo...