Rasenger kirjoitti:zeiou kirjoitti:Avasin sen jäähdytinnesteen tyhjennysruuvin ja sieltä tuli jotain, mutta paisuntasäiliöstä ei tullut mitään, joten imin ne sieltä pois. Täytin paisuntasäiliön uudella jäähdytinnesteellä. Mitäs nyt sitten pitäisi tehdä, koska eihän ne nesteet ole kuin siinä säiliössä, mutta ei letkuissa ja lohkoissa.
Se olisi pitänyt täyttää sieltä syylärin täyttökorkista. Noh, sun ei auta kuin käyttää konetta pieni hetki (about minuutti), sitten alat täyttämään sieltä syylärin korkista niin kauan et tulee merkkiviivaan. Sitten käytät konetta vaikka viitisen minuuttia ja puristelet letkuja että lähtee ilmat pois (korkin voi jättää raolleen). Sitten katsot jälleen syyläristä tarviiko lisätä.
Rasenger kirjoitti:Tuo oli varmaan läppä, mutta sanotaan silti että netistä jos lukee esim. 30 positiivista kommenttia jostain renkaasta ja toisesta 30 negatiivista kommenttia niin tietää testaamattakin kumpi on parempi.
En tiedä missä vaiheessaa nyt meet, mutta homma menee näin: jostain random tyhjennysruuvista nesteet pois siitä jäähdytysjärjestelmästä, eli syylarista, pytyistä ym. Sitten erikseen esim. letkun irroittamalla paisuntasäiliö tyhjäksi, sitten syylarista se korkki auki ja syylari täyteen litkua, sit letkujen puristelua ja kallistelua ni ilmat liikkuu ja sen jälkeen lisää nestettä. Sitten täytät paisuntasäiliön niin, että aluksi ilmaat sen letkun, eli letku maahan suunnattuna täytät, kunnes sieltä alkaa tulla nestettä. Sitten tökkäät sen takas paikalleen ja paisuntasäiliö ylämerkkiin. Sit ilman syylarin korkkia kone käyntiin ja heiluttelet pyörää, jolloin ilmat lähtee veks. Aina kun pinta laskee ni lorauttelet lisää nestettä(voit sammuttaa koneen välillä tai olla sammuttamatta). Sitku pinta ei enää laske ni korkki kii ja ajelemaan. Sitte esim. seuraavana aamuna ennen ajoja katot että syylari ja paisuntasäiliö on täynnä.zeiou kirjoitti:No ihmettelin sitä myös, kun ohjekirjassa lukee, että: "lisää nestettä aina paisuntanestesäiliöön"
Täytin jo sen paisuntasäiliön upper -merkkiin asti?
Ja otetaan se pilkku momentista pois, eli se on 25Nm, eli 2,5kgfm. Tuohon kiristykseen riittää hyvin tosiaan semmonen pikku nykäisy siitä, kun se proppu on "pohjassa".mustavi kirjoitti:4) Putsaa propun ja öljypohjan kierteet, uusi tiiviste jos tarpeen, ja kierrä proppu taas paikalleen. Momentti on 2,5Nm - proppua ei pidä jengata kiinni apinan raivolla koska alumiinisesta lohkosta menee helposti kierteet.