Messico kirjoitti:Kirjottelen etusivulle juttua tässä flunssassa aikani kuluksi, mikäili joku haluaa parannella tekstiä, niin yv:llä viestiä. Mielestäni etusivulla kun on juttua, niin enempi säästyy tilaa paskanjauhantaan eikä tule niitä "turhia kysymyksiä"
Jos teksti kelpaa etusivulle, niin joku mode vois pistää sen sinne.
"Gas Gas SM125 & EC125 (2t)
Gas Gas SM125 & EC125 ovat ratapyöriä, jotka on mahdollista myös saada valkokilpisiksi.
Hyvää:
+Tehokas moottori
+Moottorin luonne
+Ulkonäkö
+Säädettävät osat mm. iskunvaimennus
+Kasattu parhaista osista
+Ketterä sekä helppo ajaa
Huonoa:
-Hinta
-Alavääntö
-Huoltoväli
-Bensan- ja öljynkulutus
-Sivujalka
-Leipurin maineessa (?)
+/- Kisamaiset äänet
Teho:
A1: ~5hp
TT: ~30hp
Huiput: Väleistä riippuu. SM malli vakio-väleillä noin 130-140km/h.
Kuristuksena näissä on maahantuojalta tullessaan putken alkukäyrässä, äänenvaimentimen päässä, ilmanputsarissa sekä pakoaukonsäädin on lukittu ala-asentoon. Tuorevoitelua ei tuttuun tyyliin näissä ole, joten 2% 2-tahtiöljyä bensan sekaan joka tankkauksen yhteydessä. Pyörä on kasattu parhaista osista, joita tukee mm. Öhlins, Marzocchi, Messico, HEBO, Michelin ym ym. Tankin koko on 9L, jolla ajelee ajosta riippuen ~60-100km.
Katukäyttöön tätä peliä ei luonnollisesti suositella korkean huolto-välin, kisakireyden sekä bensan kulutuksen takia. Pyörä ei tykkää "tasa-kaasuttelusta", eli kaasua on pumpattava matkan aikana, kaasun asento on oltava kierrosten mukana sekä lämmitettävä ennen liikkelle lähtöä huolellisesti. Moottori on luonteeltaan yläkierroksinen, joten verrattuna kilpailijoihin (TM,KTM,WR), ovat alaväännöt olemattomat, eli kytkintä saa luisutella. Eli pyörä rakastaa yläkierroksia ja ytyä tuntuu olevan myös siellä.
Mittaristo on digitaalinen, kaikilla mausteilla varustettu sekä selkeä luettava säällä kuin säällä. Uutena mittaristo kusee pikkasen ylöspäin, mutta pienellä vaivalla sen saa kalibroitua oikein. Myös iskunvaimennus ja keula on säädettävä. Maahantuojalta tullessa perä on aivan liian matala ja sitä sietää säätää jos pituutta löytyy enemmän kuin 160cm.
Varaosia myy:
-Maahantuoja, Ahvala Racing
http://www.gasgas.fi-Kaikki Gas Gas- jälleenmyyjät, esim.
http://www.cellenmc.fi-Muoveja, ym.
http://www.jokaosa.fiHuoltoja ja hintoja:
-Laatikkoöljyt 400-600km välein (15¤)
-Tulppia 1-2tkm välein (12¤), alkuaikoina enemmän
-Ketjuöljyt, ilmanputsariöljyt, ilmanputsarit, ketjut, rattaat ym
-Mäntäsarja 3-6tkm (120¤)
-Koneremppa 8-15tkm välein:
-Kiertokankisarja (~130e)
-Tiivistesarja (~50e)
-Laakerit (~100-150e)
Muuta huomioitavaa:
-Poliisit kiinnostuu ehkäpä liikaakin pyörästä
-Hana suljettava joka kerta ajon jälkeen, kaasari tulvii bensaa kun pyörä ei ole käynnissä ja pyörä kallellaan.
-Penkki hemmetin kova
-Vakio kilventeline ruma, jonka saa kyllä nätiksi leikkaamalla saumaa pitkin, jonka jälkeen kilvenkulma on tosin laiton.
-Maahantuojalta pyörä on rekisteröity kahdelle, sekä kädenpaikat toiselle matkustajalle, mutta jalkatapit puuttuvat."