Honda NSR 125

Ale-ksi Moderaattori
Liittynyt:
30.3.2009 15:07
Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut Ale-ksi » 14.11.2011 20:14

Vanhat viestit täällä.

Muistakaa huomioida myös nämä: http://www.motot.net/wiki/Honda_NSR ja http://www.motot.net/wiki/Honda_NSR_huolto_ja_korjaus
Egez
Pyörä:
Tunturi Tiger Aqua X2 (1986 80cc & 1996 50cc) Yamaha DT 1990
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
17.11.2008 21:39
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut Egez » 17.11.2011 18:56

Mites noi uudenmallin katteet sopii vanhempaan? Ei mitenkään? Ostin sellasen vanhemman mallisen näsärin ja ei kauheesti huvittais noita katteita alkaa hiomaan. Vehkeessä on Aprilia Rsn etukate ja tankin päällinen, tarkoitus olisi jättää nuo etukatteet ja hommata oma tankinpäällinen ja takakatteet.
http://img220.imageshack.us/img220/8797/userbar828493.gif
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut Jepex » 17.11.2011 19:14

hke95 kirjoitti:Mites noi uudenmallin katteet sopii vanhempaan? Ei mitenkään? Ostin sellasen vanhemman mallisen näsärin ja ei kauheesti huvittais noita katteita alkaa hiomaan. Vehkeessä on Aprilia Rsn etukate ja tankin päällinen, tarkoitus olisi jättää nuo etukatteet ja hommata oma tankinpäällinen ja takakatteet.


No ei varmasti suoraan sovi, mut muokkaamalla ehkäpi.
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut L_rppa » 17.11.2011 23:49

Eroaa ihan helvetisti, esim. uudemmanmallisen näsärin tankki ei mene mitenkään järkevästi tuohon vanhaan. Takakatteet saattaisi mennä jopa ihan semihyvin, mutta niitäkin joutuis muokkailemaan rajusti.

Ps. Katselkaapas ilmotukseni, löytyis näsäriin turhaa roinaa ja ihan hyvää osaa :)
spurgubomber
Liittynyt:
15.1.2010 12:59
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut spurgubomber » 22.11.2011 11:25

mitä kaikkee pitää purkaa näsärist et saa lamput vaihdettu? pitääkö kaikki katteet riisua?
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut L_rppa » 22.11.2011 13:18

Uudemmassa ei tarvi purkaa mitään siitä edestä. Paitsi jos ottaa mittarin pois niin helpottunee. Vanhemmasta mittari pois niin pääsee kantoihin käsiksi.
Matte1411
Liittynyt:
12.7.2009 13:50
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut Matte1411 » 22.11.2011 21:58

Mietin tässä että mitenköhän tuon näsärin kytkimen kuuluu ottaa että kun itselläni ottaa jo melko pienestä liikkeestä kun vaijerin välys on poistunut, että meinaako tämä samaa asiaa kuin autossa että kytkin alkaa olla kulunut?
Eli en nyt puhu vaijerin säädöstä vaan kytkimen liikkeestä kun kahvassa tuntuu "vastusta".

Eli lyhyesti sanottuna kun olen vetänyt kahvaa sen verran että se ohjeen mukainen 1-2cm vaijerin välys on poistunut, kytkin ottaa jo pienestä liikkeestä, onko tämä oikein vai alkaako kytkin olla lopussa?
Gothicium
Pyörä:
Honda NSR 125R -03
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
18.12.2009 21:45
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut Gothicium » 23.11.2011 9:44

pari kysymystä putkista. onko kellään kokemusta Arrowin putkesta nässen vakiokaasarilla? miten kiertää/vääntää milläkin tehoalueilla? entä onko mahdollista ilman mitään tehohaittoja sovittaa joku suuremman pyörän slipari änkän paikalle? ja sitten toinen kysymys, miten mittarinlevyt saa helpoiten pois mittaristosta? (kierroslukumittarin taustalevy on haljennut omasta ja tarttis päästä vaihtamaan)
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut Jepex » 23.11.2011 23:38

Edelleenki taitaa tuo teharin hommaaminen olla yks turha kans jossei isompaa kaasaria hommaa.
Gothicium
Pyörä:
Honda NSR 125R -03
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
18.12.2009 21:45
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut Gothicium » 24.11.2011 0:03

aivan, unohin lisätä hommaavani samalla jonku 30mm PHBH:n kylkiäisiksi teharin kanssa. onko liian pieni että tuo kunnolla tehoja? olisko kellään myydä ton kokosta tai isompaa?
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut Jepex » 24.11.2011 21:18

Kai se riittää. Itte kyl jostai joskus lukenu et joku 32mm ois parempi.
Gothicium
Pyörä:
Honda NSR 125R -03
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
18.12.2009 21:45
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut Gothicium » 24.11.2011 22:29

jeps. entä 34mm? tukehuttaako se jo 125cc sylinterin? onko se parempi 180cc:lle vai meneekö vakion kanssa ilman ongelmia?
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut L_rppa » 25.11.2011 1:27

Täältä löytää vastauksen, en nyt muista millä sivu(i)lla tuosta on puhuttu, mutta hae vaikka tosta viestiketjusta jollain hakusanalla.
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut Jepex » 26.11.2011 17:26

Nytkö sitten näsäristä kamme laakerit menossa kun pitää tuollaisen oudon "sirinä" tai tuommotteen.
Eli kun vettä oli päässyt kampikammioon, ehti olee jonki aikaa nii ruostunu vähä oli laakerit yms, tyhjäsin kammion, pistin sitten jotain liuotinta irroittamaan ruosteet.

Tämän jälkeen laitoin 2t öljyä kammion täyteen ja pyörittelin kampee, jonka jälkeen taas pyöri hyvi laakerit. Mutta käynnissä omituinen sivuääni (?)

Eli pitäiskö nyt sitten vaihtaa kammenlaakerit ?
http://youtu.be/vQQDvECM1VM
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut LaneKit » 26.11.2011 17:57

Joo todellaki jos ovat ruostuneet ja isoin ongelma saattaa olla se et kietariki on saattanu ruostua. Tai siis sen neulalaakeri.

Omastaki kuuluu koneesta kaikemaailman rohinoita, mutta kaikki on vasta uusittua ja 100% tikissä, et ei oo mitään vakavaa, mut jos toi on tullu ton veden mukana ni kyl uusisin laakerit, ainaki jos kerra jumissaki ollu.

Ite oon huomannu et tetsarit ja nasset vaa kuulostaa vitun traktoreilta tyhjäkäynnil :lol: