Lue nämä ennen kysymistä!
http://www.yamaha-motor.fi/products/motorcycles/125cc/
http://www.motot.net/wiki/Yamaha_WR125X/R
Tekniikasta voi keskustella ko. moottorin omassa topikissa.
Vanhat viestit: viewtopic.php?f=100&t=83589
Oon täs jo vähä aikaa aatellu että kannattaisko laittaa ruiskusäätöihin kun on arrowin kokoputki kiinni. Mitä ootte mieltä?
Muussi72 kirjoitti:Pitäiskö mun vaan hommata weeärrään pelkkä arrowin änkkä jos kokoputkella vetää laihalle ja on vaan haittaa? ku kuulemma ei se alkukäyrä paljoo vaikuta?
Murska Arska kirjoitti:Kirjoitetaan nyt vielä kerran ja selkeämmin että asia menee perille.
Jos teet muutoksia pakoputkistoon tai imupuolelle, pitää säätää ruiskun syöttö uudestaan. Aivan sama vaihtaako pelkän vaimentimen vai koko putkiston. WR käy jo valmiiksi laihalla ja hengittävämällä vaimentimella/putkistolla tilanne menee huonompaan suuntaan. Ainoa järkevä ratkaisu on joko pitää vakioputkisto, tai jos vaihtaa putkistoa niin joko potikka tai PCV. Potikalla saadaan ilmeisesti seokset "alueelle" ja PCV:llä just kohdalleen.
Onko joku potikan laittaja käyttänyt pyöräänsä seosmittarissa?
Alexir kirjoitti:Kyllä, WR käy laihalla, eiköhän se ole sanottu jo aika moneen otteeseen?
Näin lopuksi "potikka" tai PC(V) ei ole pakollista, mutta joskin suositeltavaa.
Murska Arska kirjoitti:Alexir kirjoitti:Kyllä, WR käy laihalla, eiköhän se ole sanottu jo aika moneen otteeseen?
Näin lopuksi "potikka" tai PC(V) ei ole pakollista, mutta joskin suositeltavaa.
Jos näin haluaa uskotella vastoin selviä faktoja niin onnea valitsemallesi tielle. Aikansa kun itselleen uskottelee näitä asioita niin tottahan siitä tulee. Faktat vaan kertoo aivan toista, viimeistään silloin kun lyödään lambda kiinni ja ajetaan konetta rullilla.
Murska Arska kirjoitti:Sun mielestä ajetaan mielummin laihoilla seoksilla ja toimimattomalla moottorilla ja vaihdetaan kuluvia osia siksi ettei haluta säätää seoksia kohdelleen. Tervettä meininkiä.
Voihan voitelemattomilla ketjuillakin ajaa, mitä niihin öljyä tuhlaamaan kun sillä rahalla saa ostettua uudet ketjut/rattaat... Tajuatko pointin?
Jos haluaa ajaa moottorilla joka toimii kuten kuuluu, ettei käy vaarallisen laihalla joka lyhentää moottorin käyttöikää, silloin noi toimenpiteet on pakollisia putkiston vaihdon yhteydessä.
Mä en enempää lähde tästä asiasta kinaamaan, multa tuli jo perustelut laihan seoksen vaaroista, kuten Yaaaamahalta.
Mutta kun ei uskota niin ei, pitää väkisin väittää faktoja vastaan.
Jokainen toki tekee mitä haluaa pyöränsä kanssa mutta ainakin nyt pitäisi olla tiedossa riskit liian laihasta seoksesta.
Alexir kirjoitti:Jatkot YV-> ?