Ymmärtääkseni Mitoa ym. wanhoja tehokkaita kevareita voi ajaa alkuperäistehoisena vain jos ne ovat museorekisterissä, ja siten muutenkin alkuperäiskuntoisia, ei-rakenneltuja. Täysin toinen kysymys on ajolupa, eli vaikka MR-Mito olis laillinen tieliikenteessä et kuitenkaan saisi ajaa sillä alkuperäistehoisena, koska A1-zetti ei riitä. Italiassa nuo pikkuhäjyt 125-katuraaserit 1980/1990-luvuilta jne. ovat haluttuja, eli sieltä vois saada apua varaosiin ym.... tais olla klubitoimintaakin ("125 sportivi"-yhteisö ?).
Kuristettuna taas kireä italoraaseri on varmaan aika ankea ajaa, räkii ja rutkuttaa yhteistyöhaluttomana, kun se täystehoisena on herkullinen, reagoi kaasuun kuin mikäkin sähkökone (omistin pari vuotta Mitoa edeltävän C12R:n, mikä oli hysteerisen hauska pienillä mutkapätkillä kaukana taajamista, mutta japseihin verrattuna myös yks perkeleen riesa pitää kunnossa). Itselläni 1982 RD125LC 10W:n palauttaminen liikenteeseen täysillä 21 hv *virn* työn alla: esimerkiks vakuutusyhtiössä eivät osanneet antaa kunnollista neuvoa.
Veteraanimoottoripyöräkerhon museotarkastaja tietänee: https://www.vmpk.fi/
Kuristettuna taas kireä italoraaseri on varmaan aika ankea ajaa, räkii ja rutkuttaa yhteistyöhaluttomana, kun se täystehoisena on herkullinen, reagoi kaasuun kuin mikäkin sähkökone (omistin pari vuotta Mitoa edeltävän C12R:n, mikä oli hysteerisen hauska pienillä mutkapätkillä kaukana taajamista, mutta japseihin verrattuna myös yks perkeleen riesa pitää kunnossa). Itselläni 1982 RD125LC 10W:n palauttaminen liikenteeseen täysillä 21 hv *virn* työn alla: esimerkiks vakuutusyhtiössä eivät osanneet antaa kunnollista neuvoa.
Veteraanimoottoripyöräkerhon museotarkastaja tietänee: https://www.vmpk.fi/