Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 13.6.2010 17:08

CruisingFast kirjoitti:Eilen sitte meni miitistä tullessa joku sähkö kapistus hajalle. Epäilisin CDItä. KAikki johdot on ok.

Elikkä Roksissa on vähän kovempi pytty ja aikamoisen kaasu-pohjassa ajon jälkeen sammu vaan eikä lähtenyt enään käyntiin. Kokeilin eri tulpilla mutta millään ei antanut kipinää joten tarkoittaa sitä että nyt on vika sähköissä?
Omassa Roksissahan on pytty joka kiertää aika lailla vakiota enemmän niin menisikö puola hajalle vai CDI? Pitäisikö ostaa millainen puola ja CDI että tästä lähtien kestäisi? Pyttynä toimii Malossi MHR Replica 70cc.

kato nyt ettei ole lämpöleikannut/leikannut kiinni. Paljonko pytyllä ajettu? Sitä mietin että kestääkö vakio sähköt noin kireen pytyn?
CruisingFast
Liittynyt:
24.2.2010 9:43

ViestiKirjoittanut CruisingFast » 13.6.2010 23:38

kalleppi3 kirjoitti:
CruisingFast kirjoitti:Eilen sitte meni miitistä tullessa joku sähkö kapistus hajalle. Epäilisin CDItä. KAikki johdot on ok.

Elikkä Roksissa on vähän kovempi pytty ja aikamoisen kaasu-pohjassa ajon jälkeen sammu vaan eikä lähtenyt enään käyntiin. Kokeilin eri tulpilla mutta millään ei antanut kipinää joten tarkoittaa sitä että nyt on vika sähköissä?
Omassa Roksissahan on pytty joka kiertää aika lailla vakiota enemmän niin menisikö puola hajalle vai CDI? Pitäisikö ostaa millainen puola ja CDI että tästä lähtien kestäisi? Pyttynä toimii Malossi MHR Replica 70cc.

kato nyt ettei ole lämpöleikannut/leikannut kiinni. Paljonko pytyllä ajettu? Sitä mietin että kestääkö vakio sähköt noin kireen pytyn?

Ei ole lämpöleikannu tai kiinnileikannut. Pytyllä ajettu se 500km suunnilleen. Niimpä, itekki mietin että kestääkö vakiosähköt tuota pyttyä ja sen takia vähän kyselenkin täällä :D
Ari$aka
Pyörä:
Honda CRF 450 '04
Paikkakunta:
Soini
Liittynyt:
2.10.2006 20:01

ViestiKirjoittanut Ari$aka » 13.6.2010 23:40

Kyllä niitten tommosen pytyn pitäisi kestää. Kannattaa kokeilla ensin vaihtaa puola, jos ei anna kipinää sittenkään niin vaihda CDI.

Vakio CDI-boksi rajoittaa jonkun verran pytyn kiertämis haluja, joten ei sen hirveitä pitäisi kiertää. Jos haluaa enemmän kierroksia niin jotain viri CDI-boksia/puolaa vakioitten tilalle, tai sitten kisasähköt.
"Kun haluton laittaa tarpeettoman tekemään hyödytöntä, tuntuu siltä, että turha työ menisi hukkaan"
AndreClanX
Liittynyt:
31.3.2010 20:00
Aerox brobleema

ViestiKirjoittanut AndreClanX » 28.6.2010 16:30

Nooni elikkäs olis sellanen ongelma että mun roxista meni cdi boxi paskas ja tossa toissa päivänä hommasin uuden mut totesin et se oliki vanhemman roxin Cdi. oisko kellään mitään hajua miten sen sais siihen toimimaan?
Uoti
Pyörä:
MBK Nitro
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
18.5.2009 20:57

ViestiKirjoittanut Uoti » 4.7.2010 0:02

missä vika kun ajettiin kavereiden kanssa kauppaan, oltiin kaupassa noin 6-7 min. ja lähettiin ni vaikka kuinka polki ni ei lähteny skootterini käyntiin :o kauan sitä sai polkea ennen ku lähti. välillä vaan hörähti muttei pysy käynnissä ja kun laittaa pyyryn päälle ja kaasuttelee niin se käy mutta niin pienillä kierroksilla että kun päästää kaasusta sammuu.
Alec__
Liittynyt:
27.9.2006 11:13

ViestiKirjoittanut Alec__ » 6.7.2010 21:14

miten kisasähköjen säätö käytännössä menee? mistä tiedän mihin päin säätää ym. Ei oo aikaisempaa kokemusta.
Motoforce 70cc Alu-Racing Stage6 R1200 Piaggi00n @mototalli
Naichou
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
27.7.2008 0:56

ViestiKirjoittanut Naichou » 6.7.2010 21:48

Minkä merkkisiä kisasähköjä olet asentamassa?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 6.7.2010 21:50

Staattorin pultit löysälle ja pyörität staattoria johonkin suuntaan. Vastapäivään pyörittäminen aikaistaa ja myötäpäivään pyörittäminen myöhäistää sytytystä. Sitten vaan pultit takaisin kireälle ja testirundia.

Jos sähköt on liian aikaisella, kone potkii takaisin poljettaessa, saattaa nakuttaa ja käy kuumana, jos liian myöhäisellä niin ei ole tehoa ja kone ei ota kierroksia kisasesti. Sytkä on kohdallaan jos tyhjäkäynti on hieman epätasainen, ei paljoa, mutta vähän. Kierrokset eivät kuitenkaan saa vaeltaa. Perusidea on saada sytkä niin aikaiselle kuin mahdollista ilman edellä kuvattuja oireita.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Alec__
Liittynyt:
27.9.2006 11:13

ViestiKirjoittanut Alec__ » 6.7.2010 22:07

kiitos paljon! hpi innerrotor 06.
Motoforce 70cc Alu-Racing Stage6 R1200 Piaggi00n @mototalli
CruisingFast
Liittynyt:
24.2.2010 9:43

ViestiKirjoittanut CruisingFast » 14.7.2010 3:19

Roksista on nyt vaihdettu KAIKKI sähköön liittyvät osat eikä skopa silti anna kipinää!
R-Setupin sytytys (Staattori, magneetonkoppa, pohjalevy ja se pieni härpäke). R-Setupin CDI, Tarvikepuola, NGK Kisa tulpanjohto, NGK B9HVX tulppa. Kaikki nämä vaihdettu täysin uusiin eikä anna kipinän kipinää.
Johtoja aloin purkaa enkä nähny mitää poikki menneitä tai huonossa kunnossa olevia. Valoihin syttyy valot kun pyörää polkee mutta tulpasta ei anna kipinää ollenkaan.

Tämä siis tapahtui ajon aikana kun yhtäkkiä pyörä hyyty ajossa täysin. Ei vastannut kaasuun tai mitää ja sen jälkeen huomattiin ettei anna kipinää. Aluksi luulin että puola olis hajalla mut ei auttanu sen vaihtokaan. Seuraavaks vaihdoin loputki sähköosat.

Eli siis voiko enää jäljellä olla että johdoissa jotain vikaa? Kaikki ne on kyllä kytketty oikein (luulisin. kaikki värit täsmää). Akussakin on virtaa ja sähköstartti pyörii vaikka sillä ei ole mitään merkitystä.
KIPEÄSTI APUA. EI VIITTIS HUOLTOON VIEDÄ
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 14.7.2010 12:55

Toimiiko lohkon maadoitus runkoon? Kiinnitä ne yhteen auton starttikaapelilla ja kokeile toimiiko. Entä oletko kokeillut toisella tulpanhatulla?
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
CruisingFast
Liittynyt:
24.2.2010 9:43

ViestiKirjoittanut CruisingFast » 14.7.2010 14:46

Lohkon maadoitus? Eri tulpanhatuilla kokeiltu ei vaikutusta,

Mistä voin testata lohkon maadoitusta?
Naichou
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
27.7.2008 0:56

ViestiKirjoittanut Naichou » 14.7.2010 16:26

No meneekö sulla maadoitusjohtoa lohoista runkoon?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 14.7.2010 17:17

CruisingFast kirjoitti:Lohkon maadoitus?

Eli auton starttikaapeli lohkosta runkoon, maadoittaa lohkon. Kokeile.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
CruisingFast
Liittynyt:
24.2.2010 9:43

ViestiKirjoittanut CruisingFast » 15.7.2010 3:20

jkoljo kirjoitti:
CruisingFast kirjoitti:Lohkon maadoitus?

Eli auton starttikaapeli lohkosta runkoon, maadoittaa lohkon. Kokeile.

Mistä kannattaisi Roksissa ottaa lohkosta runkoon? Käykö ihan vaan jostain lohkon pultista ja että käykö mikä lohko tahansa. Esim magnetton puoleinen lohko jos nyt oikein ymmärsin ja samalla että ihan mihin kohtaa runkoa vaan?
Sittekun kaapeli on laitettu tarkistan vain että antaa kipinän? :eek:

Sähköasiat ei ole oikein hallussa :nolo:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista