Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut ramba__ » 20.11.2011 20:26

Jep, vakio puolasta yleensä tulee sen 16 000V, narakun korkeajännite puolasta taas 32 000V.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
jjerE__
Pyörä:
Yamaha Aerox -04
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
26.9.2009 21:34
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut jjerE__ » 20.11.2011 20:41

Ja jos tässä pilkkua nussitaan, niin sieltä tulee jännitettä, ei virtaa ;) Motoforcen puolastakin tulee 32 000V ;)
Af1_1991
Pyörä:
Aprilia Af1
Liittynyt:
4.9.2009 19:40
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Af1_1991 » 26.11.2011 16:16

miten tehdään sähköt ainoastaan sytykseen ja sammuttamiseen ?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut jkoljo » 29.11.2011 19:44

Ainakin Yamahan ja Pösön konessa, eli siis voi yleistää;

Magneeton johdot & impulssikäämi -> CDI (täältä tappokatkaisijan johto) -> Puola -> Tulppa

Kytket johdot kuten ne ovat alunperin, ja unohdat kaiken muun.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
latezii
Liittynyt:
6.10.2011 13:49
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut latezii » 9.12.2011 15:00

auttakaa mikä vialla ku pätkii ja ei oikee taho käynnistyä kunnolla mitenkää.. aprilia sr -03 ditech
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut ramba__ » 9.12.2011 16:21

Ensiksi tulppa vaihtoon ja tulpanhattu tarkistukseen.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
tuoppitoukka
Paikkakunta:
pohojola
Liittynyt:
2.11.2005 17:37
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut tuoppitoukka » 11.12.2011 16:54

heips !

Vieläkin tuo pösö seisoo, staattori vaihdettu ja kipinä on nyt takaisin ! :)

mutta mutta, tästä seuraavaan vikaan eli ei nosta kierroksia tarpeeksi, jää tiettyyn pisteeseen pätkyttämään, kieliiköhän tämä nyt taas viallisesta cdi:stä? jos tämä rikki niin ei kyllä innosta 300e boksia ostamaan mopoon, eli onkohan kukaan virittänyt tuolaista 20 euron tarvike cdi:tä mopoonsa rikkoontuneen alkuperäisen tilalle? kaikki tiedonhippuset kiinnostaisi, ja myös jos kytkennän kanssa jotain ihmeellistä.. :nörtti:
MacLumme
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
22.10.2007 21:21
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut MacLumme » 11.12.2011 17:11

Mun laitteen joka ikinen liitin sai sähkövasellinia viime viikolla. Ne ei voi olla siis hapettunu. Jännitteensäätimen vois kattoo vaikka valot yms. kaikki toimii normaalisti, ainoastaan mittarin kierrosluku temppuilee näkymällä tyhjäkäynnillä ja kaasua antaessa katoaa. (Koso db-01r)
On toiminu normaalisti ennen niitä "virtapiikkejä" tasavirta-CDI-boxin kanssa, eli näpäytti joka kerta kun laitoin virrat päälle ja antoi sitten näkyvästi ja kuuluvasti CDI:n liittimissä (en tiiä oliko yksittäinen johto vai moni) ja tulpassa pienen kipinän (oli pihalla pytystä ja rungossa kun katoin kipinää.), ja tasavirta-CDI ylikuumeni ja hajos. Tän seurauksena kipinä sitten katos eikä lähteny enää käyntiin ja jouduin laittamaan vaihtovirta-CDI:llä toimivat sähköjen järjestyksen takas. Nyt laite toimii mutta ei tule ne kierrosluvut kunnolla.
Pelkään, että se ongelma on vielä sielä olemassa, koska nythän se ei virtalukosta käännettäessä saa heti virtaa sinne vaihtovirta-CDI:hin vasta kun käynnistämisen jälkeen, niinkuin tasavirta-CDI:llä tekisi sen "virtapiikin".
Semmosta viel teki entisen tasavirta-CDI:n kanssa, jos se lähti käyntiin, niin se pysyi vähän aikaa, ja alkoi kuulumaan niitä "virtapiikkejä" tasaiseen tahtiin ja sammui niiden myötä.
Nyt ei tee lainkaan sellaista vaihtovirta-CDI:n kanssa. Tähän vielä lisäten, että vaihtovirtaboxiin tulee nyt 5 johtoa, tasavirtaboxin kanssa oli 4, ja pois jätettiin valko-musta johto, en nyt tiedä mikä se sitten on. (Magneetto?)
Toivottavasti tuli tarpeeksi selvästi tämä asia kun ei ole vieläkään löytynyt ratkaisua.
Voihan tässä myös sitten todeta että Koson sisäinen anturi vaan on ottanut virtapiikistä ja hajonnut.. :itku:
Mitäs sytytyspuoli tekee kierroksia antaessa? Ongelma koskee nyt digitaali-mittaristoani. Kierroslukumittari temppuilee seuraavalla tavalla: tyhjäkäyntikierrokset näyttää, mutta jos antaa kaasua, ne katoavat, missä vika? Kierroslukumittari ottaa impulssinsa puolan + navasta ja mittaristosta laitettu "Lo"-asento päälle eli the negative impulse. On toiminut ennen, ennen sähkövikojen alkua.

(Laitoin koko jutun tänne kun ei tuola toisella "tekniset ongelmat" - puolella tunnu vastausta tulevan.)
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Palezu » 11.12.2011 21:34

No kokeile vaikka laittaa siitä mittarista eri asento, jos nyt on "Lo" niin laita päinvastainen (luulen että "Hi" tai jotain).
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
MacLumme
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
22.10.2007 21:21
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut MacLumme » 11.12.2011 23:19

Ei auttanut..
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Sudee » 13.1.2012 16:19

Mikä tulppa porukalla on yleensä ollu S6 SR 70cc:n kanssa?
Aerox/Nitro osia
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut LaneKit » 13.1.2012 19:21

Ite laittasin 9 arvosen, muute vakioo vastaavan. Mut jos oot hifimiehii ni osta EG. Eli BR9 ja ES tai HS perää, riippuu onks tos pitkä ai lyhyt kierre. Ja sit HS tai jos HG tehää ni sellane. Muistaakseni lyhytkierteistä(H) saa myös nikkelinä, eli G:nä.
lemberi
Liittynyt:
16.1.2012 13:39
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut lemberi » 16.1.2012 14:09

onko mitään väliä jos laittaa br9es tulpan tilalle br9eg, koska eikös vika numero kuvaa jotain sytytys pään rakennetta jos oikein muistelisin, kun jossain sellainen lista oli. Elikkä eroaako noi tulpat mitenkään käytännössä? joku joka tietää voi vastata eikä mutuilua :)
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Shape » 16.1.2012 17:48

Tietopankin artikkelissa on täyttä faktaa.

http://www.motot.net/wiki/Sytytystulpat
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
vlimaa82
Liittynyt:
9.9.2009 13:50
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut vlimaa82 » 17.1.2012 8:40

Yamaha Aerox 50cc -2007

Morjens arvostetut rassaajat :)

Sanokaan mikä helvatti tekee, että kipinä katoaa kun tulee kylmät kelit. Talvi tuli taas ja kesken ajon katoaa kipinä, mooaa hetken ja sit taas mennään vähän matkaa kunnes loppuu kipinä kokonaan (Teki viime talvenakin, mutta ei kesällä). SytPuola on vaihdettu minarellin tarvikepuolaan... Vaihdan tulpan ja pistän kiinni ni taas mennään pari päivää ilman mitään... Hmm... Mistäs löytyisi Aerox 07 sähkökaavio? Meinaan, että saako sytpuola "väärää" sähköä ja syö tulpat? Eli antaako jännitteentasaaja / CDI / magneetto "väärää" sähköä?

Joutuu nostaa kädet pystyyn... :nolo:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista