Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 7.7.2012 14:51

Eli liikennevaloissa seistessä voi alkaa autojen radiot rätisee? Tuskin tämä ongelma on niin merkittävä, että todella tarvitsen häiriösuojattua hattua? Muuten miten nämä tulpanhatut häirintäsuojineen liittyvät tuohon alkuperäiseeni kysymykseeni kärkivälistä? :D Tai varmaan liittyy, kun itse tulppa ei ole suojattu. (R)
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 7.7.2012 16:17

Ei sinänsä liity millään tavalla. NGK:n tulppien pakkauksessa on yleensä ollut kärkivälisuositus, mutta jos tulppa tuntuu nykyisellään toimivan hyvin ilman karstoittumista ei asiasta kannattane tehdä itselleen ongelmaa. Sopiva kärkiväli lienee jossain 0.9 paikkeilla, millilläkään tuskin saat mitään muutosta suuntaan tai toiseen.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
maapertaja
Pyörä:
Aprilia rx 80cc
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
19.6.2012 13:20
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut maapertaja » 15.7.2012 22:34

Mistä saisin yamaha aeroxiin iridium tulpan? Tampereella asustelen...
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Shape » 15.7.2012 23:27

Käy kysymässä prätkäliikkeistä NGK BR8HIX tulppaa, tai vaihtoehtoisesti tilaa netistä. Käytettynä näyttää löytyvän halvalla vähän ajettu aavistuksen kylmemmällä lämpöarvolla oleva tulppa.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Shape » 16.7.2012 21:02

Slerpa_ @Yamaha Aerox -topic kirjoitti:Mihinköhän tarttet iridium tulppaa? Ihan paskoja kaikissa vehkeissä mihin niitä ei ole suunniteltu. Normi tulppa menee mopossa, jossain ruiskuapikoissa ehkä tollasta iridiumitulppaa voisi käyttää.

Itte ostin autoon (joka on ihan mopoon verrattavissa oleva, ihan yhtä alkeellinen kaasuttimineen ja kärkijakajineen) jotain kalliita yyber-iridium tulppia kestävyyden toivossa (ja mielenkiinnosta ja alennuksen vuoksi) tässä joskus, 2 tulppaa pimeni ekaan 500 kilometriin ja loput seuraavaan 500 kilometriin. Mopoon löin sillon samalla yhden tollasen joka sekin pimeni alta aikayksikön. Nyt on normitulpilla menty mopolla kauan ja autolla vielä enemmän.

Jännä juttu, mulla taas iridiumtulpat on kestänyt vähintään yhtä hyvin ja onpa mopossa ollut sama iridiumtulppa jo yli 10 000 km. Yhtään tulppaa ei ole pimentynyt edes kylmällä koneella ryypyn kanssa leikkiessä, mikä yleensä johtaa kynttilän pimenemiseen, ainakin perustulpalla. Jenkeistä olen noita tilannut ja kappale on kustantanut about $11,5 eli alle kympin euroissa. Hinnan kiroissa nuo ei ole, jos osaa ostaa oikeasta paikasta.

Kuva
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
samuxd
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
22.4.2008 19:38
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut samuxd » 16.7.2012 22:19

Osaako kukaan kertoa Peugeot Speedfightin ajoneston toiminnasta? Ostin tuollaisen -99 vuoden Speedfight ykkösen, ja ei saa kipinää. Ajoneston valo vilkkuu, ja kun avaimen laittaa virtalukkoon, niin valo vilkahtaa muutaman kerran ja sen jälkeen jää palamaan.
Myydään purkumopoja/skoottereita! Myös paljon muuta osaa myynnissä! Katso ilmoitukset tästä!

http://samuxd.kuvat.fi/kuvat/
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut jkoljo » 16.7.2012 22:40

Oikeastaan vaan sen verran että nuo ajonestolliset, ns. chipkey mallit tuppaa hajoilemaan tuon ajonestojärjestelmän puolelta, ja korjaaminen on hyvin kallista. Muistaakseni jotkut valmistajat tekevät sähkösettejä joilla saa ohitettua ajoneston. Ajoneston ohittamiseksi täytyy vaihtaa ainakin CDI-boksi, jotkut puhuvat että jopa staattori menee vaihtoon. Google auttaa.

Toisaalta voi hyvin olla että sun Pösössä se järjestelmä toimii ihan hyvin, käyttämisessä on vaan joku kikka. Nuo avaimethan pitää ohjelmoida mopon kanssa toimivaksi (parittaa).
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
samuxd
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
22.4.2008 19:38
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut samuxd » 17.7.2012 13:09

Pikaisen Googlettelun jälkeen tulin siihen tulokseen, että halvin vaihtoehto on poistaa ajonesto kokonaan käytöstä. Ajoneston ohitus on ilmeisesti melko haastava homma ja sen osaavia harvassa. Staattorin, vauhtipyörän ja cdin joutuu vaihtamaan, mutta purkuna nekin löytyvät noin 50e hintaan. Tämän jälkeen ajonestoa ei enää ole.
Myydään purkumopoja/skoottereita! Myös paljon muuta osaa myynnissä! Katso ilmoitukset tästä!

http://samuxd.kuvat.fi/kuvat/
Jaaso
Pyörä:
Aerox -00
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
27.5.2012 22:51
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Jaaso » 18.7.2012 21:47

Mikähän mahtaa olla ongelmana kun ajan kaasu pohjassa ja lähellä huippuja, yhtäkkiä "sammuu"
eli ei kuulu mitään ääntä ja taas kun kaasua veivailee vähän nii taas toimii?
Ite ajattelin että mahtaako olla se tulpanjohto paskana tai cdi boksi, vai voiko vika olla magneetossa.
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Parta779 » 21.7.2012 12:11

Mitäs noi iridium tulpat niinku auttaa kertokaas joku?
It Ain't fast without mixed gas!
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 22.7.2012 12:36

Iridiumtulppia markkinoidaan pidemmän kestoiän, tehokkaamman kipinän ja pienentyvän polttoaineenkulutuksen tuovina tulppina. Jos mopo toimii moitteettomasti, en usko että iridiumtulpalla saavutetaan mitään havaittavaa eroa tavallisen tulppaan verrattuna. Siinä vaiheessa jos mopo syö tulppia eikä mitään selkeää syytä, kuten vääriä kaasuttimen/öljynsyötön säätöjä ole havaittavissa, kannattaa iridiumtulppaa kokeilla mutta muutoin en mopoon sellaista laittaisi erityisen hyödyn toivossa.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
qurkinen21
Pyörä:
Gilera runner Purejet -04, sym jet X
Paikkakunta:
joensuu
Liittynyt:
20.6.2010 16:53
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut qurkinen21 » 22.7.2012 23:39

Dodiiii mr.jogr sanoi että tänne pitää kirjottaa niin kirjotetaampa koko elämän kerta :DDD
no itse asiaan tulppassa on sperman näköstä mälliä ja sitä on toden näköisesti itse sylinterissä.. niin mitäköhä se mahtaisi olla? riittäisikö jos läppä kanavasta ruikkaan lohkot täyteen bensaaa ja polen sen kuiviin? :D ainiin ja menopeli on sym jet x (scootteri) ps, kaasuttimen puhdistin, läpät, imukaulan ja ilmanputsarin eikä siellä näyttäny vettä olevan...
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Zoneri » 23.7.2012 19:29

Mihin asti piaggion sähköt riittää?
Ehtäpä minarellin?
Paska mikä paska.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Palezu » 23.7.2012 19:50

Minarellin(roksin) uuden mallin sähköt riittää nyt ainaki siihen 12 000, tuli kerran huomattua ku kiertokangen laakeri leipas kun sai vähän kiesiä :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut jkoljo » 23.7.2012 22:59

Tuskinpa riittää paljoa yli 10 000 - 11 000 rpm, sytytysennakko alkaa nimittäin mennä sen jälkeen turhan myöhäiselle kun sähköt eivät pysy mukana. Tämä aiheuttaa tehon vähenemistä, eli vaikka kone kiertäisikin vaikkapa 12k asti vakiosähköillä, se ei tuota kunnolla tehoa siellä. Lisäksi vaikkapa kone joka tuottaisi parhaan tehon 11 500 rpm kohdalla, ei toimi niillä kierroksilla hyvin vakiosähköillä.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista