Honda X8R

RR_tampio
Pyörä:
Honda 72cc
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.10.2007 17:30

ViestiKirjoittanut RR_tampio » 16.4.2008 20:17

-Honda X8R-S- kirjoitti:Onko liian jäykät kytkin jouset vai mikä on ku kierroksii on reilusti yli 10 000 ja ei kiihdy mutta kulkee ei sudi eikä väännä.

se voi olla. tai kytkin ylipäänsä luistaa...
Sutii!
RR_tampio
Pyörä:
Honda 72cc
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.10.2007 17:30
Re: kaasutin

ViestiKirjoittanut RR_tampio » 16.4.2008 20:17

V-e-e-P-e-e kirjoitti:mistä saa hondaan kaasarin jossa on samanlainen imukaulaan kiinitys zydeemi niin kuin vakio kaasarissakin? moposportilla kuvissa ei ainakaan näy.

eiköhän siihen käy ihan kaikki siihen tarkotetut... ja kysy tolta -X8R-S- äijältä, sillä oli kuulemma 17,5 milline...
Sutii!
vize
Pyörä:
Matrix -06
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
2.7.2006 23:02

ViestiKirjoittanut vize » 16.4.2008 21:04

onko kukaan kattonu gps:ssällä paljon on nopeutta oikeasti, kun hondan mittari näyttää 70-75km/h?
Postilaatikko
Paikkakunta:
Tarvasjoki
Liittynyt:
22.4.2007 15:48

ViestiKirjoittanut Postilaatikko » 16.4.2008 21:28

RR_tampio kirjoitti:
-Honda X8R-S- kirjoitti:Onko liian jäykät kytkin jouset vai mikä on ku kierroksii on reilusti yli 10 000 ja ei kiihdy mutta kulkee ei sudi eikä väännä.

se voi olla. tai kytkin ylipäänsä luistaa...
ihan uus kytkin onko kellossa sitte vika? siellä oli vähän lasittumaa muttei paljoa. hioin lasittumat pois.
Honda Kuvia -> http://www.motot.net/galleria/showgallery.php/cat/16939
Irkus
Pyörä:
Honda X8R-S
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
15.8.2007 22:19

ViestiKirjoittanut Irkus » 16.4.2008 21:48

vize kirjoitti:onko kukaan kattonu gps:ssällä paljon on nopeutta oikeasti, kun hondan mittari näyttää 70-75km/h?
About 60-65 km/h ihan hondakohtasta, ei välttämättä ihan noi paljon oo ees.
vize
Pyörä:
Matrix -06
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
2.7.2006 23:02

ViestiKirjoittanut vize » 17.4.2008 8:39

Ite oon saanu semmosta tietoa, että näissä hondissa on kuristettu tuo holkki.

No eilen laitettiin se multivar, mutta se alkuperänen holkki oli täysin samanlainen kuin varin mukana tullut. :) Eli miten sen piti olla kuristettu?

Ja ootteko muuten ajatellu, että se multivarin rullakuppi on halkasijaltaan isompi kuin se alkuperänen toinen lautanen. Eli hihnahan saattaa tulla yli sieltä?
Ikuisesti nuori
Liittynyt:
17.4.2008 12:24
..

ViestiKirjoittanut Ikuisesti nuori » 17.4.2008 12:35

Ostinpa kans vanhoilla päivilläni tuollaisen x8r-s:sän ja kysyisinpä muutamaa juttua..

-Nyt kulkee mittarin mukaan huiput n.75 - 80km/h ja kiihtyy helposti tonne n.50 km/h mut siitä sitten hitaammin ylöspäin. Huippu nopeutta en kaipaisi lisää, mutta vedon jatkumista tonne n.75 km/h nopeuteen saakka ja kiihtyä saisi paremmin, mutta silti pitäisi lähteä normaalisti käyntiin ja toimia muutenkin normaalisti. Mitähän tarvisi tehdä? kaasaria en haluaisi lähteä vaihtamaan.

Sitä en tiedä mitä virityksi mopolle on tehty. ainakin putki ja kaasari on vakioita.

-onko ko. sootterissa alkuper 12 vai 14mm kaasari? ja minkä kokoiset suuttimet kaasareissa ?

-kaasari imukurkussa lukee 17,5 ,onko tämät alkuper.?

-mistä löydän cdi boksin ?

-mihin liitetään "säädettävä" kierrosluvun rajoitin ?

ps. mopo iästäni on aikaa jo niin paljon että nämä pelit ovat kehittyneet huimasti sinä aikana joten siksi olen pihalla näistä scoottereita ja kyselen tyhmiä.. :)
2-tahti
Liittynyt:
29.11.2005 20:52
Re: ..

ViestiKirjoittanut 2-tahti » 17.4.2008 14:47

Ikuisesti nuori kirjoitti:Ostinpa kans vanhoilla päivilläni tuollaisen x8r-s:sän ja kysyisinpä muutamaa juttua..

-Nyt kulkee mittarin mukaan huiput n.75 - 80km/h ja kiihtyy helposti tonne n.50 km/h mut siitä sitten hitaammin ylöspäin. Huippu nopeutta en kaipaisi lisää, mutta vedon jatkumista tonne n.75 km/h nopeuteen saakka ja kiihtyä saisi paremmin, mutta silti pitäisi lähteä normaalisti käyntiin ja toimia muutenkin normaalisti. Mitähän tarvisi tehdä? kaasaria en haluaisi lähteä vaihtamaan.

Sitä en tiedä mitä virityksi mopolle on tehty. ainakin putki ja kaasari on vakioita.

-onko ko. sootterissa alkuper 12 vai 14mm kaasari? ja minkä kokoiset suuttimet kaasareissa ?

-kaasari imukurkussa lukee 17,5 ,onko tämät alkuper.?

-mistä löydän cdi boksin ?

-mihin liitetään "säädettävä" kierrosluvun rajoitin ?

ps. mopo iästäni on aikaa jo niin paljon että nämä pelit ovat kehittyneet huimasti sinä aikana joten siksi olen pihalla näistä scoottereita ja kyselen tyhmiä.. :)


Tuohon ongelmaan: Eli aluksi kannattaa ainakin tarkistaa hihnan ja muiden variaattorin osien kunto, ne voivat olla melko kuluneita. Väärin säädetty variaattori voi myös aiheuttaa tuota, eli hiukan kevyemmät rullat sisään.

Vakiona on 12mm kaasari ja suuttimet ovat 6mm kierteellä, eli dellorton isoja.

17,5mm imukaula on ihan alkuperäinen, tai ainakin itsellä oli. Joissain voi tietenkin olla 12mm:nenkin.

Ja multa voit ostaa Malossin cdi boksin joka antaa kiertää niin paljon ku mahollista kiertää :). Sisäisellä rajoittimella. (katso ilmoitukset jos kiinnostaa)

Niin ja muutamalla viime sivulla puhuttiin kierrostenrajoittimesta...
Ikuisesti nuori
Liittynyt:
17.4.2008 12:24
..

ViestiKirjoittanut Ikuisesti nuori » 17.4.2008 15:38

-Mites variaattoria säädetään ?

-Koska tarvin ns. viri variaattorin ? mitä vakio kestää ?

-Millanen tehoputki kannattaa ostaa ?
Kriteerit :
-Toimittava vakio kaasarilla, suuttimia voin vaihtaa.
-mieluummin laakealla tehokäyrällä kuin armottomalla piikillä yläkierroksilla, onko merkki/malli suosituksia ?
-äänet ei saa juurikaa nousta vakiosta..

-Mites hiilikuitu läpät vaikuttaa vakiosylinterin tehoihin jos laittaa putken + suuttimen/met ?

Mulla kun ei tavoitteena ole mikään maksimaalinen teho ja nopeus vaan sellanen tehokkaan ja taloudellisen sekä kestävän yhdistelmän löytäminen joka toimii yhtä mukavasti kuin vakio..

Mistäs mä löydän edullisella hinnalla olevia moottorin osia kun varmaan tarvis ainakin mäntä+ renkaat + joitain laakereita vaihtaa ennekuin alkaa peliä viritellä kun on masiinaan kertynyt noita kilometrejä jo melko reilusti ?

-Paljonkops olette pitäneet painetta etu/takarenkaassa ?
Frööm
Paikkakunta:
Nivala
Liittynyt:
20.10.2006 15:44

ViestiKirjoittanut Frööm » 17.4.2008 16:33

Oisin ostamasa 50cc sporttipyttyä Hondaan. Onko Polini ainut merkki joka valmistaa niitä X8Riin? Scooter-Attackista varmaan on kannattavinta tilata?
RR_tampio
Pyörä:
Honda 72cc
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.10.2007 17:30

ViestiKirjoittanut RR_tampio » 17.4.2008 16:52

joku muu saa kyllä vastata näihi ku mä oon ollu täällä viimeset 5 sivua tiedemiehenä.
Hondaan saa myös malossin sporttipyttyä, itellä on tollane. tosin vuosi oli 2006 tai 2005...
Ja attakille vaa tilausta menee. miks muute 50cc?
Sutii!
RR_tampio
Pyörä:
Honda 72cc
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.10.2007 17:30

ViestiKirjoittanut RR_tampio » 17.4.2008 16:54

vize kirjoitti:Ite oon saanu semmosta tietoa, että näissä hondissa on kuristettu tuo holkki.

No eilen laitettiin se multivar, mutta se alkuperänen holkki oli täysin samanlainen kuin varin mukana tullut. :) Eli miten sen piti olla kuristettu?

Ja ootteko muuten ajatellu, että se multivarin rullakuppi on halkasijaltaan isompi kuin se alkuperänen toinen lautanen. Eli hihnahan saattaa tulla yli sieltä?

lolzz honda on liukulevykuristeinen, ja toisekseen se kyllä toimii ihan vitun hyvin sillä multivarilla. ei huolta mistää "ylitulemisista"
Sutii!
Frööm
Paikkakunta:
Nivala
Liittynyt:
20.10.2006 15:44

ViestiKirjoittanut Frööm » 17.4.2008 17:36

No ois Ouluun tarkotus muuttaa opiskeleen ja siellä kuulemma on semmonen ratsia et joka vitun mopo testataan ja muutenkaa ei kovin varaa ruveta veroja maksaan. Eikä tarkotus ole edes mitään järetöntä tykkiä tuosta tehä. Kulutuski on varmasti pienempää tuolla 50cc.
V-e-e-P-e-e
Paikkakunta:
oulainen
Liittynyt:
12.4.2007 19:42

ViestiKirjoittanut V-e-e-P-e-e » 17.4.2008 20:06

vize kirjoitti:Ite oon saanu semmosta tietoa, että näissä hondissa on kuristettu tuo holkki.

No eilen laitettiin se multivar, mutta se alkuperänen holkki oli täysin samanlainen kuin varin mukana tullut. :) Eli miten sen piti olla kuristettu?

Ja ootteko muuten ajatellu, että se multivarin rullakuppi on halkasijaltaan isompi kuin se alkuperänen toinen lautanen. Eli hihnahan saattaa tulla yli sieltä?
hondassa on se rullakuppi kuristettu.
V-e-e-P-e-e
Paikkakunta:
oulainen
Liittynyt:
12.4.2007 19:42
Re: ..

ViestiKirjoittanut V-e-e-P-e-e » 17.4.2008 20:15

Ikuisesti nuori kirjoitti:Ostinpa kans vanhoilla päivilläni tuollaisen x8r-s:sän ja kysyisinpä muutamaa juttua..

-Nyt kulkee mittarin mukaan huiput n.75 - 80km/h ja kiihtyy helposti tonne n.50 km/h mut siitä sitten hitaammin ylöspäin. Huippu nopeutta en kaipaisi lisää, mutta vedon jatkumista tonne n.75 km/h nopeuteen saakka ja kiihtyä saisi paremmin, mutta silti pitäisi lähteä normaalisti käyntiin ja toimia muutenkin normaalisti. Mitähän tarvisi tehdä? kaasaria en haluaisi lähteä vaihtamaan.

Sitä en tiedä mitä virityksi mopolle on tehty. ainakin putki ja kaasari on vakioita.

-onko ko. sootterissa alkuper 12 vai 14mm kaasari? ja minkä kokoiset suuttimet kaasareissa ?

-kaasari imukurkussa lukee 17,5 ,onko tämät alkuper.?

-mistä löydän cdi boksin ?

-mihin liitetään "säädettävä" kierrosluvun rajoitin ?

ps. mopo iästäni on aikaa jo niin paljon että nämä pelit ovat kehittyneet huimasti sinä aikana joten siksi olen pihalla näistä scoottereita ja kyselen tyhmiä.. :)
hondasa on vakiona 12 kaasari, ja se imukaula on 17,5, cdi-boxin löydät etukatteen alta vasemmasa keskelle suunnilleen.semmonen musta palikka jonka saa kahella ruuvilla irti. katoppa samalla ku siinä on kuri nii et onko niitti katkaistu. siihe ohjeet löytyy netistä en muista sivua. säädettävästä kierrosluku rajottimesta en tiiä ja kiinostaa tietää et jos joku lukee tän ja tietää sen nii kerrohhan ihmeessä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista