derbi 34
- Pyörä:
- Terpi X-Race -04 ja Honda X8R
- Liittynyt:
- 31.7.2013 11:37
Kertokaahan mikä tuo ilmanputsarin päällä oleva "neliö" on? :o se tulee letkun avulla kaasarista. mitä se siinä tekee ja mitä teen sille kun vaihdan power filtterin? (sori etten saa kuvaa kun liian iso tiedosto, mut toivottavasti ymmärsitte)
vanhamopo
- Pyörä:
- Honda X8R-X
- Paikkakunta:
- Käpykylä
- Liittynyt:
- 29.4.2012 19:12
derbi 34 kirjoitti:Kertokaahan mikä tuo ilmanputsarin päällä oleva "neliö" on? :o se tulee letkun avulla kaasarista. mitä se siinä tekee ja mitä teen sille kun vaihdan power filtterin? (sori etten saa kuvaa kun liian iso tiedosto, mut toivottavasti ymmärsitte)
http://moponviritys.blogspot.fi/2010/04 ... botle.html
derbi 34
- Pyörä:
- Terpi X-Race -04 ja Honda X8R
- Liittynyt:
- 31.7.2013 11:37
derbi 34
- Pyörä:
- Terpi X-Race -04 ja Honda X8R
- Liittynyt:
- 31.7.2013 11:37
Nonii eli, ostin nyt sitten roxin tangon kiinnikkeen hondaan ja sitä vähän vingulla sorvailin ja nyt on kiinni timelesin tangon kanssa!
mutta sitten seuraava probleema oli se että tuo tanko kiinnikkeineen on sen verran vakio tankoa korkeampi että etujarru letku on liian lyhyt!
joten, etsin hondan taka jarru letkuja jota ei tietekään oikein myydä suomessa eli käykö esim. roxin takajarru letku hondan etujarruun ja häviääkö jarrun teho kun letkua tulee lisää? (sori tää spämmi tänne keskusteluu mutkun ei ole tietoo!
)
Éki
- Pyörä:
- Ex. Aerox -10 Ex. Nitro -00 Ex. Aerox -02 Ex. Aerox -06 Nyt. Aerox -03 orange projekt
- Paikkakunta:
- Mikkeli
- Liittynyt:
- 18.7.2009 20:45
Ei häviä teho, kun neste siellä vain puristaa mäntiä kun painat kahvasta. Pidempään letkuun menee vain enemmän itse jarrunestettä. Luultavasti sopii, brebothan taisi olla Hondassakin ? Kunhan ei vain vuoda mistään välistä niin pitäisi toimia.
Oletko varma ettei roxin etujarru letku riitä ? Voisi olla yksi ylimääräisenä
derbi 34
- Pyörä:
- Terpi X-Race -04 ja Honda X8R
- Liittynyt:
- 31.7.2013 11:37
Grimecan jarru näyttäis olevan hondassa, mut katoin kaverin roxista et aika samanlaine näyttäis olevan
Janne Toivola
- Liittynyt:
- 14.6.2016 8:43
94Zip kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, paljonko on kertynyt kilsoja mittariin? malossin 60/40 perävälin kun vaihdat niin pitäisi vauhtia tulla lisää. Tehoputkella tulee noin 5km/H vauhtia mutta kiihtyy huomattavasti paremmin. Aika pieni ero loppujenlopuksi tuossa vauhdissa kun itsellä sama setti mutta 50cc pytyllä ja kulkee 68gps:ssään.
Moi, tuli tollanen X8R hommattua ekalta omistajalta. Laite on täysin alkuperäinen ja nyt kiinnostais saada hieman lisää kulkua.
Elikkäs nyt alkuun kiinnostais tietää että kumpi vaikuttaa enemmän välityksiin,multuivari vai yllä mainittu 60/40 perävälitys?
Mistä moisen välityksen voi hankkia?
Janne
ciao
- Liittynyt:
- 5.8.2002 16:38
Janne Toivola
- Liittynyt:
- 14.6.2016 8:43
Kiitoksia, eli hinta lienee samaa luokkaa kuin multivarissa.
Ei mitään näppituntumaa kumpi olisi parempi vaihtoehto? Entäs jos laittaa molemmat?
Janne
ciao
- Liittynyt:
- 5.8.2002 16:38
Pelkkä kuristusten poisto voi riittää ja siitä on joka tapauksessa aloitettava . Multivar ei ole varsinainen overrange-variaattori , joten perävälitys muuttaa välityksiä enemmän . Olin Piaggio-miehiä , mutta pikaisen googletuksen perusteella näyttää , että Honda on käyttänyt tiheää perävälitystä variaattorin prikan korvikkeena . Tällöin välitysten vaihto auttaa kummasti sekä nopeuteen että käyttömukavuuteen . Vaihtaisin mieluummin perävälityksen , koska merkistä riippumatta pidän omaan ajotapaan säädettyä vakiovariaattoria täysin riittävänä . Ihmeitä ei kannata odottaa välitysten vaihdolla tapahtuvan , ellei tehoja nosteta .
Janne Toivola
- Liittynyt:
- 14.6.2016 8:43
Moi taas ja kiitos kommenteista. No sitten perävälitys ilman muuta. En ajatellut muuta tehdä kuin poistaa jossain mainitun kierrostenrajoittimen ja muuttaa välityksiä. Mopo on tosiaan ihan vakio, Mielestäni voimaa on ihan mukavasti mutta pirun tiheet välit ja tosiaan toi kierrostenrajoitin on lievästi sanoen rasittava.
Joku mainitsi jossain viestiketjun kohtaa ilmansuodattimen olevan jonkinasteinen kuristin myös. Pääsuuttimen kokoon tarvinnee puuttua siis vasta sen jälkeen jos muuttaa suodatinta.
Pakoputken vaihto olisi varmaan se ainoa "viritys" mitä ehkä tulee tehtyä, siinä yhteydessä saa varmaan kokeilla jonkinverran suuttimia mutta ilmeisesti putken vaikutus on ihan huomattava kuitenkin.
Tavoitteena olisi saada noin 60-70 km/h kulkeva laite, ei mitään ihmeempää :-)
Janne
Janne Toivola
- Liittynyt:
- 14.6.2016 8:43
Moro, päivitellääs tätä hieman, perävälityksen vaihto nosti nopeuden 58-59:iin, ja siihen päälle kierrosluvunrajoittimen poisto toi noin kymmenen lisää (GPS:llä mitattuja ). Mittarinopeudet oli 62 ja 72km/h.
Vaihdoin vielä 4,7grammaset rullat (alkuperäiset oli kuluneet 5 grammaisiksi). Nyt kiihtyvyys on suurinpiirtein samaa tasoa kuin vakiovälityksillä ja huippunopeus pysyi samana ja jaksaa mennä ylämäet mukavammin :-)
Mites tuo kaasutinpuoli, löytyykö vakiosta lisäpotentiaalia suuttimella ja ilmansuodatuksen modauksella?
Janne
94Zip
- Pyörä:
- Honda cr80 vm 1997 ja 2000, piaggio zip Fast rider. Gilera stalker
- Paikkakunta:
- MDI
- Liittynyt:
- 11.8.2012 1:28
Janne Toivola kirjoitti:
Mites tuo kaasutinpuoli, löytyykö vakiosta lisäpotentiaalia suuttimella ja ilmansuodatuksen modauksella?
Janne
Aika huonosti oman kokemuksen perusteella; 12millinenhän se taitaa olla.
Isompi kaasari antaa mukavasti vääntöä, tosin jos ei pakoputkelle/sylinterille tee muutoksia niin kohtalaisen turha muuttaa mitään, parhaiten toimii vakiolla.
Imukaula on muistaakseni 17,5mm kaasarille.
Ihmiset jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä jotka tiedämme kaiken.
Janne Toivola
- Liittynyt:
- 14.6.2016 8:43
Ok, tilasin suuttimia kuitenkin :-) Katotaan saako mitään muutosta parempaan aikaiseksi.Kylmänä juuri kun ryyppy on poistunut sen verran et kiertää kunnolla, on selkeesti enempi "voimaa"
kuin täysin lämmenneellä koneella.
Jaajuu, voiko takapään variaattori/kytkinpaketti lämmettyään tehdä sellasen tempun ettei palauta välitystä lyhyeksi? Jostain syystä näin kuitenkin tapahtuu, kitkapinnat on kuluneet ihan olemattomiksi joten varmaan luistaa aika lailla ja kuumenee tietty...
Janne
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Voi tehdä. Takapäässä oleva variaattorin vastapainejousi tuppaa ajan myötä löystymään, jolloin välitys ei "lyhene" sujuvasti. Liiallinen lämpökuorma vauhdittaa tätä kehitystä.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista